استرس – مانع کاهش وزن

ما نمی توانیم انکار کنیم. سرپیچی، ریشه عاطفی هر عمل ما. بنابراین، غذا یکی از ضعف‌های اصلی ما، بهره‌برداری از ارتباطات عاطفی و تکیه بر انگیزه‌های کاهش وزن است. خروج از فلات با موفقیت امکان پذیر است در صورتی که یک عارضه با موفقیت انجام شود: ارتباط بین کاهش وزن و سطوح استرس. تا زمانی که کسی از تاثیر کامل استرس بر سیستم خود مطلع نشود، نمی تواند با آن مقابله کند.

تعریف فرهنگ لغت چندین چهره را برای استرس ارائه می دهد که یک زمینه مشترک دارند. فشار روانی (یا عاطفی) تعلیقی است که توسط تهدیدهای خیالی و پاسخ های فیزیکی ناشی از آن ایجاد می شود. این تصویر اغلب از موقعیت‌های زندگی واقعی گرفته می‌شود، که ممکن است سودمند یا مضر باشد، بسته به استقامت فرد، همه عوامل اساسی و محیطی در نظر گرفته شده. مطالعات انجام شده بر روی موقعیت های کنترل شده نشان داد که برخی از تنش ها به راحتی حذف می شوند. با توجه به بقیه، برخی مفید هستند و برخی تأثیر نامطلوب بر بدن شما دارند. اختلالات عاطفی که منجر به نارسایی های فیزیکی می شوند، اطلاعات بیگانه ای برای بخش پزشکی نیستند.

بنابراین استرس را فقط به عنوان یک احساس (که هست) که عواقب مضری به همراه دارد، در نظر بگیرید. حالت استرس یا اضطراب زمانی مورد توجه قرار می گیرد که بدن در آخرین گزینه خود قرار دارد: مبارزه یا پرواز. فشار خون بالا و نارسایی ریتم قلبی اغلب نتیجه حالت پرواز است. سومین مورد مربوط به دستگاه گوارش است. این در نتیجه دور شدن خون از قسمت میانی است که ۹۸ درصد از فعالیت های طبیعی دستگاه گوارش را متوقف می کند. به همین دلیل است که برخی از افراد حتی از سالم‌ترین غذاها نیز سودی ندارند. تا زمانی که مواد مغذی را به طور کامل هضم و جذب نکنید، کالری کافی برای سوزاندن موثر وجود نخواهد داشت. اگر از خون و اکسیژن در جای دیگری استفاده شود، نمی توانید کمک کنید. همه اینها بر متابولیسم نیز تأثیر می گذارد.

کسانی که در مورد فلور روده می دانند بهتر است موضوع را درک کنند. استرس باعث کاهش سطح آنزیم در معده می شود و سطح کلسترول و تری گلیسیرید را افزایش می دهد. این باعث می‌شود معده نسبت به غذا حساس شود و آلرژی، رفلاکس معده و سوزش سر دل را به‌عنوان علائم رایج ایجاد کند که کورتیزول (هورمون قشر آدرنال که در متابولیسم کربوهیدرات‌ها و پروتئین نقش دارد) و سطح انسولین افزایش می‌یابد که به رشد چربی احشایی کمک می‌کند. اثر کلی سندرم متابولیک است، که اگر ارتباط نزدیکی با مقاومت به انسولین داشته باشد، LDL را برای چندین اختلال قلبی و فشار خون بالا افزایش می دهد. چاقی مرکزی نیز یکی از نتایج است. بنابراین، اثر جمعی این است: بدنی خسته که برای عملکرد خود به سوخت بیشتری نیاز دارد. گاهی اوقات، این امر مرزهای بین گرسنگی واقعی و احساسی را محو می کند. سطوح پایین انرژی نیز به شما اجازه نمی دهد که به اندازه کافی ورزش کنید و اغلب مشاهده شده است که افسردگی ناشی از چنین موقعیتی است. اگر احساس می کنید که نمی توانید وزن خود را همانطور که انتظار می رود کاهش دهید، ابتدا سطح استرس خود را بررسی کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر