رژیم لاغری سریع

اقدامات ضروری برای بارداری سالم

در اسرع وقت مراقبت های دوران بارداری را انجام دهید

به محض اینکه متوجه شدید باردار هستید، با متخصص زنان خود تماس بگیرید تا ویزیت اولیه قبل از تولد خود را ترتیب دهد. اولین ویزیت شما بسیار مهم است زیرا از نظر وضعیت سلامتی که ممکن است عوارضی ایجاد کند، بررسی خواهید شد. اگر هنوز متخصص زنان را انتخاب نکرده اید، باید فوراً به دنبال پزشک باشید. در اولین ملاقات خود، مطمئن شوید که متخصص زنان از هرگونه نگرانی پزشکی آگاه است و از داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید آگاه است.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

هر توصیه ای که در مورد غذا خوردن برای دو نفر شنیده اید را نادیده بگیرید زیرا روزانه فقط به ۳۰۰ کالری اضافی نیاز دارید. اطمینان از دریافت مقدار زیادی پروتئین ضروری است و باید روزانه حدود ۷۰ گرم پروتئین مصرف کنید. کلسیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگرچه نیازی به دریافت کلسیم اضافی ندارید، باید اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما حاوی نیاز روزانه است.

بسیاری از زنان دریافت کلسیم کافی از رژیم غذایی معمول خود را دشوار می دانند. هنگام انتخاب غذاهای خود، از گوشت و تخم مرغ نیم پز و همچنین محصولات لبنی غیر پاستوریزه، غذاهای دریایی خام و آبمیوه هایی که ممکن است حاوی باکتری هایی باشند که ممکن است به کودک شما آسیب برسانند، خودداری کنید. برخی از انواع ماهی نیز ممکن است حاوی سطوح بالایی از جیوه باشند و بهتر است در دوران بارداری از مصرف آنها اجتناب شود.

ویتامین های خود را مصرف کنید

شما باید یک مکمل خوب برای دوران بارداری مصرف کنید که احتمالا حاوی آهن و اسید فولیک بیشتری باشد، سپس آن را در یک مولتی ویتامین استاندارد پیدا کنید. اسید فولیک به ویژه در اوایل بارداری مهم است زیرا به طور قابل توجهی خطر تولد نوزاد با نقص مادرزادی لوله عصبی، به عنوان مثال، اسپینا بیفیدا را کاهش می دهد. در یک دنیای عالی، حداقل یک ماه قبل از لقاح، مصرف ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک را شروع می‌کنید و پس از تایید بارداری، باید آن را به ۶۰۰ میکروگرم در روز افزایش دهید.

در دوران بارداری، نیاز شما به آهن به طور چشمگیری افزایش می یابد، به خصوص در سه ماهه دوم و سوم بارداری. به طور کلی، بهتر است از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که کدام ویتامین ها و دوز روزانه توصیه می شود. مانند بسیاری از چیزها، خوردن بیش از حد چیزی می تواند مضر باشد.

و ورزش منظم داشته باشید

ورزش منظم به تقویت قدرت و استقامت شما در آمادگی برای زایمان کمک می کند و همچنین تحمل وزن اضافی که در دوران بارداری به دست می آورید را برای شما آسان تر می کند. یک رژیم ورزشی خوب همچنین به بهبود گردش خون کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا پس از تولد نوزاد، به حالت اولیه خود برگردید. علاوه بر این، ورزش راه خوبی برای کاهش استرس است و همچنین باعث افزایش سطح سروتونین، هورمون احساس خوب می شود. فقط به یاد داشته باشید که ورزش مناسب را انجام دهید و از متخصص زنان خود برای مشاوره شخصی تر بخواهید.

زیاد استراحت کن

در طول سه ماهه دوم و سوم، احتمالاً احساس خستگی زیادی خواهید کرد، و گوش دادن به بدن و کاهش سرعت در صورت نیاز مفید است. اگر نمی توانید نیمروز چرت بزنید، حداقل زمانی را پیدا کنید که چند لحظه پاهایتان را بالا بگذارید و با یک کتاب یا مجله استراحت کنید. سایر مواردی که می تواند به شما کمک کند شامل تمرین یوگا، ماساژ منظم یا حتی تمرین تکنیک های تنفس عمیق است.

از الکل اجتناب کنید

این فقط برای چند ماه است، بنابراین از مصرف الکل در دوران بارداری اجتناب کنید. هنگامی که شما یک نوشیدنی می نوشید، الکل به سرعت از طریق جریان خون به کودک شما می رسد و به احتمال بسیار زیاد در نهایت میزان الکل در خون کودک شما بیشتر از شما است. نوشیدن الکل در دوران بارداری خطر تولد نوزادی با مشکلات یادگیری یا وزن کم هنگام تولد را افزایش می دهد. حتی فقط یک نوشیدنی در هفته می تواند تفاوت ایجاد کند.

ترک سیگار

سیگار در سطوح مختلف برای سلامتی شما مضر است و برای کودک شما واقعاً وحشتناک است. خطر زایمان زودرس یا سقط جنین را افزایش می دهد و تصور می شود که سیگار می تواند خطر تولد نوزادی با شکاف لب یا کام را افزایش دهد. این بدون اشاره به افزایش خطر مرده به دنیا آمدن یا مرگ نوزاد شما در دوران نوزادی است. اگر سیگار می‌کشید و ترک سیگار برایتان دشوار است، از پزشک خود برای مشاوره و کمک عملی بخواهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر