بارداری – نکات بارداری – پنج غذای فوق العاده برای افزایش باروری

تحقیقات گسترده در مورد ناباروری نشان می دهد که تغذیه مناسب می تواند شانس بارداری را افزایش دهد. بارداری نیاز به چرخه قاعدگی منظم و مخاط دهانه رحم خوب دارد که به نوبه خود تحت تأثیر نوع غذایی که می خورید می شود. حذف چربی های ناسالم از رژیم غذایی شروع خوبی است. اگرچه شما می توانید ویتامین ها و مواد مغذی را از ویتامین های دوران بارداری دریافت کنید، اما مواد مغذی از منابع ارگانیک به طور موثرتری نسبت به مکمل ها استفاده می شوند. بنابراین برای تغذیه خوب خود به مکمل ویتامین خود تکیه نکنید. با گنجاندن این پنج غذا در رژیم غذایی خود، باروری خود را کنترل کنید.

آناناس

آناناس حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک به نام بروملین است که التهاب را کاهش می دهد و پروتئین هایی را می شکند که از لانه گزینی جنین جلوگیری می کنند. بیشترین غلظت بروملین را می توان در پالپ یافت، اما گوشت تند و آبدار آناناس نیز مفید است. اگر در حال گذراندن چرخه IVF یا IUI هستید، از روز اول انتقال جنین به مدت پنج روز یک فنجان برش آناناس بخورید. اگر با چرخه مقاربتی به موقع باردار می شوید، از روز اول تخمک گذاری به مدت پنج روز یک فنجان تکه های آناناس بخورید. مطمئن شوید که مقدار زیادی آناناس را در اوایل پریود نخورید زیرا این امر می تواند مخاط دهانه رحم را اسیدی تر کند که برای بارداری ایده آل نیست.

صدف

ممکن است با اثر افسانه ای آفرودیزیک صدف آشنا باشید، اما آیا می دانستید که مطالعات علمی از اثربخشی آن در بهبود کیفیت اسپرم حمایت می کند؟ این نرم تن خوشمزه حاوی سطوح بالایی از روی است که برای تولید اسپرم سالم، اسپرم دوستدار اسپرم و تقویت حرکت اسپرم ضروری است. هیچ مطالعه ای در مورد تأثیر صدف بر روی زنان وجود ندارد، اما حداقل اگر تصمیم به خوردن یک بشقاب پر از صدف با مرد خود داشته باشید، حداقل به باروری شما آسیب نمی رساند.

لبنیات پرچرب

بسیاری از ما احتمالاً به جای شیر پرچرب شیر کم‌چرب می‌خریم، اما مشخص می‌شود که مقدار زیادی از لبنیات کم‌چرب خطر تخمک‌گذاری را افزایش می‌دهد. مطالعه سلامت پرستاران که توسط محققان دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد نشان داد زنانی که حداقل دو وعده لبنیات کم‌چرب مصرف می‌کنند ۸۵ درصد بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات تخمک‌گذاری هستند. از سوی دیگر، زنانی که حداقل یک بار در روز لبنیات پرچرب مصرف می کردند، ۲۵ درصد کمتر در معرض خطر ناباروری بودند. به نظر می‌رسد بهانه‌ای عالی برای مصرف بیش از حد بستنی است، اما محققان می‌گویند که تنها زمانی مؤثر است که کالری دریافتی روزانه خود را افزایش ندهید یا به طور کلی چربی‌های اشباع شده مصرف نکنید. پس از وقوع بارداری، برای کاهش میزان چربی های اشباع شده در رژیم غذایی خود، به محصولات لبنی کم چرب برگردید.

قارچ شیتاکه

تحقیقات نشان داده است که قارچ شیتاکه ۴۰ برابر قوی تر از جوانه گندم در آنتی اکسیدان قوی ال-ارگوتیونئین است. در واقع، ممکن است حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به هر ماده غذایی دیگری باشد. چندین مطالعه نشان داده اند که استرس اکسیداتیو اسپرم تاثیر منفی قابل توجهی بر باروری مردان دارد. مصرف قارچ شیتاکه، که حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها است، می تواند به مقاومت در برابر اکسیداسیون و بهبود سلامت اسپرم کمک کند.

ملاس

کربوهیدرات های تصفیه شده برای زنانی که سعی در باردار شدن دارند، بی فایده است. به جای استفاده از شکر سفید، نوشیدنی های خود را با ملاس، محصول جانبی تیره نیشکر فرآوری شده، شیرین کنید. ملاس حاوی مقادیر زیادی کلسیم، ید و آهن است که می تواند احتمال سقط جنین را کاهش دهد. همچنین حاوی ویتامین B کمپلکس به نام PABA است که به افزایش اثر استروژن معروف است. ملاس به دلیل محتوای غذایی و حیاتی آن به عنوان یک درمان خانگی برای PCOS و قاعدگی نامنظم نیز توصیه می شود. برای بهترین نتیجه، از محدوده کمربند سیاه استفاده کنید زیرا سرشار از مواد مغذی فوق العاده است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر