تلاش برای باردار شدن بعد از ۴۰ سالگی

میانگین سن باروری یک زن حدود ۳۰ سال است. بسته به زمانی که برای اولین بار قاعدگی را شروع می کنید، حدود ۳۰ سال چرخه دارید که در آن تخمدان های شما تخمک هایی تولید می کنند که شانس مناسبی برای لقاح دارند. ما لزوماً نمی‌توانیم این واقعیت را تغییر دهیم، اما می‌توانیم کیفیت یا ماهیت تخم‌های باقیمانده را بهبود ببخشیم.

در مدل پزشکی چینی، کیفیت تخمک و اسپرم را می‌توان از طریق تکنیک‌های خاص حمایت و بهبود بخشید: طب سوزنی، حمایت تغذیه‌ای و/یا گیاهی، شیوه‌های تغذیه، تمرکز بر وضعیت بدن، و برخی تمرین‌های روتین. اینها برخی از عوامل آغازین برای شروع ارتقاء سطح سلامت باروری شما هستند. سن بالای مادر در مورد بارداری و زایمان حکم اعدام نیست، اما زمانی برای یافتن پتانسیل بهینه برای موفقیت شما تلف نمی شود. بزرگترین راز از همه، زمانی که سعی می کنید احتمال موفقیت بهینه خود را تعیین کنید، چیزی است که بعید است از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بشنوید.

موقعیت مدل پزشکی غربی این است که کیفیت تخمک شما در هر لحظه تغییرناپذیر است. بنابراین، کیفیت تخمک های شما پس از ۴۰ سالگی به طور کلی ضعیف و غیرقابل تغییر فرض می شود.

هر دو مدل پزشکی جنبه معتبر بودن دارند. این یک واقعیت است که وقتی از ۴۰ سالگی می گذریم، از نظر کمیت و کیفیت تخم مرغ در حالت انحطاط طبیعی قرار می گیریم. با این حال، بهبود کیفیت تخمک های شما (اگرچه نه کمیت تخم های شما) امکان پذیر است.

من متوجه بهبود کیفیت تخمک از یک فرآیند IVF به دیگری در نتیجه درمان مستقیم برای حمایت از آن شده ام. ما اینجا طبیعت را شکست نمی دهیم، فقط آنچه را که باقی مانده است، بهبود می دهیم.

یکی از راه‌هایی که می‌توان در مورد آن فکر کرد این است که تخمدان‌های ما اندام‌هایی هستند که به یک محیط داخلی مطلوب پاسخ می‌دهند، درست مانند هر سیستم عضوی دیگر در بدن ما. وقتی ۴۰ ساله می شویم هیچ دروازه بزرگ و سنگینی در اطراف تخمدان ها بیرون نمی زند که از آزاد شدن تخمک جلوگیری کند! تا جایی که هر محیطی به رژیم غذایی نامناسب، سموم، داروها، استرس و عدم تعادل هورمونی پاسخ منفی می دهد، همان محیط به رژیم غذایی سالم، انتخاب سبک زندگی خالص تر و تعادل مجدد هورمونی پاسخ مثبت می دهد. این در هر سنی صادق است. اما بعد از ۴۰ سالگی فضای تکان دادن کمتری وجود دارد، به خصوص در مورد بارداری.

در اینجا چند نکته اساسی برای بهبود کیفیت تخم مرغ وجود دارد:

* غذاهای کامل بخورید

* از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید

* از مصرف شکر اجتناب کنید

*حداقل سه بار در هفته ورزش کنید (پیاده روی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، شنا با حرکات کششی منظم و تمرینات مقاومتی وزن)

* سم زدایی (محیطی، استرس، الکل زیاد، سیگار کشیدن و غیره)

*هر شب ۷ تا ۸ ساعت بدون وقفه بخوابید

* از خوردن گوشت و لبنیات تحت هورمون درمانی خودداری کنید

* تصاویر برای بهبود کیفیت تخم مرغ

چه بخواهید به طور طبیعی باردار شوید یا به کمک باروری، توجه به انتخاب هایی که روی محیط داخلی شما تأثیر می گذارد بسیار مهم است. دیگر وقت را تلف نکن و از سواری لذت ببرید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر