درمان اسهال برای زنان باردار

همه زنان در دوران بارداری از این بیماری رنج نمی برند و پس از ظهور آن درمان آن دشوار است. دوره خاصی برای بروز آن وجود ندارد زیرا می تواند سه ماهه اول، اواسط یا آخر بارداری را تحت تاثیر قرار دهد. اگر خون یا مخاط در مدفوع وجود داشته باشد، ممکن است جدی تر و پیچیده تر از اختلال نوع طبیعی باشد. یبوست یک مشکل رایج در مادران باردار است، اما اسهال نیز می تواند بدون دادن هیچ هشداری به آن حمله کند. خوشبختانه با رعایت سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

غذا را بخور

عامل مرتبط با اسهال پرخوری یا عادات غذایی نادرست است. بدون ایجاد خطر برای کودکی که برای رشد سریع خود نیاز به تغذیه دائمی دارد، مقدار غذا را تا جایی که می توانید به حداقل برسانید.

غذاهایی که می توان در حد اعتدال مصرف کردبسیاری از. در اینجا یک لیست اساسی از آنها آمده است:

  • برنج بلغور جو دوسر
  • ماست
  • پنیر
  • موز
  • یک سیب
  • فرنی گندم
  • چیپس ذرت
  • گوشت آب پز یا چرخ کرده
  • ماهی
  • مرغ
  • نان تهیه شده از غلات
  • باسن
  • نان گندم کامل
  • تمام غذاهایی که در فیبر حل می شوند

تشکیل مایعات:

  • اب
  • میلک شیک با یک شیک موز، سیب یا شکلات تهیه می شود
  • سوپ
  • ابگوشت
  • سوپ
  • چای گیاهی با برگ شاه توت، بابونه و غیره، یا فرمولاسیون تجاری پودر درشت پخته شده در آب جوش.
  • محلول های آبرسانی مجدد مانند Gatorade

اما اگر هر یک از غذاهای فوق به شدت بر سلامت مادر و کودک تأثیر می گذارد، باید احتیاط کرد. بهتر است در صورت وجود تحریک یا نتیجه منفی از آن صرف نظر کنید.

غذاهای ممنوعه: همچنین باید از یبوست که با غذاهایی که شامل موارد زیر می شوند، جلوگیری کنید:

  • پالس ها
  • گرم
  • گواوا برای دانه ها
  • هندوانه
  • پرتقال و نارنگی
  • زردآلو تازه یا خشک
  • تاریخ
  • شکل
  • بادام ها
  • بادام زمینی
  • نمکو (یک میان وعده سرخ شده تند که با آرد گرم تهیه می شود)
  • انواع توت ها
  • گل کلم
  • سیب زمینی، سیب زمینی سرخ کرده
  • محصولات آرد سفید
  • گرم آرد کاری
  • پای، به خصوص پر شده با سبزیجات
  • ترشیجات
  • چاپاتی
  • لبنیات و شیر معمولی
  • غذاهای غنی از نشاسته
  • شیرینی هایی که قند بالایی دارند
  • تنقلات چرب و سرخ شده
  • کافئین
  • الکل

رژیم غذایی سخت درمان اصلی همراه با کمک پزشکی است. فقط زمانی بخورید که اشتها دارید. برای حیوان کوچک نیز کالری اضافی دریافت کنید، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. قسمت های غذایی که در هر وعده غذایی دریافت می کنید را بررسی کنید. باردار بودن به این معنی نیست که مانند غول ها به نام شیر دادن به کودک خود رژیم بگیرید. الان هم مثل روزهای عادی مضر است. فاصله کافی بین دو وعده غذایی نیز پیشنهاد می شود. گاهی اوقات ممکن است فقط در صورتی که بیماری سرسخت بوده و بیش از یک هفته طول کشیده باشد، رژیم غذایی مایع یا مایع بدون مواد جامد داشته باشید تا معده خود را راحت نگه دارید.

دارویی

آنتی بیوتیک ها و داروها برای این درمان تنها زمانی تجویز می شوند که این بیماری از طریق رژیم غذایی قابل کنترل نباشد. مکمل ویتامین B6، آنتی هیستامین ها، دیمن هیدرینات، مکلیزین و دیفن هیدرامین تهوع، استفراغ و اختلالات مربوطه را تسکین می دهد. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود که علت آن داروهای با قدرت بالا یا آنتی بیوتیک های قوی است. به جای آن فرمول گیاهی را امتحان کنید یا از پزشک خود بخواهید داروهایی را جایگزین کند که عوارض جانبی نسبتا کمی دارند.

تعدیل سبک زندگی

بدون استرس بمانید زیرا استرس ذهنی می تواند منجر به افزایش تحرک روده و هضم ضعیف در افراد حساس شود. پیاده روی در صبح یا پیاده روی در عصر می تواند ذهن را شاداب نگه دارد و از بازگشت مجدد غذاهای بلعیده شده جلوگیری کند. استراحت مناسب ضروری است. آرام سازی نور روشی عالی برای حفظ آرامش است. تمرینات تنفسی مانند یوگا و مدیتیشن هدایت شده، تمرینات تناسب اندام عالی برای مادر و جنین هستند. رایحه درمانی همچنین می تواند سرگیجه را کاهش دهد و اعصاب را آرام کند اگر هر صبح و عصر مصرف شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر