در روزهای تخمک گذاری چه بخورم تا با یک پسر یا دختر باردار شوم؟ من به شما خواهم گفت

روز دیگر، ایمیلی از خانمی دریافت کردم که قصد باردار شدن داشت و به چند نکته نگاه می کرد که قصد داشت در این زمینه موفق شود. او عمدتاً روی زمان بندی مقاربت با تخمک گذاری کار می کرد. اما، او همچنین شنیده بود که برخی غذاها می توانند به این روند کمک کنند یا به آن آسیب بزنند و گاهی اوقات می توانند بر جنسیت کودک تأثیر بگذارند. او به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد اینکه کدام غذاها به بارداری کمک می کنند و برای هر جنسیت بهترین هستند، بود. من برخی از توصیه هایی را که به او کردم در مقاله زیر به اشتراک خواهم گذاشت.

غذاهایی که به شما در باردار شدن کمک می کند: باید به شما بگویم که اغلب اوقات که در مورد این موضوع می نویسم، روی غذاها و جنسیت هایی که به تولید آنها کمک می کند تمرکز می کنم (که بعداً به آنها خواهم رسید) اما می توانم به شما بگویم که به طور کلی زنانی که مشکلات باروری یا نگرانی های سلامتی دارند. (مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک) به آنها گفته می شود که هنگام تلاش برای باردار شدن بر روی اطمینان از عدم مقاومت به انسولین تمرکز کنند. توصیه ها مواردی مانند دریافت چربی ها از منابع تک اشباع مانند روغن زیتون به جای چربی های ترانس فرآوری شده و مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات و پروتئین حیوانی کمتر است. شما باید از غذاهای فرآوری شده و راحت دوری کنید و از لبنیات در حد اعتدال استفاده کنید. البته، این توصیه برای افرادی است که می‌دانند مشکلات تخمک‌گذاری و/یا باروری دارند یا برای آن‌هایی که برایشان مهم نیست که کدام جنسیت دارند. حالا، من در مورد غذاهایی صحبت خواهم کرد که اگر می‌دانید بچه‌دار پسر می‌خواهید یا دختر می‌تواند به شما کمک کند.

غذاهایی که به شما کمک می کند تا با یک نوزاد دختر باردار شوید: اگر دختر می‌خواهید، پس می‌خواهید بدنتان PH بالایی داشته باشد (یا اسیدی باشد) زیرا این حالت برای اسپرم پسر یا Y مناسب نیست. غذاهای خاصی وجود دارند که به این امر کمک می کنند و غذاهای دیگر شما را از رسیدن به این هدف باز می دارند. شما در اینجا به سراغ غذاهای با PH بالا می روید، اما فقط باید این کار را انجام دهید تا زمانی که تسترهای کوچک PH نشان دهند که به سطوح بهینه رسیده اید. البته، هر ماه که باردار نیستید، باید به بررسی ادامه دهید و سپس در صورت لزوم رژیم غذایی خود را اصلاح کنید تا در صورت نیاز دوباره آن را افزایش دهید.

به طور کلی، به شما توصیه می شود که مقدار زیادی لبنیات کم چرب / کلسیم بالا و پروتئین بدون چربی بخورید. هر دوی اینها دارای PH بالایی هستند. همچنین می‌خواهید میوه‌ها و سبزیجات را برای اطمینان از دریافت مواد مغذی کافی بگنجانید، اما اینها باید میوه‌ها و سبزیجات اسیدی باشند. (بیشتر میوه ها و سبزیجات قلیایی هستند، بنابراین باید در اینجا به آرامی قدم بردارید.) به عنوان مثال می توان از ذرت، هندوانه، سیب زمینی و زغال اخته، آلو و غیره نام برد. این فقط یک راهنمای کلی است. لیست مواد غذایی بسیار جامعی وجود دارد و من واقعاً توصیه می‌کنم از نوارهای PH بعد از مصرف غذاهایی که در مورد آنها مطمئن نیستید استفاده کنید زیرا دقیقاً به شما می‌گوید که چگونه این غذاها در بدن شما متابولیزه می‌شوند.

غذاهایی که احتمال پسردار شدن شما را افزایش می دهند: بنابراین اگر پسر هدف شماست، پس می خواهید راه برعکس را طی کنید. شما سعی می کنید خود را قلیایی کنید و PH پایین را به جای بالا می خواهید. این یک مرحله بسیار ضروری است زیرا همانطور که قبلا اشاره کردم، PH بالا باعث بدتر شدن اسپرم Y یا پسر می شود که خیلی سریعتر تولید می کند. بنابراین حداقل برای مدتی، می خواهید از پروتئین لبنیات و گوشتی که به شما گفتم برای دختر باردار شدن خوب است اجتناب کنید. تمرکز روی بچه دار شدن بیشتر روی میوه ها و سبزیجات است، به جز آنهایی که اسیدی هستند (ذرت، کرن بری، آلو، و نمونه هایی که در بالا ذکر شد).

اغلب به شما گفته می شود که موز بخورید. این به این دلیل است که گفته می شود برای پسردار شدن به پتاسیم نیاز دارید. (منیزیم هم ضرری ندارد.) حقیقت این است که با این چیزها به سدیم هم نیاز دارید و موز آنقدرها هم زیاد نیست. بنابراین گزینه های بهتری مانند زردآلو و کشمش وجود دارد که فقط چند مورد را نام ببریم. باز هم لیستی از مواد غذایی وجود دارد که به شما می گوید کدام یک برای بارداری دختر یا پسر بهتر است.

آیا این غذاها فقط برای زمان تخمک گذاری هستند؟: اونی که برام نوشت سوال رو از نظر تخمک گذاری پرسید. در حقیقت، اگر دختر می‌خواهید قبل از تخمک‌گذاری و اگر پسر می‌خواهید در روز یا بعد از آن، سعی کنید باردار شوید. و، شما واقعاً نمی خواهید صبر کنید تا به تخمک گذاری نزدیک شوید و نگران PH خود باشید. بسته به میزان بالا یا پایین بودن شما یا جایی که می خواهید باشید، می خواهید زمان کافی برای استفاده از رژیم غذایی یا دوش به خود بدهید تا نیازی به عجله نداشته باشید (یا به سطوح کمتر از حد مطلوب رضایت دهید) می آید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر