دیابت نوع ۲ – آیا پروتئین و فیبر به کاهش سطح قند خون شما کمک می کند؟

سبک غذا خوردن ما قطعاً در طول سال‌ها تغییر کرده است و با شیوع جهانی چاقی و دیابت نوع ۲ نشان داده شده است. ما دیگر شکارچی/گردآورنده نیستیم. آنها لاغر بودند زیرا عمدتاً فیبر را از پوشش گیاهی موجود می خوردند و بیشتر به شکل خام خورده می شد. پروتئین از شکار بدون چربی که تقریباً بلافاصله و بدون چربی یا مواد نگهدارنده کشته و پخته می شد، به دست می آمد. نه اینکه بخواهیم آنقدر به عقب برگردیم!

در اینجا چند سرنخ وجود دارد که نشان می دهد چگونه سطح قند خون ما تحت تأثیر قرار می گیرد:

پروتئین:

  • فاقد کربوهیدرات است
  • قند خون شما را تا حد زیادی بالا نمی برد
  • در واقع سطوح شما را تثبیت می کند
  • در برخی افراد می تواند به کاهش سطح آنها کمک کند
  • وقتی پروتئین کافی نمی‌خورید، خوردن کربوهیدرات‌های زیاد آسان است
  • به کاهش اشتهای شما کمک می کند
  • همراه با ورزش، چربی بیشتری می سوزاند
  • همچنین به حفظ توده عضلانی شما کمک می کند. بافت عضلانی در سوزاندن چربی ها و قند موثر است.

فیبر:

  • قند خون شما را کاهش می دهد و از افزایش سریع آن بعد از غذا جلوگیری می کند
  • چون هضم غذا را کند می کند، باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید
  • به وعده غذایی شما حجم اضافه می کند، بخشی از کربوهیدراتی است که هضم نمی شود
  • هیچ کالری/کیلوژول اضافه نمی کند
  • افرادی که بیشتر غذا می خورند معمولاً لاغرتر از کسانی هستند که نمی خورند
  • بسیاری از غذاهای ذکر شده دارای شاخص گلیسمی پایین و حاوی فیبر بالا هستند
  • سبزیجات و میوه ها حاوی دو نوع فیبر محلول و نامحلول هستند. فرم محلول در آب حل می شود و به کاهش سطح گلوکز و کلسترول خون کمک می کند. فیبر نامحلول فیبر است که در روده شما باقی می ماند و به پیشگیری از سرطان و یبوست کمک می کند.

چربی ها:

  • بسیاری از آنها برای سلامتی ضروری هستند
  • این شامل چند غیراشباع است، به عنوان مثال. امگا ۳ و امگا ۶ که در ماهی، دانه ها، آجیل و سبزیجات برگ سبز یافت می شود.
  • تک اشباع در آووکادو و زیتون یافت می شود
  • بدن شما همچنین به مقدار بسیار کمی از چربی های اشباع شده نیاز دارد
  • برای کمک به کاهش وزن، کل چربی دریافتی خود را کاهش دهید و چربی های سالم را جایگزین چربی های نه چندان سالم کنید.

حفظ وزن سالم و کنترل سطح قند خون برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ همیشه آسان نیست داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم به کاهش وزن کمک می کند، به خصوص زمانی که با فعالیت بدنی همراه باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر