دیابت نوع ۲ – استفاده از یک برنامه غذایی سالم برای اصلاح دیابت

دیابت نوع ۲ ابتدا با ژنتیک مرتبط است، اما با غذایی که شما برای خوردن انتخاب می کنید نیز مرتبط است. بنابراین، کنترل غذا، کلید از بین بردن دیابت نوع ۲ است. اما تشخیص این نوع دیابت لزوماً به این معنی نیست که زندگی شما به پایان رسیده است. کنترل این وضعیت با یک برنامه غذایی سالم کاملا امکان پذیر است.

فقط به این دلیل که مشخص شده است که شما با قند خون بالا مشکل دارید، به این معنی نیست که آسیب قابل برگشت نیست. می توان اثرات دیابت نوع ۲ را حداقل تا حدی معکوس کرد، به سادگی با خوردن یک رژیم غذایی خوب و تمیز پر از انتخاب های غذایی سالم. بسیاری از افرادی که شیوه تغذیه خود را به طرز چشمگیری تغییر داده اند، موفق شده اند دیابت را از زندگی خود حذف کنند و سالم بمانند.

یکی از راه‌های ایجاد تفاوت فاحش استفاده از پروتئین است. بهترین نوع پروتئین حاوی نوع خاصی از اسید آمینه به نام اسید آمینه زنجیره ای است. اینها به استفاده بهتر از انسولین در عضلات کمک می کنند و به شما امکان می دهند در حین کاهش وزن، توده عضلانی را حفظ کنید. در عین حال، عضلات شما نیز به طور موثرتری از گلوکز استفاده می کنند.

پروتئین همچنین برای حفظ سطح مناسب لپتین مفید است. لپتین یکی از هورمون‌هایی است که بدن شما می‌سازد و به شما دستور می‌دهد که غذا نخورید. این مانند یک علامت توقف است زیرا وقتی لپتین آزاد می شود، احساس سیری می کنید. لوزالمعده به شما می گوید که تولید انسولین را متوقف کنید و شروع به سوزاندن چربی کنید.

راه دیگر برای معکوس کردن شدید اثرات دیابت، افزودن فیبر به برنامه غذایی است. فیبر یک جزء حیاتی در ترمیم مشکلات قند خون است. بهترین نوع فیبر برای مصرف فیبر محلول است زیرا به کاهش سرعت ورود قند به جریان خون پس از خوردن غذا کمک می کند و زمان تخلیه معده را به تاخیر می اندازد. به کنترل قند خون بالا کمک می کند.

فیبر همچنین سطح LDL یا کلسترول “بد” و HDL یا کلسترول “خوب” را پایین نگه می دارد. تری گلیسیریدهای ناسالم نیز با فیبر حفظ می شوند. فیبر همچنین باعث می شود احساس سیری کنید، که میل به پرخوری را کاهش می دهد و اشتهای شما را کاهش می دهد.

با اطمینان از دریافت مقدار مناسب پروتئین و فیبر در رژیم غذایی، به شما کمک می کند:

  • بهترم ،
  • شما انرژی بیشتری برای ورزش دارید و در نهایت،
  • کاهش وزن.

تنها راه رسیدن به این هدف، داشتن یک رژیم غذایی متعادل است. هنگامی که شروع به اجرای این نوع رژیم غذایی می کنید، میزان قند خون و دیابت نوع ۲ شما شروع به کاهش شدت می کند و به مرور زمان از بین می رود، اگرچه همیشه باید به خوردن غذاهای سالم ادامه دهید و از تولید چربی شکم خودداری کنید. البته، اگر فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ به شیوه تغذیه ناسالم اولیه خود بازگردد، تقریباً به طور قطع قند خون او افزایش می یابد و وزن اضافی او باز می گردد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر