دیابت نوع ۲ – جلوگیری از افزایش وزن با استفاده از انسولین

بسیاری از دیابتی‌های نوع ۲ این سناریو را تجربه می‌کنند: برای آنها انسولین تجویز می‌شود تا به پانکراس استراحت داده شود و/یا برای کمک به کنترل قند خون، تنها یکی از عوارض جانبی رایج این دارو، افزایش وزن است. این خبر می تواند به ویژه برای کسانی که در حال حاضر با کاهش وزن دست و پنجه نرم می کنند، ناامید کننده باشد. در این مورد چه می کنید؟ در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند کمک کند …

۱. صبحانه (یا هر وعده غذایی دیگری در این مورد) را حذف نکنید. بهترین کاری که می توانید بعد از ترک یک دوره ناشتا بودن اجباری در هنگام خواب انجام دهید، خوردن یک صبحانه سالم است. این کار متابولیسم شما را برای بقیه روز تنظیم می کند و به بدن شما اجازه می دهد آنطور که باید کالری بسوزاند. اگر تصمیم به حذف صبحانه دارید، در اصل به بدن خود می گویید که چربی ذخیره شده را نگه دارد زیرا ممکن است بعداً برای سوخت مورد نیاز باشد.

۲. حرکت کنید. اگر سبک زندگی کم تحرکی داشته باشید، نمی توانید به اندازه کافی کالری بسوزانید. همه ما می دانیم که ورزش کالری هایی را می سوزاند که در غیر این صورت به عنوان چربی ذخیره می شد. اما درک این موضوع برای افرادی که انسولین مصرف می کنند بسیار مهم است زیرا بدن آنها در واقع به دلیل استفاده از انسولین با این عمل مبارزه می کند. هرچه بیشتر ورزش کنید، بدن شما بیشتر می‌تواند با میل خود به نگه داشتن چربی مبارزه کند. ورزش همچنین به ماهیچه های شما کمک می کند تا قند را از جریان خون خود جذب کنند: این به معنای کاهش دوز انسولین نیز است.

۳. غذاهایی که می خورید را پیگیری کنید. باز هم، این برای همه دیابتی های نوع ۲ بسیار مهم است، اما به ویژه برای کسانی که انسولین مصرف می کنند، مهم است. شما باید دقیقا بدانید که چه چیزی و چقدر می خورید. ثبت این اطلاعات در طول روز بهترین راه برای محاسبه همه چیزهایی است که می خورید، بدون اینکه خطری را در نظر نگیرید که غذایی را که به یاد نمی آورید یا اشتباه قضاوت کنید که چه مقدار از غذایی که خورده اید.

۴. زمانی که وقتش رسید میان وعده بخورید. میان وعده به اندازه خوردن وعده های غذایی مهم است. وقتی میان‌وعده می‌خورید، قند خون خود را تکمیل می‌کنید و از افت اجتناب ناپذیر برای مدت طولانی بدون غذا جلوگیری می‌کنید.

۵. انسولین خود را طبق دستور مصرف کنید. فقط به این دلیل که انسولین می تواند باعث افزایش وزن شود، دلیل معتبری برای کنار گذاشتن مصرف آن نیست. انجام این کار در واقع می تواند وضعیت شما را بدتر کند و شما را در معرض خطرات غیر ضروری قرار دهد.

باید به یاد داشته باشید که امید خود را از دست ندهید. واکنش بدن شما به مصرف انسولین تقصیر شما نیست. فقط پزشک خود را در مورد پیشرفت خود در جریان قرار دهید و این نکات را برای کمک به تنظیم بدن خود با انسولین و جلوگیری از افزایش وزن اجرا کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر