دیابت نوع ۲ و تغذیه سالم – رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند چگونه کار می کند

اگر شما فردی هستید که دوست دارید یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دنبال کنید تا سطح قند خون را بهتر کنترل کنید و میزان کاهش وزن سریع‌تر را مشاهده کنید، ممکن است علاقه مند باشید که یک برنامه غذایی به نام رژیم کتوژنیک هدف در نظر بگیرید.

اگر با برنامه رژیم کتوژنیک آشنایی ندارید، این یک رژیم کم کربوهیدرات است که فقط ۵ درصد از کل کالری دریافتی از کربوهیدرات ها را شامل می شود. کالری باقیمانده از ۳۰ درصد پروتئین و ۶۵ درصد چربی رژیم تامین می شود. همه این‌ها شما را در حالتی به نام کتوز قرار می‌دهند، جایی که بدن‌تان منبع سوخت جایگزینی ندارد.

با این حال، مشکل این نوع رژیم، جدا از این که حفظ آن دشوار است، این است که در حین استفاده از آن نمی توانید هیچ ورزش شدیدی انجام دهید، زیرا تعداد کربوهیدرات های مورد نیاز برای این کار را تامین نمی کنید. علاوه بر این، هوس های غذایی بسیار محتمل است زیرا اجازه دهید با آن روبرو شویم. خوردن یک رژیم غذایی بدون کربوهیدرات سخت است. احتمالاً عاشق کربوهیدرات هایی هستید که می خورید و حذف کامل آنها کار آسانی نخواهد بود.

در نهایت، کمبودهای تغذیه ای می تواند ناشی از این رویکرد باشد. بسیاری از مغذی ترین غذاهای جهان کربوهیدرات ها هستند – میوه ها و سبزیجات، و حتی اینها در این رژیم غذایی محدود هستند.

رژیم کتوژنیک هدف را وارد کنید. رژیم کتوژنیک هدف چیست؟ در این برنامه غذایی، کارها را کمی متفاوت انجام خواهید داد. به جای اینکه همیشه مصرف کربوهیدرات خود را کم نگه دارید، مصرف کربوهیدرات خود را افزایش می دهید و در زمان هایی که فعال هستید، کربوهیدرات بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید. انجام این کار به بدن شما سوخت مورد نیاز برای تکمیل تمرینات را می دهد، در حالی که اطمینان حاصل می شود که همچنان می توانید تغذیه مناسبی داشته باشید. تا زمانی که هنگام انتخاب آن کربوهیدرات ها غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب می کنید، مشکلی برای تامین نیازهای غذایی خود ندارید.

تعداد کربوهیدرات هایی که در این مدت اضافه می کنید به اهداف شما بستگی دارد…

  • چقدر ورزش می کنید و

  • تراکم،

پس توجه داشته باشید که یک متغیر است. با این حال، اکثر افراد به راحتی می توانند ۲۵ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات را قبل از تمرین و ۲۵ تا ۵۰ گرم دیگر را بعد از یک جلسه دریافت کنند. این احتمالاً به شما ۴۰۰ کالری کربوهیدرات می دهد تا با آنها بازی کنید، بنابراین غذاهای غنی از مواد مغذی مانند …

  • سیب زمینی شیرین،

  • لوبیا،

  • جو،

  • میوه ها و

  • سبزیجات.

اگر به رژیم کتوژنیک علاقه مند هستید اما نمی خواهید رژیم غذایی تمام کتوژنیک داشته باشید، حتما این روش را در نظر بگیرید. شاید بهترین چیز برای شما باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر