رابطه وزن و گوارش

مامانم همیشه میگه وقتی سلامتی را ندارید ارزش قائل هستید!

فقدان هضم سالم می تواند همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد. در یک طب آیورودا پزشکی ۵۰۰۰ ساله در هند، آنها بر نقش هضم تمرکز زیادی دارند. نه تنها چیزی که می خورید را هضم کنید، بلکه افکار و تجربیات خود را نیز به روشی سالم هضم کنید. به کمک همه چیزهایی که تجربه می کنید پردازش کنیدحداقل برای اینکه بر سوء هاضمه غلبه نکنید.

اگر غذاهای خود را تجزیه نکنید، بیشتر مستعد افزایش وزن، عفونت، مه روانی و پایان راه خواهید بود—بسیاری از بیماری های مختلف در صورت عدم کنترل.

از طریق برنامه های کاهش وزن من، ما اطمینان حاصل می کنیم که هضم مناسب انجام می شود. توسط غذاهایی بخورید که ممکن است غیرقابل هضم باشند شما برخی از غذاهای بزرگ را دوست دارید – مانند غذاهای دردناک محصولات لبنی، گندم و سویا. البته همه با این غذاها مشکل ندارند اما خیلی ها مشکل دارند. حساسیت به گلوتن نه تنها به دلیل عدم تحمل گندم، بلکه به دلیل سایر دانه های گلوتن مانند جو دوسر، چاودار و بلغور جو دوسر که گاهی اوقات تشخیص آنها دشوار است مگر اینکه برای مدت کوتاهی آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید و دوباره آنها را وارد کنید. ازدحام اغلب نشانه ای از a حساسیت به لبنیات و شاید حساسیت. نمونه های عالی این اتفاق مشکلات سینوسی، خاراندن گلو و سردرد است. اینها ویژگی های حساسیت هاست، اما در مورد دیگران چه بیشتر مشکلات رایج گوارشی مانند GERD، سوء هاضمه، مشکلات روده، گاز و نفخ – این عوامل به بدن شما فشار می آورند و شما را تخلیه و بیمار می کنند.

۵ نکته ساده برای کمک به هضم غذا!

شماره ۱ آهسته غذا بخورید. کمتر غذا خواهید خورد و بهتر هضم خواهید شد. شما خواهد شد زمان مجاز برای هشدار دادن به سیستم گوارشی شما که غذا را پایین می فرستید. بر خلاف تصور عمومی شما هضم از قبل در ذهن شما شروع می شود – شما شروع به فکر کردن در مورد غذا و voila می کنید – ناگهان شروع به ترشح بزاق می کنید تا بدن خود را برای جویدن و هضم غذا آماده کنید. اگر سریع غذا بخورید، وزن شما از مسیر درست خارج می شود، اما خود را برای سوء هاضمه، اسیدیته، آروغ زدن و سایر علائم ناسالم آماده می کنید.

#۲ روزانه پروبیوتیک مصرف کنید. این یک امر ضروری است و Yakult آن را انجام نمی دهد – و ماست نیز این کار را نمی کند. آنها ممکن است طعم خوبی داشته باشند اما در واقع حاوی مواد پروبیوتیک فعال بسیار کمی هستند. Pro-vital به معنای طرفدار زندگی است بر خلاف آنتی بیوتیک ها که همه چیز را در مسیر خود از بین می برند. می خواهید با دادن بدن خود هضم خوب را تضمین کنید اشکالات خوبی برای مبارزه با دشمن – مثل عفونت همچنین کمک می کنداز هوس خوردن شکر خودداری کنید وقتی معده شما به اندازه کافی باکتری و آنزیم خوب داشته باشد، نه تنها غذای شما بهتر تجزیه می شود، بلکه احساس سیری بیشتری خواهید کرد، کمتر غذا می خورید و انتخاب های بهتری خواهید داشت.

شماره ۳ غذای ترکیبی را تماشا کنید. در حدود ۲۰ سال گذشته بحث هایی در مورد مخلوط کردن مواد غذایی که می تواند باعث ناراحتی گوارشی شود، وجود داشته است. برای اطلاع شما، پروتئین حدود ۳-۴ ساعت طول می کشد تا کربوهیدرات های پیچیده (مانند غلات و حبوبات) را حدود دو ساعت و میوه ها را حدود نیم ساعت هضم کند. وقتی کربوهیدرات های پیچیده را با پروتئین مخلوط می کنید، آنها هستند در زمان های مختلف خراب می شود اغلب باعث مشکلاتی با گازهای پایین روده و ناراحتی می شود. شما می‌خواهید پروتئین را با سبزیجات و در درجه اول کربوهیدرات‌های پیچیده را با سبزیجات دیگری که سرشار از آب هستند مانند کلم بروکلی، کاهو و بادمجان جفت کنید. این یک پیشنهاد خوب است زمانی که کاهش وزن از پروتئین و سبزیجات با محتوای آب بالا بهترین ترکیب برای کاهش وزن اولیه است.

#۴ قبل از تمرین صبر کنید اگرچه ورزش چیز خوبی است، به خصوص اگر می خواهید وزن کم کنید، اما وقتی بلافاصله پس از دریافت تمام انرژی در بدن ورزش می کنید، مستقیماً به سیستم عضلانی می رود و نه به دستگاه گوارش. بنابراین غذایی که به تازگی خورده اید پس از پایان تمرین به سادگی منتظر می ماند تا هضم شود. این ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. غذا می خواهی آنجا بنشینی؟ دم کردن در شکم شما? نه – شما می خواهید که فرآیند هضم را تا حد امکان به طور موثر طی کند. وقتی بعد از غذا استراحت می کنید، به بدن خود فرصت می دهید تا از تمام مواد مغذی که به تازگی مصرف کرده اید استفاده کند.

شماره ۵ بزرگترین وعده غذایی در ناهار. در یک آیورودا آنها می گویند “بزرگترین وعده غذایی خود را زمانی بخورید که نور خورشید یا “شیره های گوارشی” شما در اوج است” که معمولاً ظهر است. بیشتر مردم جهان به این شکل غذا می خورند – اما نه اینجا در آمریکای شمالی، و همانطور که به یاد دارم، بریتانیا نیز از این سنت حمایت نمی کند. این هست بهترین زمان برای سخت ترین وعده غذایی این بدان معنا نیست که یک استیک ۱۶ اونسی و سیب زمینی سرخ شده – اما می توانید بخورید یک سالاد بزرگ با پروتئین یا یک تکه از جانب ماهی سالمون با سبزیجات بخارپز. این به بدن شما فرصت می دهد تا غذا را در طول بعد از ظهر به آرامی تجزیه کند. ممکن است باعث خواب‌آلودگی شود – در بسیاری از اقلیم‌های جنوبی ما شاهد زمان «چرت» باشید، و این درسی است که احتمالاً باید یاد بگیریم. روز خود را دور از نور شروع کنید و با نور روز به پایان برسانید، همچنین با پروتئین و کربوهیدرات کافی – برای سلامت کلی، کاهش وزن و حفظ وزن ضروری است. خوردن و آسیاب کردن مبارک!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر