فواید رژیم کم کربوهیدرات

همانطور که از نامش پیداست، رژیم کم کربوهیدرات یک برنامه کاهش وزن است که میزان کربوهیدرات های مصرفی منظم را به صورت روزانه کاهش می دهد. موفقیت آن در این اصل نهفته است که با کاهش میزان کربوهیدرات ها – منبع اصلی انرژی بدن – که بدن دریافت می کند، بدن سپس به منبع بعدی انرژی در دسترس که همان چربی رسوب شده در بدن است، می رود. با این کار بدن رسوبات چربی را می سوزاند که منجر به کاهش وزن موثر می شود.

مزایای دیگری نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از این برنامه غذایی برای کاهش وزن به دست آورید. در اینجا فقط برخی از آنها وجود دارد.

توده عضلانی را افزایش دهید

به دلیل مقدار پروتئین، سبزیجات و میوه هایی که یک رژیم کم کربوهیدرات شامل می شود، بدن شما تمام مواد مغذی ضروری را که برای ساخت و ترمیم بافت عضلانی نیاز دارد، دریافت می کند. افزایش توده عضلانی یک فرد با افزایش سرعت متابولیک فرد مرتبط است که به شما امکان کاهش وزن و داشتن بدنی باریک و خوش فرم را می دهد.

کاهش بیماری ها و بیماری ها

مطالعات متعدد نشان داده است افرادی که از این رژیم غذایی خاص استفاده می کنند، می توانند سطح تری گلیسیرید را در بدن خود کاهش دهند که یکی از دلایل اصلی فشار خون بالا و بیماری عروق کرونر قلب است. علاوه بر این، رژیم‌های کم کربوهیدرات نیز به کاهش علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک، صرع و حتی دیابت کمک می‌کنند.

هیچ قسمتی از “مه مغزی” وجود ندارد

بسیاری دیگر از برنامه های رژیم غذایی محبوب اکنون شامل محدود کردن برخی از انواع گروه های غذایی است. محروم کردن ناگهانی بدن از یک گروه غذایی خاص می تواند منجر به کاهش تمرکز و توانایی انجام فعالیت های روزانه منظم در خانه یا محل کار شود. از آنجایی که رژیم کم کربوهیدرات فقط کربوهیدرات‌های موجود در وعده‌های غذایی شما را کاهش می‌دهد، نه حذف می‌کند، بدن شما همچنان تمام مواد مغذی را که قبلا دریافت می‌کرد، دریافت می‌کند و شانس از دست دادن تمرکز و تمرکز را کاهش می‌دهد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر