من می خواهم یک دمپایی داغ فاج باشم، یکی را نمی خورم!

من سعی می‌کنم هر روز رژیم غذایی‌ام را سالم نگه دارم، زیرا می‌خواهم یک سوندای داغ فاج باشم، نه اینکه بخورم! وقتی برای اولین بار متوجه شدم که PCOS دارم، تمایل به رد آن داشتم، تا حدی به این دلیل که پزشکم وجود آن را قبول نداشت و ثانیاً فکر می‌کردم می‌توانم با آن کنار بیایم. بعد از سالها و چندین عمل جراحی برای برداشتن کیست، به این نتیجه رسیدم که زمان بحران فرا رسیده است.

من می خواهم Hot Fudge Sundae باشم

من در مورد داستان های موفقیت آمیز کاهش وزن PCOS تحقیق کردم و با تحقیقاتم ابتدا متوجه شدم که باید کمتر غذای فرآوری شده بخورم و همچنین وزن کم کنم. خوشبختانه این دو گل دست به دست هم دادند. زمانی که مصرف غذای خود را کاهش دادم، وزنم را کاهش دادم و سپس متوجه شدم که بسیاری از علائمم کاهش یافته و کیست ها برای همیشه از بین رفته اند. من نمی گویم این آسان بود، اما شدت علائم من به این معنی بود که باید سالم یا بسیار بد را انتخاب کنم.

در حال توسعه رژیم غذایی طبیعی من برای PCOS

در ابتدا با آن مبارزه می‌کردم تا به حالت عادی غذا خوردنم برگردم، اما هر بار که یک روز داشتم بعد از آن واقعاً ترسیدم. دریافتم که نخوردن گندم انتخاب عاقلانه ای است، اما این بدان معنا نیست که باید نان را کنار بگذارم، من نان گندم را کشف کردم. و او هنوز هم می تواند ساندویچ عجیب را بخورد.

دومین تغییر بزرگی که انجام دادم حذف شیر از رژیم غذایی ام بود و این در واقع یکی از ساده ترین تغییرات بود زیرا من از شیر گاو متنفرم. من شروع به نوشیدن شیر سویا کردم که از دانه های سویا تهیه شده بود. گاوها علف زیادی می خورند و آفت کش های موجود در خاک در این علف وجود دارد. آفت کش ها از خاک به علف های هرز به گاو و سپس به انسان منتقل می شوند. نه تنها این، بلکه تغییرات در تولید غذا به این معناست که گاوها مقادیر زیادی هورمون تزریق می‌کنند که در نهایت به سیستم شما وارد می‌شود و این آخرین چیزی است که افراد مبتلا به PCOS به آن نیاز دارند. شیر همچنین دارای چربی بسیار بالایی است و جایگزین های گیاهی مانند فندق، بادام یا شیر سویا سالم تر هستند. اگر تغییر برایتان سخت است، یک هفته از نصف شیر و نیمی از شیر سویا و سپس یک هفته با یک چهارم شیر گاو و سه چهارم شیر گیاهی استفاده کنید. به این ترتیب به طعم شیر گیاهی عادت می کنید. پس از صحبت با صدها زن، آنها حتی نمی توانند شیر گاو را پس از انجام معاوضه بنوشند. یکی از بزرگترین مزایای تغییر شیر گاو این واقعیت است که فیتوکمیکال های موجود در سویا اثرات استروژن اضافی را در بدن کاهش می دهد که برای مبتلایان به PCOS یک مزیت بزرگ است.

تغییر بزرگ دیگر در رژیم غذایی PCOS معمولی من کاهش شدید کربوهیدرات ها بود. نان گندم سیاه یک خوراکی در هفته است، اما پاستا نیز کم شده است. من فقط پاستا غلات کامل خورده ام، اما با نگاه کردن به مواد تشکیل دهنده، از میزان کربوهیدرات بالایی که دارند شوکه شدم. الان هر ۱۰ روز نصف بسته نودل رامن میخورم. بله، اسپاگتی وگان روی پاستا کمی عجیب است، اما شما به آن عادت می کنید. وقتی انتخاب غذا سخت شد، به یاد جراحی ام افتادم و آن انتخاب های غذایی نصف آن بد نبود.

پس چی بخورم؟ من گوشت می خورم اما کمتر از آن و مطمئن می شوم که ارگانیک است. گوشت ارگانیک از حیواناتی می آید که به طور طبیعی در بیرون زندگی می کنند. آنها با مواد شیمیایی یا هورمونی تزریق نمی شوند. آیا تا به حال دقت کرده اید که وقتی بیکن را سرخ می کنید چقدر آب در آن وجود دارد، اینها مواد شیمیایی هستند.

چربی های اشباع شده در گوشت قرمز یافت می شود، اما گوشت های فرآوری شده و فرآوری نشده نیز همینطور هستند. با این حال، گوشت های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس و گوشت های اغذیه فروشی تقریباً پنج برابر میزان سدیم گوشت های فرآوری نشده دارند. همچنین نگران کننده این واقعیت است که آنها حاوی مقدار بسیار بیشتری از نگهدارنده های نیتروژن هستند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که هر چه انتخاب غذا بیشتر باشد، بیشتر می خوریم. من می دانم که این در مورد میوه ها، سبزیجات و سالادها صدق می کند، هر چه بیشتر آماده کنید بیشتر می خورید، اما این موارد خوب هستند. همه ما باید سعی کنیم از بوفه ها اجتناب کنیم، آنها برای پرخوری طراحی شده اند. رنگ سبزیجاتی که روزانه می خورید را افزایش دهید. میوه زیاد بخورید، اما آن را به تنهایی بخورید و آن را با سایر غذاها ترکیب نکنید. سبزیجات خام را با قرار دادن آنها در کاسه های روی میز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. وعده غذایی خود را با سبزیجات خام و یک میان وعده سبزیجات شروع کنید.

این تغییرات ممکن است شدید به نظر برسد، اما فراموش نکنید که بسیاری از زنان مجبور به انتخاب هستند زیرا یکی از جنبه های اصلی که PCOS را تحت تاثیر قرار می دهد ناباروری است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر