نمونه رژیم غذایی دیابت بارداری – ۲ منوی آسان برای تهیه در تمام طول روز

در دوران بارداری، یک زن ممکن است سطح قند خون بالا را در بدن خود تجربه کند. این ممکن است باعث ایجاد انواع خاصی از دیابت در زنان باردار شود که به دیابت بارداری معروف هستند. این معمولا بین هفته های ۲۴ و ۲۸ بارداری رخ می دهد. این بسیار شبیه دیابت نوع ۲ است و با اصلاح رژیم غذایی قابل کنترل است. به منظور محافظت از زنان در برابر دیابت بارداری، انواع مختلفی از نمونه های رژیم غذایی دیابت بارداری طراحی شده است.

این مدل های غذایی برای تشویق یک رژیم غذایی متعادل که حاوی کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی های سالم است، طراحی شده اند. این رژیم ها به تولید کالری و انرژی کافی برای کودک در حال رشد کمک می کند. همچنین به حفظ سلامت و قدرت مادر کمک می کند.

در اینجا دو نمونه رژیم غذایی برای دیابت بارداری آورده شده است. هر دو سیستم خرابی متفاوتی دارند. رژیم اول شامل یک صبحانه شامل دو برش نان تست سبوس دار با دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی است. همچنین شامل ½ فنجان آب ۱۰۰٪. سپس میان وعده صبح متشکل از یک سیب و یک فنجان پنیر است.

بعدی در رژیم غذایی، ناهار متشکل از یک فنجان سوپ عدس یا هر نوع لوبیا دیگری است. همچنین شامل یک وعده کراکر غلات کامل با حدود دو اونس پنیر کم چرب است. همچنین شامل ۱ فنجان هویج بچه.

بعد از ناهار، یک میان وعده بعد از ظهر با حدود ۲۰ عدد بادام خام و یک لیوان انگور همراه است. سپس آخرین وعده غذایی روز می آید – شام! می تواند حدود ۶ اونس ماهی به همراه یک فنجان بروکلی بخارپز و یک فنجان برنج قهوه ای را در خود جای دهد. باید با یک لیوان شیر کم چرب مصرف شود. اگر مادر احساس می‌کند که یک میان وعده در شب دارد، می‌تواند پنج فنجان پاپ کورن ساده بخورد.

بنابراین در اینجا یک گزینه وجود دارد:

دومین رژیم غذایی معمولی شامل صبحانه با ۲ سفیده تخم مرغ همزده و ۱ تخم مرغ کامل است. همچنین شامل یک کلوچه انگلیسی گندم کامل با یک قاشق چای خوری شورتنینگ یا کره و یک تکه هندوانه است.

میان وعده اواسط صبح شما حاوی حدود ۶ اونس ماست و حدود ۱/۴ فنجان گرانولای کم چرب است. سپس ناهار می آید که شامل دو تکه نان سبوس دار به اضافه ۲ اونس برش بوقلمون یا مرغ است. همچنین شامل یک تکه پنیر، برگ کاهو، و برش های گوجه فرنگی با یک قاشق غذاخوری سس مایونز یا خردل است. همچنین باید یک سیب و یک لیوان شیر کم چرب بخورید.

یک میان وعده بعد از ظهر نیز وجود دارد. شامل نصف فنجان نخود و یک فنجان سبزیجات خام است. برای میان وعده های عصر، آب میوه گنجانده شده است. باید با ۱ فنجان شیر کم چرب و ½ فنجان توت فرنگی مخلوط با یخ خرد شده تهیه شود.

شام شامل پنج اونس سینه مرغ کبابی با یک فنجان هویج بخارپز یا سبزیجات دیگر است. همچنین یک سیب زمینی شیرین پخته کوچک با حدود ۲ قاشق غذاخوری خامه ترش دارد.

این دو نوع مدل رژیم غذایی دیابت بارداری در صورت رعایت صحیح می تواند به مادر و جنین کمک کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر