چگونه به اهداف تناسب اندام برسیم

بسیاری از ورزشکارانی که به تازگی یک برنامه تمرینی جدید را شروع کرده اند ممکن است برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود مشکل پیدا کنند. در این پست وبلاگ ۷ راه برای پایبندی به یک روال برای کسانی که سفر تناسب اندام خود را شروع می کنند، تشریح می کند!

۱. اهداف تناسب اندام را تعریف کنید و برای دستیابی به آنها برنامه ریزی کنید

اولین قدم برای رسیدن به هر هدفی این است که مشخص کنیم هدف واقعا چیست. این به اندازه کافی آسان به نظر می رسد، اما بسیاری از افراد بدون داشتن ایده روشنی از آنچه می خواهند به آن دست یابند، وارد یک برنامه تمرینی می شوند. بدون یک هدف تعریف شده، اندازه گیری پیشرفت و دانستن اینکه چه زمانی واقعاً کسی به هدف خود رسیده است، بسیار دشوار می شود.

همچنین برای کسی مهم است که برای رسیدن به هدف خود برنامه ریزی کند. این لازم نیست خیلی پیچیده باشد، اما تشریح گام‌هایی که هر روز/هفته/ماه برمی‌دارند به آنها کمک می‌کند تا در مسیر و با انگیزه نگه داشته شوند.

همچنین منابع و برنامه های آنلاین زیادی وجود دارند که می توانند به هدف گذاری و برنامه ریزی کمک کنند. یک جستجوی سریع در گوگل، انواع مختلفی از این ابزارها را که از اشتراک رایگان تا پولی را شامل می شود، به نمایش می گذارد.

۲. یک برنامه ورزشی را پیدا کنید و به آن پایبند باشید

قدم بعدی این است که یک برنامه ورزشی لذت بخش پیدا کنید و به آن پایبند باشید. مهم است که چیزی را پیدا کنید که خیلی سخت یا وقت گیر نباشد، زیرا این امر می تواند منجر به سوختگی و تسلیم شدن افراد شود. طیف گسترده ای از برنامه های تمرینی آنلاین و در مجلات تناسب اندام موجود است. ممکن است برای پیدا کردن یک مورد مناسب، کمی آزمون و خطا نیاز باشد، اما ارزش آن را دارد که از روالی که پایدار باشد، پایبند باشید.

همچنین مهم است که مطمئن شوید که فرد تمرینات خود را از قبل برنامه ریزی می کند. به این ترتیب، شانس کمتری برای عقب رانده شدن یا فراموش شدن آنها وجود دارد. و اگر چیزی پیش بیاید و نتوانند روال عادی خود را انجام دهند، همیشه گزینه های دیگری در دسترس هستند (مانند تمرینات وزن بدن که می توان در خانه بدون تجهیزات انجام داد).

مهمترین چیز این است که فقط به حرکت ادامه دهید و تسلیم نشوید.

۳. غذاهای سالم بخورید که به رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک می کند

مرحله سوم شروع به خوردن غذاهای سالم است که به رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک می کند. این به معنای مصرف متعادل پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم به صورت روزانه است. ایجاد این تغییرات در رژیم غذایی یک شبه دشوار است، بنابراین مهم است که کم شروع کنید و به تدریج غذاهای سالم بیشتری را به رژیم غذایی اضافه کنید. منابع آنلاین زیادی (از جمله وبلاگ ها، دستور العمل ها و برنامه های غذایی) وجود دارد که می تواند به این روند کمک کند.

۴. آب فراوان بنوشید و از نوشیدنی های قندی خودداری کنید

همچنین نوشیدن آب زیاد و پرهیز از نوشیدنی های شیرین بسیار مهم است. این نوشیدنی ها می توانند حتی بهترین برنامه رژیم غذایی و تناسب اندام را خراب کنند. قند موجود در این نوشیدنی ها می تواند منجر به افزایش وزن شود، در حالی که کمبود آب می تواند باعث کم آبی بدن و خستگی شود.

بنابراین مطمئن شوید که مقدار زیادی آب بنوشید (حداقل هشت لیوان در روز) و از نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه، نوشیدنی‌های ورزشی و آب میوه اجتناب کنید.

و در صورت امکان سعی کنید از نوشیدن هر گونه الکل خودداری کنید. الکل کالری بالایی دارد و می تواند به سرعت اهداف تناسب اندام را جبران کند.

۵. هر شب به اندازه کافی بخوابید تا بعد از تمرین ریکاوری کنید

گام پنجم این است که هر شب به اندازه کافی بخوابید. این به دو دلیل مهم است:

اول اینکه وقتی کسی به اندازه کافی نمی‌خوابد، بدنش نمی‌تواند به‌درستی پس از تمرین ریکاوری کند. این می تواند منجر به پیشرفت کمتر و افزایش خطر آسیب شود.

ثانیاً، کمبود خواب نیز می تواند به هوس خوردن غذاهای ناسالم منجر شود. این به این دلیل است که وقتی فردی خسته است، بدنش هورمون کورتیزول ترشح می کند. کورتیزول میل به غذاهای شیرین و چرب را تحریک می کند که می تواند اهداف تناسب اندام را خراب کند.

بنابراین مهم است که هر شب حداقل هشت ساعت بخوابید تا از تمرینات بازیابی کنید و از هوس های غذایی ناسالم جلوگیری کنید.

۶. یک باشگاه ورزشی یا کلاس ورزشی پیدا کنید

قدم ششم پیدا کردن یک باشگاه یا کلاس ورزش است. این می تواند به افراد کمک کند تا با انگیزه و در مسیر اهداف تناسب اندام خود باقی بمانند. انواع مختلفی از باشگاه‌ها و کلاس‌های ورزشی در دسترس هستند، بنابراین یافتن یکی از آن‌هایی که هم متناسب با برنامه و هم بودجه شما باشد، مهم است.

پیوستن به یک باشگاه ورزشی یا کلاس ورزشی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و دوست یابی باشد. همچنین می تواند به افراد کمک کند تا در برابر اهداف تناسب اندام خود پاسخگو باشند.

تناسب اندام ۱۰ دلاری کلاس ها و تجهیزاتی را ارائه می دهد که برای نیازهای همه مناسب است. کسانی که به دنبال یک باشگاه ورزشی در نزدیکی خود هستند می توانند برای مشاهده مکان های ما به وب سایت ما مراجعه کنند! https://fitnessfor10.com/.

۷. مثبت بمانید و وقتی سخت است تسلیم نشوید

گام آخر این است که مثبت بمانید و وقتی شرایط سخت می شود تسلیم نشوید. طبیعی است که هنگام تلاش برای رسیدن به اهداف تناسب اندام، فراز و نشیب هایی وجود داشته باشد. روزهایی خواهند بود که پیشرفت حاصل می شود و روزهایی که احساس می شود همه چیز به اشتباه پیش می رود.

اما مهم است که مثبت بمانید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید. تنها راه رسیدن به اهداف تناسب اندام این است که هرگز تسلیم نشوید.

برای کسانی که خود را درگیر می کنند، چند چیز وجود دارد که می تواند کمک کند:

– آنها می توانند با یکی از دوستان یا اعضای خانواده در مورد اهداف خود و اینکه چرا می خواهند به آنها برسند صحبت کنند. این به آنها کمک می کند که مسئولیت پذیر و با انگیزه باشند.

یک جامعه آنلاین از افرادی پیدا کنید که در تلاش برای رسیدن به اهداف مشابه هستند. این می تواند در صورت نیاز حمایت و انگیزه ایجاد کند.

– اهداف آنها را یادداشت کنید و آنها را در مکانی قابل مشاهده نگه دارید. این به آنها کمک می کند تا به آنها یادآوری کنیم که چرا برای رسیدن به اهداف تناسب اندام بسیار سخت کار می کنند.

– به یاد داشته باشید که پیشرفت همیشه خطی نیست. روزهای خوب و روزهای بد خواهند بود، اما تا زمانی که روند کلی مثبت باشد، آنها در مسیر درستی هستند.

بنابراین تمام نکات مورد نیاز وجود دارد! این هفت مرحله است که به هر کسی کمک می کند تا به اهداف تناسب اندام خود برسد. فقط به یاد داشته باشید که صبور باشید، مثبت بمانید و هرگز تسلیم نشوید. با تلاش و فداکاری همه چیز ممکن است. با تشکر برای خواندن!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر