کاهش وزن در دوران شیردهی

افزایش وزن در دوران بارداری توصیه می شود زیرا برای جنین در حال رشد شما مفید است. اکنون که به نوزاد خود شیر می دهید، قطعاً می خواهید در دوران شیردهی وزن کم کنید و شکل قبل از بارداری خود را به دست آورید. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا زمانی که به کودک خود شیر می دهید وزن کم کنید.

به کودک خود شیر دهید

شیردهی انحصاری با شیر مادر وسیله ای واقعی برای سوزاندن چربی های اضافی است. بدن شما با استفاده از مواد مغذی که مصرف می کنید شیر تولید می کند. این فرآیند به انرژی زیادی نیاز دارد، به این معنی که چربی ها و کالری های بیشتری سوزانده می شود تا انرژی بیشتری به سلول های بدن شما برای عملکرد صحیح آزاد شود. شیر مادر همچنین حاوی اسید چرب است. این چربی‌هایی که در بدن شما ذخیره می‌شوند، از طریق شیر مادر برای تغذیه کودک شما دفع می‌شوند. به عبارت دیگر تغذیه با شیر مادر به کاهش وزن اضافی کمک می کند.

رژیم متعادل بخورید

دوران شیردهی شما زمانی نیست که رژیم بگیرید یا برای کاهش وزن روزه بگیرید. ممکن است احساس کنید که بیش از آنچه باید می خورید. هیچ اشتباهی در آن مورد وجود ندارد. شما به راحتی گرسنه خواهید شد زیرا چربی های بیشتری سوزانده می شوند و مواد مغذی که برای تولید شیر مادر استفاده می شوند باید به سرعت جایگزین شوند. برای اینکه مطمئن شوید که تغذیه خوبی دارید، باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید و میان وعده های بیشتری از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. این تضمین می کند که بدن شما تمام مواد غذایی ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی را از غذایی که می خورید به دست می آورد.

آب کافی بنوشید

اگر می خواهید در دوران شیردهی وزن کم کنید، مهم است که آب کافی بنوشید. اولاً، مصرف آب زیاد به هیدراته نگه داشتن شما کمک می کند، زیرا مقدار زیادی آب از طریق شیر مادر به بدن می دهید. ۵۰ درصد از محتوای شیر مادر را آب تشکیل می دهد و بنابراین باید آب از دست رفته را با نوشیدن آب کافی جایگزین کنید.

در برخی از رژیم های ورزشی شرکت کنید

انجام برخی تمرینات نیز به کاهش وزن و بازیابی فرم قبل از بارداری در دوران شیردهی کمک می کند. تمرینات منظم روند متابولیک بدن شما را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا عضلات لاغر را به راحتی بدست آورید. بنابراین، باید ورزش را در برنامه پس از بارداری خود اضافه کنید. نوع تمرینات به وضعیت سلامتی شما بستگی دارد. قدم زدن در اطراف یا انجام برخی از انواع یوگا گزینه خوبی برای شما است. می توانید با پزشک یا متخصص تناسب اندام مشورت کنید تا در این زمینه به شما توصیه کند.

زمانی برای استراحت و کاهش استرس داشته باشید

استرس داشتن در دوران شیردهی می تواند باعث افزایش وزن شما شود. وقتی استرس دارید، هورمون های استرس بیشتری مانند کورتیزول و آدرنالین توسط بدن تولید می شود. این هورمون ها سرعت هضم را کاهش می دهند. ضربان قلب خود را افزایش دهید و گردش خون را به سلول های گوارشی کاهش دهید. این باعث می شود وزن بیشتری اضافه کنید. بنابراین مهم است که هنگام شیر دادن به کودک خود از استرس اجتناب کنید.

رعایت نکات فوق به شما امکان می دهد در دوران شیردهی وزن کم کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر