۱۰ راه برای درمان ناباروری PCOS به طور طبیعی

در حال حاضر ناباروری PCOS به عنوان دلیل شایع ناباروری در نظر گرفته می شود. در این پست می‌خواهید بفهمید PCOS چیست و دقیقاً چگونه می‌توانید ناباروری PCOS را با روش‌های طبیعی درمان کنید.

PCOS – چیست؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک که گاهی اوقات به عنوان بیماری تخمدان پلی کیستیک شناخته می شود در تعداد زیادی رشد غیرطبیعی که تخمدان ها را پوشانده است، حاوی فولیکول های نابالغ (تخمک) همراه با ناهنجاری های هورمونی همراه با ناهنجاری در تخمک گذاری و دوره ماهانه رخ می دهد. این یک وضعیت متابولیک است که با چالش انسولین خون و همچنین عدم تحمل قند مرتبط است.

علائم و نشانه ها دقیقا چیست؟

علائم و نشانه های شناخته شده ناتوانی در تخمک گذاری، رشد مو روی پوست (هیرسوتیسم)، بی نظمی قاعدگی، چاقی و آکنه است. موقعیت‌های جدی با تمام علائم و نشانه‌ها آشکار می‌شوند، در حالی که موقعیت‌های خفیف و همچنین متوسط ​​فقط چندین علامت دارند.

چه چیزی باعث ناباروری PCOS می شود؟

ناباروری معمولاً به دلیل عدم توانایی تخمک گذاری در نتیجه خروج بیش از حد هورمون های مردانه – آندروژن ها (تستوسترون) و کمبود پروژسترون و تولید استروژن از تخمدان است. به دلیل مقدار کمی هورمون محرک فولیکول (FSH) آندروژن ها نمی توانند به استروژن تبدیل شوند و همچنین فولیکول ها قادر به بالغ شدن و در نتیجه تخمک گذاری نیستند.

چگونه با روش های طبیعی از ناباروری PCOS مراقبت کنیم؟

تحقیقات نشان داده است که بسیاری از شرایط ناباروری به دلیل شرایط تخمک گذاری را می توان با اصلاح رژیم غذایی و زندگی اجتناب کرد. به همین دلیل اینجاست که باید شروع کنید.

چندین عامل کلیدی وجود دارد که ممکن است در ناباروری PCOS نقش داشته باشد. با تعیین اینکه کدام یک در مورد شما کارآمد است، ممکن است اولین نوع درمان مشخص شود.

۱. مدیریت انسولین خون

دیده شده است که مقاومت به انسولین باعث ایجاد بیش از حد آندروژن توسط تخمدان ها می شود. مقاومت به انسولین با مشکلات وزنی یا اضافه وزن به خصوص در قسمت میانی (عمیق، چربی معده = چربی اطراف اندام های داخلی) دست به دست می شود. از طرف دیگر مقاومت به انسولین را می توان در بین افرادی که واقعاً سنگین یا بیش از حد وزن نیستند کشف کرد. اگر اضافه وزن دارید و ناباروری سندرم تخمدان پلی کیستیک دارید، عاقلانه است که چربی را از دست بدهید و مقاومت به انسولین را نیز ترمیم کنید.

مقاومت به انسولین نشان می‌دهد که سلول‌ها در هر زمانی که انسولین با یک دسته جدید قند خون برخورد کند، به آن واکنش نشان نمی‌دهند. این معمولاً به دلیل کاهش انسولین با مکان‌های گیرنده از بافت‌ها ناشی از رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده و آسان است. این منجر به گلوکز اضافی در رگ‌های خونی می‌شود و در داخل سلول‌ها کافی نیست. در نتیجه منجر به خستگی و همچنین بی حالی و احتمال بیشتر عفونت های میکروبی (به دلیل گلوکز بیش از حد خارج از بافت ها) و همچنین مشکلات دیابت می شود.

۲. کنترل تستوسترون و ترویج تخمک گذاری و قاعدگی

آندروژن‌های غیر ضروری (تستوسترون) با هورمون لوتنیزه کننده (LH) بیش از حد تولید می‌شوند که بدن شما بیشتر از FSH (هورمون محرک فولیکول) ایجاد می‌کند. در حال حاضر این با ایجاد تخمک های نابالغ است که به هیچ وجه به نقطه تخمک گذاری نمی رسد و همچنین باعث ایجاد رشد کوچک در داخل تخمدان ها می شود. نوعی استروژن ممکن است در سلول‌های چربی به تستوسترون تبدیل شود که دلیل دیگری برای کاهش وزن بدن در صورت چاق شدن است.

تثبیت هورمون های بدن و اجازه دادن به بدن برای تولید حجم کافی هورمون به منظور تخمک گذاری و تداوم بارداری، کلیدی است و همچنین نتیجه نهایی تمام رویکردهای درمانی برای ناباروری PCOS است.

چه باید کرد؟

۱. از کافئین، الکل، نوشابه ها، شیرینی ها و آبمیوه های حاوی گلوکز، کربوهیدرات های تصفیه شده (نان های سفید شده، کلوچه ها، شکلات، آب نبات ها و موارد مشابه) خودداری کنید.

۲. تقریباً هر سه ساعت یکبار از وعده های غذایی غنی از پروتئین سالم استفاده کنید تا بتوانید سطح قند خون خود را متعادل کنید.

۳. به طور منظم ورزش کنید – هوازی و همچنین بارهای وزنی (هرچه بافت عضلانی بیشتری داشته باشید، چربی بیشتری خواهید سوزاند).

۴. دارچین را در غذاهای خود بگنجانید. برای افزایش حساسیت به انسولین در زنان مبتلا به PCOS مشخص شده است. فرنی یک روش عالی برای وارد کردن مقداری دارچین مستقیماً به رژیم غذایی روزانه به همراه سیب های پخته شده در فر است که با مقداری دارچین و همچنین آجیل خرد شده پخش می شود.

۵. مصرف لبنیات را علاوه بر کالاهای حیوانی (حتی زمانی که ممکن است طبیعی و ارگانیک باشند) به طور کامل محدود کنید. این به دلیل مقدار قابل توجهی از هورمون‌ها، اسپری‌های معدنی و کشنده‌های علف‌های هرز است که به عنوان مختل‌کننده‌های غدد درون ریز شناخته می‌شوند (آنها با هورمون‌های شما ویران می‌کنند و همه اینها می‌تواند باعث عدم تخمک‌گذاری شود). برنامه‌های رژیم گیاه‌خواری و رژیم‌های پر از فیبر به طور کلی در شرایطی که تعادل هورمونی از جمله PCOS جابجا می‌شود، بسیار ارزشمند هستند. با وجود اینکه به حیوان واقعی هورمون های مصنوعی داده نشده است، اما هورمون های خاص خود را تولید می کند که با این وجود می تواند در محصولات لبنی یا گوشت های مختلف منعکس شود.

۶. نشان داده شده است که تولید بیش از حد آندروژن به خوردن شیرین بیان واکنش مثبت نشان می دهد، بنابراین چندین شیرین بیان جدید را از طریق یک فروشگاه خرده فروشی ارگانیک شامل می شود.

۷. مصرف به مراتب بیشتر: لوبیا ادزوکی، ریحان، فلفل هندی، شاه بلوط، پیازچه، بادمجان، حبه سیر، گیاه زنجبیل، سرمه، تره فرنگی، جوز هندی، فلفل، غلات، رزماری، نعناع و عصاره زردچوبه.

۸. استرس را با استفاده از یوگا، میانجیگری، تمرینات دم و بازدم، ۸ ساعت آرامش، تمرینات معمول، دمنوش اسطوخودوس، کرم لیمو و دمنوش به حداقل برسانید.

۹. به یک گیاه‌پزشک یا متخصص طب طبیعی مراجعه کنید زیرا بسیاری از درمان‌های گیاهی نشان داده‌اند که با موفقیت PCOS مقابله می‌کنند.

۱۰. یک قرص مولتی ویتامین با کیفیت بالا و همچنین روغن ماهی مصرف کنید (مطمئن شوید که از نظر جیوه بررسی شده و با ویتامین E تثبیت شده باشد).

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر