۳ قدم تا بهشت ​​- سریع وزن کم کنید

اگر رژیم سختی دارید، به اراده نیاز دارید، رژیمی که تقریباً شما را از گرسنگی می کشد. مسلماً ممکن است به سرعت وزن کم کنید. اما شما اراده ای خواهید داشت که به آن پایبند باشید. آیا این یک رژیم غذایی مغذی است یا شما را گرسنه، ناراضی و بد خلق می کند؟ اگر اراده و انگیزه نداشته باشید موفق نخواهید شد. در واقع، شما نه تنها به احتمال زیاد شکست می خورید، بلکه در نهایت بار سنگینی را بر خود تحمیل خواهید کرد!

بهترین راه رژیم کاهش قند و نشاسته (کربوهیدرات) است. دلیل این امر این است که این غذاها در واقع بیش از هر غذای دیگری ترشح انسولین را تقلید می کنند. این انسولین اصلی ترین هورمون ذخیره چربی در بدن است.

پایین نگه داشتن سطح انسولین ضروری است. سوزاندن چربی و خارج کردن آن از “ذخیره” بسیار آسان تر است. همچنین اگر بتوانیم کربوهیدرات ها را کم نگه داریم، بدن نیز روی سوزاندن چربی ها تمرکز خواهد کرد نه کربوهیدرات ها.

کاهش سطح انسولین نیز مفید است زیرا کلیه ها سدیم و آب اضافی را که در بدن شما وجود دارد دفع می کنند. این به نوبه خود هرگونه نفخ و وزن آب را کاهش می دهد. پیروی صحیح از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات به کاهش وزن سریع کمک می کند.

بنابراین کربوهیدرات های خود را به حداقل برسانید و به طور خودکار کالری خود را کاهش داده و وزن خود را بدون هوس گرسنگی کاهش می دهید.

پروتئین بدون چربی و سبزیجات

هنگام برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی، حتماً یک منبع چربی، یک منبع پروتئین و یک منبع گیاهی کم کربوهیدرات را در نظر بگیرید. یک وعده غذایی که از این دستورالعمل ها پیروی کند، مصرف کربوهیدرات شما را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز افزایش می دهد.

گوشت، ماهی و تخم مرغ منابع خوبی از پروتئین هستند.

مزیت رژیم غذایی با پروتئین بالا این است که متابولیسم شما را تا ۱۰۰ کالری در روز افزایش می دهد. یکی دیگر از مزایای عالی این است که به سرکوب هوس خوردن میان وعده کمک می کند.

بنابراین لطفا پروتئین خود را به لیست رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگرچه اکثر سبزیجات کربوهیدرات کمی دارند، اما همه آنها اینطور نیستند. شما باید در اینجا تحقیق کنید و لیستی از سبزیجات مجاز تهیه کنید. نکته جالب در مورد سبزیجات این است که شما واقعاً می توانید بشقاب خود را پر کنید زیرا مجاز به دریافت ۵۰ کربوهیدرات خالص در روز هستید!

رژیم غذایی مبتنی بر گوشت و سبزیجات حاوی تمام فیبر، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن شما خواهد بود.

شما می توانید ۳ وعده غذایی خوب در روز بخورید یا چرا ۵ وعده غذایی کمی کوچکتر بخورید. انتخاب با شما است.

ورزش فقط برای شما مفید است و به کاهش وزن سریعتر کمک می کند. بازدید از باشگاه ۳-۴ بار در هفته و ورزش با وزنه های سبک تر به شما کمک می کند نه تنها وزن خود را کاهش دهید بلکه عضلات خود را نیز تقویت کنید. اگر این نوع تمرینات برای شما مناسب نیست، یک کاردیوی خوب بیش از حد کافی خواهد بود. دویدن، شنا و پیاده روی سریع واقعاً برای کاهش وزن مفید هستند و همزمان سطح تناسب اندام شما را نیز افزایش می دهند.

اگرچه تا زمانی که عقل سلیم را به رژیم غذایی اضافه می کنید نیازی به شمارش کالری نیست، اما در صورت امکان باید مصرف کربوهیدرات خود را کمتر از ۵۰ گرم در حدود ۳۰ تا ۳۵ گرم نگه دارید.

اضافه کردن آب به رژیم غذایی به کاهش هوس غذایی کمک می کند و به سم زدایی شما کمک می کند. برخلاف تصور رایج، چای و قهوه می توانند به کاهش وزن کمک کنند زیرا در واقع میزان متابولیسم شما را افزایش می دهند.

بشقاب های کوچک به شما کمک می کند تا مقدار مناسبی بخورید.

صبحانه خود را از دست ندهید زیرا مسلما مهم ترین وعده غذایی در روز است. یک صبحانه خوب پر از پروتئین به شما کمک می کند در طول روز احساس سیری کنید و این هوس را متوقف کنید، که فقط می تواند به کاهش وزن بیشتر کمک کند.

الگوی خواب شما نیز بخش بسیار مهمی از رژیم غذایی است. یک خواب خوب ۸ ساعته برای کمک به برنامه کاهش وزن ضروری است. مطمئن شوید که هر شب ۸ ساعت به طور منظم بخوابید زیرا افرادی که خوب می خوابند کالری کمتری دریافت می کنند. عادات خواب خوب سطح تمرکز و عملکرد شما را همراه با بهره وری بهتر افزایش می دهد. خواب از نظر ریاضی برای شما مفید خواهد بود زیرا سرعت، دقت، زمان واکنش و رفاه عمومی را بهبود می بخشد. حتی عملکرد سیستم ایمنی شما نیز بهبود خواهد یافت.

نداشتن خواب کافی شما را در معرض خطر بیشتر بیماری قلبی و سکته قرار می دهد. همچنین می تواند بر متابولیسم گلوکز تأثیر بگذارد و شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دهد. کمبود خواب نیز با افسردگی مرتبط است و بر احساسات و تعاملات اجتماعی ما تأثیر می گذارد.

بنابراین نه تنها رژیم غذایی، ورزش و خواب به کاهش وزن اضافی شما کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا فردی سالم تر و شادتر باشید که همه می خواهند بدانند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر