۴ نکته برای حفظ وزن

همه زنانی که عمل جراحی انجام داده‌اند همین را به شما خواهند گفت: هر چه از دست دادن سخت‌تر باشد، تثبیت نتیجه دشوارتر است. تثبیت فاز ضروری است: بدون آن، چربی برمی گردد و یویو شما تضمین می شود! از هر روشی که برای کاهش وزن استفاده کردید، در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که وزن از دست رفته را به شما باز نمی گرداند.

۱. از رژیم های غذایی محدود پیروی کنید

شما می توانید امیدوار باشید که از دست دادن رژیم غذایی خود را تثبیت کنید مگر اینکه باهوش باشید و از حفظ تمام رژیم های غذایی جدیدی که در طول سال کشف کرده اید اجتناب کنید. اتخاذ این رفتار باعث می شود تمام وزنی را که با موفقیت از آن فرار کرده اید و بیشتر برگردانید.

به گفته متخصصان تغذیه، کاهش وزن با پیروی از روش قدیمی با استفاده از روشی نامتعادل و خسته کننده بازیابی می شود:

# رژیم غذایی کم کالری (“آناناس” یا “سوپ کلم”)؛

# رژیم های غذایی با چربی بالا اما کربوهیدرات کمتر (“اتکینز”)؛

# رژیم هایی که حاوی مقدار زیادی غذاهای ممنوعه یا بسیار محدود هستند.

در نتیجه، کاهش وزن به طور منظم و تدریجی کار آسانی است.

۲. عادات سالم خود را حفظ کنید

در طول مرحله کاهش وزن، ممکن است متوجه شده باشید که چاق خواهید شد و یک استراتژی برای اصلاح عادات ناسالم ایجاد کرده اید. در دوران تثبیت، نباید به عادات قبلی که منشأ افزایش وزن شما بودند، برگردید.

بنابراین، در طول دوره تثبیت، باید چندین اصل را در نظر بگیرید:

# قند آهسته (آرد، سبزیجات خشک) را هدف قرار دهید و از مصرف قندهای سریع (آب نبات، کیک، اسموتی) اجتناب کنید.

صبحانه و شام ۲۰۰ گرم سبزی بخورید.

# چربی ها را در حد اعتدال مصرف کنید و روغن زیتون را بیشتر انتخاب کنید.

# به آرامی غذا بخورید و به گرسنگی یا سیری خود احترام بگذارید.

بنابراین، برای کاهش وزن باید عادات جدید و درازمدت خوردن غذاهای سالم، ساده، متنوع و متعادل را اتخاذ کنیم.

۳. آشپزی سالم

عادات غذایی سالم و انتخاب های سالم را بپذیرید، اما همچنین روشی آسان و آسان برای آشپزی:

# برای سرخ کردن از کمی چربی مخصوصاً کره و روغن استفاده کنید.

# دستور العمل های رژیم غذایی موجود در مجلات و اینترنت را عملی کنید.

# وعده های غذایی خود را با شکر، نمک و چربی کمتری آماده کنید.

دوره ثبات نیز دوره آشتی با غذا و لذت های آشپزی است. از آن بهره ببرید و به آشپزخانه بروید: بنابراین بهتر بر اوضاع مسلط خواهید شد!

۴. خودت را زیبا کن!

اگرچه وزن زیادی از دست می دهید، عادت کردن به بدن جدید همیشه آسان نیست، اما ممکن است احساس ضعف کنید.

کمد لباست را عوض کن! نه تنها کار بلکه سبک نیز هست. این باعث می شود چیزهایی را امتحان کنید که قبلاً هرگز امتحان نکرده اید: تی شرت، پیراهن های قالبی، دامن های کوچک. برای خود ارزش قائل شوید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر