۴ چیزی که زنان بالغ اگر می خواهند فشار خون خود را کنترل کنند باید از آن اجتناب کنند

  • از فست فودها اجتناب کنید

باور کنید یا نه، غذاهای ناسالم فقط یک غذای اصلی برای بچه ها نیست. زنان بالغ نیز عاشق آب نبات، کلوچه، سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه هستند. بسیاری از زنان احساس می‌کنند که خوردن آنچه می‌خواهند اشکالی ندارد، زیرا سنشان بالاست، مگر اینکه رژیم داشته باشند. آنها به نقطه ای از زندگی خود رسیده اند که احساس می کنند حق دارند هر چه می خواهند بخورند. با این حال، هنگامی که به یائسگی می رسیم، اهمیت داشتن یک رژیم غذایی سالم و حفظ وزن افزایش می یابد. به طور کلی، زنان پس از یائسگی وزن اضافه می کنند. این افزایش وزن اغلب منجر به فشار خون بالا می شود. در حالی که حذف کامل شیرینی های مورد علاقه شما می تواند دشوار باشد، اگر می خواهید فشار خون خود را کنترل کنید، نگه داشتن کیک ها و کیک ها به عنوان یک غذای گاه به گاه به نفع شماست.

  • قیمت تغذیه را انتخاب کنید

اغلب اوقات وقتی در بازار هستیم، بدون در نظر گرفتن ارزش غذایی، به سراغ ارزان‌ترین اقلام می‌رویم. اگرچه این استراتژی ممکن است برای جیب ما مناسب باشد، اما بوی ویرانگری بر سلامت کلی ما نیز می دهد. همیشه سعی کنید بهترین کیفیتی را که می توانید بخرید. سعی کنید در صورت امکان غذاهای ارگانیک و غذاهای کامل بخرید. اگر نگران بودجه خود هستید، فروشگاه هایی مانند والمارت را که اکنون در تلاش هستند گزینه های ارگانیک سالم و مقرون به صرفه را تهیه کنند، بررسی کنید.

همچنین سعی کنید از گزینه های غذایی راحت خودداری کنید. سوپ برای مدت طولانی به عنوان یک گزینه غذایی ارزان و سالم در نظر گرفته شده است. با این حال، بیشتر سوپ‌های کنسرو شده و حتی سوپ‌های آماده در بخش اغذیه‌فروشی‌های سوپرمارکت می‌توانند حاوی یک تن سدیم باشند، برخی بیش از ۱۰۰۰ میلی‌گرم! به دنبال گزینه های کم سدیم باشید یا بهتر است بگوییم سوپ خانگی با مواد کامل درست کنید. به این ترتیب می توانید آنچه در داخل است، از جمله میزان سدیم را کنترل کنید.

  • بدون خواندن برچسب ابتدا چیزی بخرید.

هنگام خرید اقلام خارج از غذاهای تازه، همیشه تعداد مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. هر چه مواد اولیه ساده تر باشد، بهتر است. به نوع قطعات نیز توجه کنید. به عنوان مثال، اگر یک کاسه سس گوجه فرنگی برداشتید و دو ماده اول گوجه فرنگی و شکر بود، بهترین گزینه ممکن است سس گوجه فرنگی و روغن زیتون به عنوان دو ماده اول باشد و شکر را کاملاً از بین ببرید.

  • از نوشیدنی های شیرین شده با شکر خودداری کنید.

در حالی که تعجب آور نیست که فروکتوز بیش از حد در رژیم غذایی شما منجر به چاقی و در نتیجه فشار خون بالا می شود، چیزی که ممکن است ندانید این است که قند بیش از حد می تواند مستقیماً باعث فشار خون بالا شود. مطالعه ای که در دسامبر ۲۰۱۹ در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد نشان داد که بین نوشیدنی های شیرین شده با قند مانند نوشابه و افزایش فشار خون ارتباط وجود دارد. جالب اینجاست که این مطالعه همچنین نشان داد که قند حاصل از منابع طبیعی مانند میوه ممکن است اثر مضری بر فشار خون نداشته باشد. بنابراین به جای خوردن آن نوشابه پرتقالی، یک پرتقال برای خنک کردن شکر پیدا کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر