۵ روش برتر برای شروع تغذیه سالم برای PCOS

تغذیه سالم برای PCOS شامل خوردن وعده های غذایی متعادل برای صبحانه، ناهار و شام است. این بدان معناست که یاد بگیرید از انواع گروه های غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنید – پروتئین ها، چربی های سالم، غلات، پاستا، سبزیجات و دسرهای محدود. اطمینان حاصل کنید که وعده های غذایی متعادلی میل کنید که سطح قند خون شما را تثبیت می کند.

خوردن سالم آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست، زیرا دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن همیشه آسان نیست. ممکن است یک گروه غذایی بیش از حد داشته باشید و دیگری را کنار بگذارید، که منجر به وعده های غذایی نامتعادل می شود. تغذیه سالم نیاز به برنامه ریزی و انگیزه برای داشتن سلامتی دارد. اگر اکنون به رژیم غذایی خود دقت کنید، ممکن است متوجه شوید که از برخی گروه های غذایی دیگر مانند سبزیجات به اندازه کافی دریافت نمی کنید. سعی کنید یک دفتر خاطرات غذایی برای یک هفته داشته باشید تا بتوانید ببینید روزانه چند گروه غذایی می خورید و آیا بدن شما مقدار مناسبی از مواد مغذی را دریافت می کند یا خیر. به عنوان مثال، اگر در گروه میوه ها کمبود دارید، ممکن است کمبود ویتامین C یا آنتی اکسیدان ها داشته باشید. با ایجاد تغییرات کوچک و ساده، می توانید تغذیه سالم برای PCOS را شروع کنید.

این پنج مرحله ساده را برای یک هفته دنبال کنید و ببینید چه احساسی دارید.

این ۵ بهترین راه برای شروع به خوردن PCOS سالم است:

۱. سبزیجات اصلی ترین گروه غذایی هستند که اکثر افراد در رژیم غذایی خود فاقد آن هستند. مایه شرمساری است زیرا ما بیشتر فیبر دریافتی خود را از آنجا دریافت می کنیم. بسیار مهم است که بشقاب خود را با انواع سبزیجات فصلی پر کنید. سعی کنید از سبزیجات موجود در فروشگاه های مواد غذایی سالم تقلید کنید – آنها رنگارنگ و پر از الیاف طبیعی هستند.

۲. پروتئین به اندازه سبزیجات مهم است، زیرا این چیزی است که به تثبیت قند خون کمک می کند – هدفی برای افراد مبتلا به PCOS. سعی کنید هر نوع پروتئین را به مدت یک هفته به هر وعده غذایی اضافه کنید و ببینید چه احساسی دارید. بدن شما باید احساس ثبات بیشتری داشته باشد و نوسانات خلقی کمتر و کاهش قند خون را تجربه کنید.

۳. آب را نباید از دست داد. بسیار مهم است که در طول روز هیدراته بمانید. با هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید.

۴. مصرف شیرینی ها را محدود کنید. شما همچنین می توانید با کاهش مصرف شیرینی جات غذای سالم را برای PCOS شروع کنید. به جای شیرینی های فرآوری شده مانند آب نبات و کلوچه از میوه های تازه استفاده کنید.

۵. چربی های سالم خود را فراموش نکنید. بیشتر مردم وقتی صحبت از اضافه کردن چربی‌های طبیعی به رژیم غذایی‌شان می‌شود، بسیار می‌ترسند. ما خیلی عادت داریم همه چیز را بدون چربی بخریم و بنابراین چربی طبیعی بسیار کمی در رژیم غذایی خود داریم. باور کنید هیچ راهی برای تهیه چیزی بدون چربی طبیعی وجود ندارد، پس لطفاً بدانید که احتمالاً پر از موادی است که نمی توانید بخوانید. چربی های سالم نقش بسیار مهمی در کمک به سیر ماندن ما برای مدت طولانی تری دارند. سعی کنید از شر مواد بدون چربی خلاص شوید و آن را با مواد کامل یا کم چرب جایگزین کنید. برخی از منابع عالی چربی های سالم آووکادو، آجیل، دانه ها، روغن زیتون، روغن کنجد و غیره هستند… چربی های سالم را به مدت یک هفته به رژیم غذایی خود اضافه کنید و ببینید چه احساسی دارید.

پس از استفاده از این روش‌های جدید تغذیه سالم به مدت یک هفته، باید متوجه افزایش انرژی، کاهش وزن و سطح قند خون پایدارتر شوید.

لطفاً این گزینه ها را به دقت بررسی کنید و ببینید کدام یک در برنامه روزانه شما مناسب تر است. منظور من را متوجه شدید، فقط هنگام ایجاد تغییرات در رژیم غذایی واقع بین باشید و همیشه گزینه هایی را انتخاب کنید که متناسب با سبک زندگی شما باشد.

این نکات بالا را پس از مشورت با پزشک خود دنبال کنید و ببینید آیا احساس بهتری دارید یا خیر.

حالا، آیا این یک راه عالی برای املای “راحتی” برای خودتان نیست؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر