۵ غذای برتر که سندرم روده تحریک پذیر را درمان می کنند

کلید خلاص شدن از شر درد IBS این است که غذاهای خاصی را برای چند هفته حذف کنید و ببینید چه احساسی دارید. با حذف نکردن این ۵ غذای عامل IBS؛ همچنان درد، ناراحتی، نفخ و حرکات نامنظم روده را تجربه خواهید کرد. درمان IBS با دانستن اینکه کدام یک از این غذاهای محرک باعث حمله IBS برای شما می شود آغاز می شود.

داشتن یک دفتر خاطرات غذایی از آنچه خورده اید و احساسی که بعد از هر وعده غذایی داشته اید به شما کمک می کند غذاهایی که باعث تحریک IBS می شوند را درک کنید. سعی کنید یک دفترچه یادداشت کوچک در جیب یا یک کیف کوچک همراه خود داشته باشید تا از آن به عنوان دفتر خاطرات غذایی استفاده کنید.

 

خوردن انواع غذاها در بشقاب شما روشی اشتباه برای تشخیص اینکه کدام غذاها باعث درد و ناراحتی مرتبط با IBS می شوند، است.

 

خوردن وعده های غذایی ساده در کنار حذف این پنج غذا، درد، نفخ و حرکات نامنظم روده را تسکین می دهد. همچنین به شما کمک می کند که مسئولیت IBS را بر عهده بگیرید.

 

اینها ۵ غذای اصلی محرک IBS هستند:

 

۱. لبنیات

زیرا لبنیات استارتر بهترین غذایی است که باید شروع به حذف آن کنید. یادداشت های زمانی اغلب باعث گرفتگی شدید و اجابت مزاج شل می شود. اگر روزانه از شیر گاو استفاده می کنید، سعی کنید از شیر سویا یا بز استفاده کنید و ببینید بعد از چند هفته حذف لبنیات چه احساسی دارید.

 

۲. شکر

قند یکی از بدترین چیزها برای IBS است. مواد مغذی بدن را از بین می برد تا آن را پردازش کند. سعی کنید برای چند هفته از شکر سفید پرهیز کنید و ببینید چه احساسی دارید. شکل طبیعی تری از قند را در چای یا میان وعده ها مانند شهد آگاو یا استویا امتحان کنید.

 

۳. آرد سفید

آرد سفید هیچ ارزش غذایی ندارد که IBS از آن رنج می برد. در آرد سفید فیبر بسیار کمی وجود دارد. اغلب آرد سفید به دلیل کمبود فیبر و کیفیت آن می تواند باعث یبوست شود. سعی کنید به مدت چند هفته آرد سفید کامل را با یک مولتی غلات طبیعی جایگزین کنید و ببینید چه احساسی دارید.

 

۴. قهوه

قهوه پوشش روده را جدا می کند، بنابراین قهوه غذای بسیار خوبی برای IBS است. سعی کنید به تدریج میزان قهوه ای را که در روز می نوشید کاهش دهید و ببینید چه احساسی دارید. در نهایت باید بدون قهوه باشید.

 

۵. شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی اغلب باعث گرفتگی شدید و به دنبال آن حرکات شل روده می شوند. اگر از شیرین کننده های مصنوعی استفاده می کنید، آنها را دور بریزید و با شیرین کننده های طبیعی از فروشگاه مواد غذایی بهداشتی محلی خود جایگزین کنید.

 

سعی کنید این غذاهای محرک را به مدت دو هفته حذف کنید و ببینید چه احساسی دارید. به یاد داشته باشید که مطمئن شوید غذاهایی را که حذف می کنید با گزینه های سالم تری جایگزین کنید تا غذاهایی که برای IBS تحریک پذیر نیستند. این تضمین می کند که هنوز هم مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مناسب را از رژیم غذایی خود دریافت می کنید.

 

رعایت نکات فوق پس از مشورت با پزشک می تواند به کاهش درد، نفخ و اجابت مزاج منظم کمک کند.

 

حالا، آیا این یک راه عالی برای املای “راحتی” برای خودتان نیست؟ من فکر می کنم که بسیاری از بیماران IBS که من خوش شانس بودم که با آنها کار کنم، چنین هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر