۷ روش طبیعی برای افزایش باروری

وقتی صحبت از بهبود باروری می شود، باید بدانید که این چیزی است که بسیاری از زوج ها می توانند از آن استفاده کنند. تقریباً ۱۵ درصد از همه افراد در رابطه با بارداری مشکلاتی دارند. دلایل متعددی به این امر کمک می کند. اما آنچه مهمتر است این است که راه های زیادی برای کمک به مشکلات باروری وجود دارد. حتی اگر اکثر آنها به اندازه کافی ساده هستند، می توانند باروری را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. یادداشت بردار:

روی یک صبحانه بزرگتر تمرکز کنید – زنانی که مشکلات باروری دارند باید بدانند که صبحانه بزرگتر می تواند به حل این مشکل کمک کند. بر اساس مطالعات انجام شده، صبحانه بهتر پیامدهای هورمونی سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را بهبود می بخشد، که عامل اصلی ناباروری است. زنان با وزن طبیعی که بیشترین کالری را همراه با صبحانه می خورند، کاهش سطح انسولین و تستوسترون را نشان می دهند. علاوه بر این، تخمک گذاری آنها ۳۰ درصد بیشتر از زنانی است که صبحانه کمتری می خورند. توجه داشته باشید که افزایش صبحانه بدون کاهش کالری دریافتی در بقیه روز می تواند منجر به افزایش وزن شود.

کربوهیدرات ها را کاهش دهید – بسیاری از پزشکان رژیم غذایی کم کربوهیدرات را برای زنان مبتلا به PCOS توصیه می کنند. دلیل اصلی این امر این است که با مصرف بیشتر کربوهیدرات، خطر ناباروری افزایش می یابد. بر اساس برخی مطالعات، زنانی که کربوهیدرات بیشتری مصرف می‌کنند، ۷۸ درصد بیشتر از زنانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند، در معرض خطر ناباروری تخمک‌گذاری قرار دارند. به خاطر داشته باشید که نوع کربوهیدرات ها نیز ضروری است. از این نظر، کربوهیدرات های تصفیه شده موجود در نوشیدنی ها و غذاهای شیرین بسیار سریع توسط بدن جذب می شوند. این باعث افزایش سطح انسولین می شود که شانس ابتلا به PCOS را افزایش می دهد.

بیشتر غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بخورید – روی و فولات برای بهبود باروری برای مردان و زنان ضروری است. آنها این کار را با غیرفعال کردن رادیکال های آزاد که به سلول های تخمک و اسپرم در بدن آسیب می رسانند، انجام می دهند. در نتیجه، شانس بارداری به طور قابل توجهی افزایش می یابد. غذاهای حاوی آنتی اکسیدان غلات، مغزها، سبزیجات و میوه ها هستند.

فیبر بیشتری بخورید – فیبر می تواند کمک زیادی به بدن شما در حذف هورمون های اضافی و حفظ سطح متعادل قند خون کند. غذاهایی مانند لوبیا و غلات کامل می توانند استروژن را با اتصال به هورمون ها و سپس خارج کردن آن ها از بین ببرند. حتی مقادیر کمی فیبر (۱۰ گرم در روز) می تواند به بهبود قابل توجهی در باروری منجر شود.

لبنیات پرچرب مصرف کنید – لبنیات کم چرب خطر ناباروری را افزایش می دهد، در حالی که لبنیات پرچرب در واقع می تواند آن را کاهش دهد. سعی کنید یک وعده لبنیات کم چرب را با یک محصول پرچرب جایگزین کنید، مانند یک لیوان شیر کامل.

بدن خود را ورزش دهید – بسیاری از مطالعات به این واقعیت اشاره می کنند که سبک زندگی بی تحرک منجر به افزایش خطر ناباروری می شود. تمرینات منظم نه تنها این اثر را خنثی می کند، بلکه به کاهش وزن بهتر و افزایش تندرستی کمک می کند. با این حال، باید بدانید که ورزش بیش از حد می تواند تأثیر نامطلوبی بر باروری داشته باشد. اعتدال کلیدی است.

آرام باشید – با افزایش سطح استرس، سطح هورمون ها در بدن به نفع هورمون هایی که باروری را کاهش می دهند تغییر می کند. تخمین زده می شود که نزدیک به ۳۰ درصد از زنان مشکلاتی را در ساعات طولانی کار و مشاغل پر استرس تجربه می کنند. شما باید راهی برای مبارزه با استرس پیدا کنید، چه از طریق سرگرمی، مدیتیشن، یوگا یا فعالیت های دیگر.

همانطور که می بینید، راه های زیادی برای کاهش خطر ناباروری وجود دارد. این به شما بستگی دارد که این استراتژی ها را در زندگی خود پیاده کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر