مطالعه نشان می دهد که اکثر کودکان ایالات متحده از محصولات آرایشی بالقوه سمی، اغلب در حین بازی استفاده می کنند


کودکان می توانند در معرض سرب، آزبست و سایر مواد شیمیایی سمی از طریق استفاده از لوازم آرایش و محصولات بدن قرار گیرند

مطالعه ای که توسط دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی میلمن و Earthjustice دانشگاه کلمبیا انجام شد، نشان داد که اکثر کودکان در ایالات متحده از لوازم آرایشی و بدن استفاده می کنند که ممکن است حاوی مواد سرطان زا و سایر مواد شیمیایی سمی باشد.

نتایج در نشریه بررسی شده منتشر می شود مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی.

این مطالعه که بر اساس بیش از 200 نظرسنجی انجام شد، نشان داد که 79 درصد از والدین می‌گویند کودکان 12 ساله یا کمتر از لوازم آرایشی و بدنی که برای کودکان به بازار عرضه می‌شوند، مانند زرق و برق، رنگ صورت، و برق لب استفاده می‌کنند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که این محصولات اغلب دارای مواد شیمیایی سمی مانند سرب، آزبست، PFAS، فتالات و فرمالدئید هستند. مواد شیمیایی سمی موجود در لوازم آرایش و بدن کودکان (CMBP)، مانند فلزات سنگین، به ویژه برای نوزادان و کودکان مضر هستند. این مواد شیمیایی، خواه عمداً اضافه شوند یا به عنوان آلاینده وجود داشته باشند، با سرطان، آسیب های عصبی رشدی و سایر اثرات جدی و غیرقابل برگشت سلامتی مرتبط هستند.

النور ا.مدلی، نویسنده اول این مطالعه، که همراه با کندال ای. رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، می‌گوید: «شواهد فزاینده‌ای مبنی بر وجود مواد مضر اغلب در لوازم آرایشی و بهداشتی بزرگسالان و CMBP وجود دارد، و کودکان از نظر بیولوژیکی نسبت به اثرات سموم حساس‌تر هستند. Kruchten در حالی که هر دو MPH خود را در علوم بهداشت محیطی در Columbia Mailman تکمیل کردند.

کروختن می افزاید: «در این زمینه، کشف چگونگی استفاده کودکان از لوازم آرایش و بدن برای مشخص کردن خطر و بهبود ایمنی بسیار مهم است.

طبق مطالعه کلمبیا و Earthjustice، از کودکان مورد بررسی، حدود 54 درصد حداقل ماهانه از CMBP استفاده می کنند، 12 درصد روزانه از CMBP استفاده می کنند، حدود 20 درصد از CMBP به مدت هشت ساعت یا بیشتر در یک زمان استفاده می کنند و یک سوم از آنها گزارش کرده اند که به طور ناخواسته بلعیده اند. محصولات در سال گذشته بیش از یک سوم از کودکان مورد بررسی لاتین تبار هستند و 65 درصد از این کودکان از CMBP استفاده می کنند. در مقایسه با سایر گروه های نژادی، کودکان لاتین تبار گزارش دادند که از CMBP بیشتر و بیشتر برای بازی استفاده می کنند.

این مطالعه در حالی انجام می شود که برخی از ایالت ها مانند نیویورک و واشنگتن، قوانین مصرف کننده خود را در مورد اسباب بازی ها، لوازم آرایش و محصولات مراقبت شخصی سخت تر می کنند.

جولی هربستمن، نویسنده ارشد این مطالعه، دکترا، استاد علوم بهداشت محیط و مدیر مرکز بهداشت محیطی کودکان کلمبیا در مدرسه میلمن دانشگاه کلمبیا، می گوید: «کودکان به ویژه در برابر خطرات نامطلوب سلامتی مرتبط با مواد شیمیایی که اغلب در لوازم آرایش و محصولات بدن یافت می شوند، آسیب پذیر هستند. بهداشت عمومی علاوه بر قرار گرفتن در معرض پوست از طریق پوست، الگوهای رفتاری مانند فعالیت دست به دهان ممکن است قرار گرفتن در معرض محصولات را از طریق بلع ناخواسته افزایش دهد. علاوه بر این، جثه کوچک بدن، سرعت رشد سریع، بافت‌ها و اندام‌های در حال رشد و سیستم ایمنی نابالغ کودکان، آنها را از نظر بیولوژیکی نسبت به اثرات سموم مستعد می‌سازد.

این نگران‌کننده است که صنعت اجازه دارد محصولات آرایشی و بدن را به کودکان عرضه کند که حاوی مواد شیمیایی بسیار سمی هستند. یافته‌های این مطالعه می‌تواند به آژانس‌های فدرال کمک کند تا درک بهتری از نحوه استفاده کودکان از این محصولات داشته باشند و امیدواریم سازمان‌ها را تشویق کند تا برای محافظت از کودکان در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی اقدام کنند. متأسفانه، در حال حاضر کمی در سطح فدرال برای محافظت از کودکان در برابر مواد شیمیایی سمی در لوازم آرایش و بدن کودکان انجام شده است.

نویسندگان همکار عبارتند از میراندا جی. اسپراتلن، ماریسلا اورنیو، آنابل کول – همه در Columbia Mailman – و همچنین Rashmi Joglekar در Earthjustice.

این کار تا حدی توسط بنیاد ماریسلا حمایت شد.

نویسندگان هیچ تضاد منافع را اعلام نمی کنند.