چرا ارتباطات در مراقبت‌های بهداشتی مهم است و چگونه ارتباط با بیمار را در مطب خود بهبود بخشید


هنگامی‌که یک بیمار با نگرانی سلامت وارد مطب یا کلینیک شما می‌شود، اولویت اصلی شما باید ایجاد یک پایه محکم برای ارتباط بین شما، همکارانتان و بیمار باشد. در صورت قطع ارتباط بین هر یک از این طرفین، اطلاعات مهم ممکن است گم شوند و بر نتایج درمان تأثیر بگذارند.

نحوه ارتباط شما با بیماران و اعضای تیم می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر کارایی و عملکرد پزشکی شما داشته باشد. به‌عنوان یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های شغل شما ارتباط است، از جمله توضیح دادن، گوش دادن و همدلی بهروش‌هایی که به بیماران کمک می‌کند به شما برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی مؤثر اعتماد کنند.

این مقاله به این موضوع می‌پردازد که چرا ارتباط در مراقبت‌های بهداشتی مهم است و استراتژی‌های مؤثری برای بهبود ارتباط با بیمار در هنگام تعامل با بیماران و همکاران ارائه می‌کند.

D:\Elmira\رپورتاژ\رپورتاژ طب\منتشر نشده\1.Jpg

راهنمای مطالعه

اهمیت ارتباطات مؤثر در مراقبت‌های بهداشتی

هر کارمند مراقبت‌های بهداشتی باید اهمیت ارتباط مؤثر در یک محیط مراقبت‌های بهداشتی را درک کند. از صحبت با بیماران گرفته تا کار با همکاران، ارتباط خوب کیفیت مراقبتی را که مطب شما ارائه می‌دهد تعیین می‌کند. داشتن استانداردهای بالا برای ارتباط در کلینیک به اطمینان از موارد زیر کمک می‌کند:

  • تشخیص و درمان دقیق
  • تجربه و نتایج عالی بیمار
  • اعتماد بین بیماران و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی

اطمینان از تشخیص و درمان دقیق

ارتباط در یک سازمان مراقبت‌های بهداشتی برای ایمنی بیمار ضروری است. در زیر چندین زمینه ارتباطی وجود دارد که باید در کلینیک خود ارزیابی کنید:

  • انتقال داده‌های بیمار
  • همکاری با سایر متخصصان و کارکنان
  • ارتباط با رهبری
  • استفاده از فناوری برای برقراری ارتباط با اعضای تیم و بیماران

شناسایی بهترین روش‌های ارتباطی برای عمل شما، ایمنی بیمار و کارایی مراقبت‌های بهداشتی را بهبود می‌بخشد.

هنگام انتقال اطلاعات بیمار، مانند آلرژی، دوز و غیره، به یک مرکز بهداشتی یا خدمات انسانی دیگر، دقت برای رفاه بیمار حیاتی است. می‌توانید از نرم‌افزار ارتباطات دیجیتال برای کمک به کاهش احتمال خطاهای پزشکی، جلوگیری از مشکلاتی مانند اشتباهات رونویسی و اشتباهات چاپ استفاده کنید.

ارتباط خوب بین همکاران نیز برای تشخیص و درمان دقیق ضروری است. پزشکان، پرستاران، دستیاران، مدیران و سایر کارکنان باید در تماس دائمی در مورد پیشرفت‌ها با بیماران باشند و اطمینان حاصل کنند که همه در یک صفحه برای کاهش ارتباطات نادرست و اتلاف وقت هستند.

بهبود رضایت بیماران و نتایج

اصلاح استراتژی‌های ارتباطی مراقبت‌های بهداشتی به شما کمک می‌کند تا رضایت بیمار و نتایج درمان را بهبود بخشید. هرچه خدمات درمانی شما بهتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که بیماران از شما به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات خود استفاده کنند و مطب شما را به دوستان و خانواده خود توصیه کنند.

کیفیت مراقبت‌های پزشکی شما نه تنها بر رضایت بیمار تأثیر می‌گذارد، بلکه بر سلامت کسب‌وکار شما نیز تأثیر می‌گذارد. بهبود در ارتباط پرستار با بیماران به طور قابل‌توجهی تجربه کلی بیمار را افزایش می‌دهد، از جمله عواملی مانند:

  • پاسخگویی به کادر پزشکی
  • مدیریت درد
  • ارتباط در مورد دارو

سردرگمی در مورد مراقبت‌های بعدی، داروها و سایر دستورالعمل‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند منجر به پذیرش مجدد غیرضروری و مسائل قانونی برای مطب شما شود. از سوی دیگر، اولویت‌بندی ارتباط کارکنان و بیمار به شما کمک می‌کند از اشتباهات اجتناب کنید و اطمینان حاصل کنید که بیمار و خانواده‌اش مراحلی را که باید در طول درمان یا بهبودی انجام دهند، درک می‌کنند.

تجربه بیمار از میز پذیرش شروع می‌شود، به این معنی که ارتباط بیمار فقط یک مسئله برای تیم مراقبت‌های بهداشتی نیست. هر عضوی از کارکنان کلینیک شما باید آموزش تعامل مؤثر با بیماران را داشته باشد، چه در ارتباط با جزئیات صورتحساب یا توضیح دستورالعمل‌های مراقبت‌های بهداشتی.

ایجاد اعتماد بین بیماران و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی

اعتماد بین بیماران و ارائه‌دهندگان برای تجربیات و نتایج مثبت بیمار در مراقبت‌های بهداشتی و اجتماعی بسیار مهم است. اگر یک بیمار به متخصص مراقبت‌های بهداشتی که به او کمک می‌کند اعتماد نداشته باشد، ممکن است از اطلاعات مهم برای مراقبت خودداری کند. یک بیمار بی‌اعتماد نیز کمتر احتمال دارد به توصیه‌های پزشکی اعتبار دهد یا دستورالعمل‌های درمان را دنبال کند.

بسیاری از مردم هنگام رفتن به یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی احساس اضطراب می‌کنند، اما شما این فرصت را دارید که با ارتباط کلامی عالی، اضطراب آن‌ها را کاهش دهید. به‌عنوان مثال، صحبت کردن با یک بیمار برای چند دقیقه قبل از بحث در مورد مسائل پزشکی می‌تواند به او کمک کند احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

شما همچنین می‌توانید احساسات مثبت را از طریق رفتار خود منتقل کنید. وقتی وارد اتاق می‌شوید، نشستن برای صحبت با بیمار می‌تواند وضعیت را آرام‌تر کند، درحالی‌که ایستادن می‌تواند ترسناک باشد. با برقراری ارتباط عالی با بیماران خود، می‌توانید اعتماد را تقویت کنید و به اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید که می‌تواند به راه‌های مراقبت بهتر منجر شود.

نمونه‌هایی از ارتباطات مؤثر

به‌عنوان یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، برای تضمین بهترین مراقبت از بیمار، به مهارت‌های ارتباطی خوبی نیاز دارید. برخی از افراد نسبت به دیگران ارتباطات قوی‌تری دارند و طبیعتاً به دلیل شخصیتی برون‌گرا با بیماران ارتباط برقرار می‌کنند. باگذشت زمان و تمرین، می‌توانید مهارت‌های ارتباط بین فردی عالی را به دست آورید، حتی اگر خود را درون‌گرا بدانید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید تعاملات خود را با بیماران و سایر متخصصان سلامت بهبود بخشید، استفاده از استراتژی‌های ارتباط سلامت اثبات شده است. چه از طریق تحصیل یا مشاوره از یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی دیگر، می‌توانید راه‌های زیادی برای تقویت مهارت‌های ارتباطی خود بیابید.

نمونه‌هایی از استراتژی‌های ارتباطی موفق

راهبردهای زیر برای بهبود ارتباطات، که منجر به نتایج بهتر سلامتی می‌شود، هستند:

  • سؤالات باز بپرسید.
  • از زبان ساده استفاده کنید.
  • از محرمانه ماندن ارتباطات اطمینان حاصل کنید.

سؤالات باز به بیماران این امکان را می‌دهد تا نگرانی‌هایی را که در مکالمات قبلی وجود نداشت، بیان کنند. اگر نپرسید، ممکن است بیماران احساس ناراحتی کنند و نتوانند آن را مطرح کنند. یک سؤال معمولی که باید در حین ویزیت از بیماران پرسیده شود این است: “آیا چیز دیگری وجود دارد که بخواهید امروز در مورد آن صحبت کنید؟”

استفاده از اصطلاحات پزشکی در هنگام صحبت با بیماران منجر به سردرگمی و ارتباط ضعیف می‌شود. در عوض، به زبان ساده صحبت کنید تا به بیمار نشان دهید که به این موضوع اهمیت می‌دهید که او متوجه می‌شود و اینکه شما فقط در حال انجام این حرکت نیستید. اگر مجبور به استفاده از یک اصطلاح پزشکی هستید، آن را تعریف کنید تا بیمار بتواند معنی و اهمیت آن را درک کند.

پرونده یک بیمار نباید برای کسی جز تیم مراقبت‌های بهداشتی آن بیمار باز باشد. اگر یکی از کارکنان بتواند به اطلاعات یک بیمار دسترسی داشته باشد، می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در محرمانگی بیمار شود و اعتماد بیمار را از دست بدهید.

چالش‌های ارتباط مؤثر در مراقبت‌های بهداشتی

علیرغم اینکه ارتباطات در صنعت مراقبت‌های بهداشتی چقدر حیاتی است، ارائه‌دهندگان گاهی اوقات برای برقراری ارتباط مؤثر با بیماران باید بر موانع غلبه کنند. این چالش‌ها ممکن است از بیمار یا محیط نشات بگیرد. نمونه‌هایی از موانع ارتباطی رایج عبارت‌اند از:

  • ناراحتی یا بی‌اعتمادی بیمار
  • موانع زبان
  • یک مطب پزشکی شلوغ و شلوغ
  • مدیریت بی‌نظم اطلاعات بیمار
  • ناراحتی یا بی‌اعتمادی بیمار

شرایط بیمار ممکن است بر تمایل او برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با شما تأثیر بگذارد. برخی از بیماران درصورتی‌که از اقدامات پزشکی خوششان نمی‌آید یا با آسیب‌های روانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ممکن است از جزئیات ضروری خودداری کنند.

برای ارائه مراقبت باکیفیت بالا، جلب اعتماد بیمار بسیار مهم است. شما می‌توانید با استفاده از راهبردهای ارتباطی، مانند آرام کردن زبان بدن یا نشان دادن همدلی از طریق ارتباط کلامی، با بیماران خود اعتماد ایجاد کنید.

D:\Elmira\رپورتاژ\رپورتاژ طب\منتشر نشده\2.Jpg

موانع زبان

شما به‌احتمال‌زیاد به زبان مادری هر بیماری که می‌بینید صحبت نمی‌کنید، که می‌تواند منجر به شکست‌های ارتباطی شود که بر درمان و بهبودی بیمار تأثیر می‌گذارد. سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی باید برنامه‌ای داشته باشند، مانند تهیه مترجم، تا اطمینان حاصل شود که بیمار و ارائه‌دهنده همدیگر را درک می‌کنند.

از متخصصان کنترل بیماری گرفته تا دندان‌پزشکان، همه ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باید به موانع زبانی توجه داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که همه جوامع فرهنگی به اطلاعات و سطح مراقبت یکسان دسترسی دارند.

محیط مشغول مراقبت‌های بهداشتی

اختصاص چند دقیقه به دوستی با بیمار قبل از ورود به بحث پزشکی می‌تواند باعث شود که او در برقراری ارتباط با نیازها و علائم خود احساس راحتی بیشتری کند. این مرحله ساده فرآیند را برای همه افراد درگیر، از جمله بیمار و سایر کارکنان پزشکی ساده می‌کند. بنابراین، صرف زمان مناسب برای ایجاد رابطه، حتی در روزهای بسیار شلوغ در دفتر، بسیار مهم است.

اطلاعات بیمار نابسامان

هر چه پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی بیشتر پرونده بیمار را مدیریت کنند، احتمال عدم ارتباط اشتباه که منجر به اشتباه در مراقبت از بیمار می‌شود، بیشتر می‌شود. برای جلوگیری از مشکلات ارتباط داخلی، باید اطمینان حاصل کنید که فقط افراد ضروری به اطلاعات بیمار دسترسی دارند.

هنگام واردکردن اطلاعات بیمار در فرم‌های پزشکی نیز ممکن است اشتباهاتی رخ دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از خطاهای اطلاعاتی بیمار این است که  فرم‌های دیجیتال را  در مطب پزشکی خود بگنجانید و به بیماران این امکان را می‌دهد که فرم‌ها را به‌صورت آنلاین یا با دستگاه تلفن همراه خود تکمیل کرده و برای شما ارسال کنند، بدون نیاز به رونویسی.

برای آشنایی با راه‌های مؤثر مدیریت کلینیک همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:

۰۲۱۲۲۶۴۴۷۷۳

۰۲۱۲۶۶۴۳۰۶۴

۰۲۱۲۶۶۰۱۷۹۵

وبسایت:

www.tebmarketing.com

اینستاگرام:

tebmarketing



Source link