آیا ختنه با لیزر روش مناسبی است؟


ختنه در مردان به معنای برداشتن پیش‌پوسته از آلت تناسلی با جراحی است. علت این کار مربوط به شرایط مختلفی مانند اعمال مذهبی، بالانوپوستیت مکرر، چسبندگی، فیموز پاتولوژیک، ناهنجاری‌های پیش‌پوسته و پوست ختنه‌گاه زائد است.

تاریخچه ختنه مردان به تمدن‌های باستانی بازمی‌گردد که بسیاری از فرهنگ‌ها این عملیات را مستند کرده‌اند، مانند: سلسله ششم مصر،تورات یهودی، کتاب مقدس مسیحیان و قرآن مسلمانان.

باوجود اعتقادات و اعمال مذهبی، شواهد باکیفیت بالا نشان داد که ختنه پزشکی یک گزینه پیشگیرانه در برابر چندین بیماری پزشکی است. مطالعات قبلی نشان داده است که احتمال انتقال برخی از بیماری‌های شایع مقاربتی و همچنین سرطان‌های آلت تناسلی و دهانه رحم در میان مردان ختنه شده و همسرانشان کمتر است.

C:\Users\Mod01\Desktop\دکتر-آویشن-محمدی_-تصویر-شاخص.Png

راهنمای مطالعه

ختنه در چه زمانی انجام می‌شود؟

معمولاً ختنه در روز اول یا دوم بعد از تولد انجام می‌شود. ختنه در نوزادان، کودکان آسان‌تر و در مردان بزرگ‌تر پیچیده‌تر و خطرناک تراست.

ختنه با دو متد:

ختنه با دو متد، ختنه با جراحی و ختنه با لیزر انجام می‌شود، اما امروزه تکنیک‌های جدیدی توسعه و افزایش‌یافته است، ازجمله این تکنیک‌ها فناوری لیزر است، که به‌عنوان رویکردهای جایگزین برای غلبه بر عوارض روش جراحی مرسوم یعنی بخیه معرفی‌شده است.

ختنه معمولی و ختنه با لیزر اهداف مشابهی دارند: برداشتن کامل پوست ختنه‌گاه، هموستاز خوب، بهبود زخم و رضایت بیمار.

تلاش برای پیدا کردن یک رویکرد بهتر برای غلبه بر عوارض نامطلوب شناخته شده و عوارضی که با ختنه معمولی همراه است، مانند آسیب آلت تناسلی، خونریزی، و هماتوم، درد، کبودی، عفونت، کنده شدن زخم، برش ناقص پوست ختنه‌گاه است.

همچنین در بزرگسالان به دلیل افزایش عروق و نعوظ خودبه‌خودی نسبت به دوران کودکی، میزان بیشتری از عوارض خونریزی در ختنه معمولی دارند.

در بررسی‌های اخیر خطر عارضه کلی را بین ۲.۷٪ و ۳.۸٪ با استفاده از جراحی معمولی در مقایسه با ختنه لیزر نشان داده است.

ختنه لیزر:

لیزر CO2 برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ توسط پاتل معرفی شد که یک لیزر جراحی ایده آل برای بافت‌های نرم است، و ویژگی‌هایی مانند جذب آب بالا و انعقاد حرارتی که امکان سوزاندن رگ‌های خونی کوچک و هموستاز عالی و سریع را فراهم می‌کند، دارد.

تطبیق‌پذیری لیزر CO2 دقت زیادی را در حین برش جراحی، برش، تبخیر و انعقاد تضمین می‌کند. برای کار با دستگاه لیزر از تنظیمات معمولی ۳۵۰ میلی ژول انرژی و ۴۰ پالس در ثانیه با استفاده از حالت پیوسته است استفاده می‌شود.

لیزر CO2 بازمان عمل کوتاه‌تر، تحریک زخم کمتر و ظاهر زیبایی بهتر در مقایسه با تکنیک‌های جراحی، استاندارد بالایی برای ختنه دارد. همچنین عمل لیزر ختنه در مطب انجام می‌شود.

لیزر هولمیوم YAG با طول‌موج ۲۱۴۰ نانومتر بانفوذ به بافت‌های ۰.۴ میلی‌متری مشخص می‌شود که امکان انعقاد، تبخیر و برش بافت نرم را فراهم می‌کند.

بیشترین مدت‌زمان پالس مورداستفاده ۲۵۰-۳۵۰ میکروثانیه باانرژی پالس ۴.۰ ژول در هر پالس و فرکانس ۵-۸ هرتز با توان متوسط ۸۰ وات است.

75885Fd4 793D 4535 A740 Afae4C77542B

مزایای استفاده از ختنه لیزر:

مزایای بالقوه استفاده از لیزر، هموستاز بهتر، برش‌های تیزتر، بهبود زخم و کاهش درد و ورم موضعی است.

بااین‌حال، ارزیابی انتقادی از جدیدترین شواهد علمی حاکی از فقدان دانش در مورد ختنه لیزر است، که به‌عنوان یک گزینه گمانه‌زنی در نظر گرفته می‌شود و علیرغم مزایای بالقوه آن، به مقبولیت جهانی دست نمی‌یابد. از مزایای بیشتر ختنه با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

● ایمنی

ختنه با لیزر (LC) به‌عنوان یک روش ایمن و قابل تکرار با عوارض کم، تقریباً بدون خونریزی و بدون ورم و التهاب بعد از عمل می‌باشد.

● جراحی سریع

ختنه با لیزر با کاهش زمان عمل، بهبودی سریع و بازگشت سریع به زندگی عادی همراه است.

● نتایج زیبایی‌شناختی

ختنه با لیزر نشان‌دهنده یک تکنیک زیباشناختی رضایت‌بخش است، شاید بهتر از روش سنتی.

● هزینه

همچنین لیزر هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

همچنین با لیزر ختنه بدون خونریزی انجام می‌شود. ختنه با روش لیزر نشان‌دهنده یک تکنیک ساده با کاهش زمان عمل و نتیجه اثربخشی بالا و هزینه کمتر است. میزان عوارض ختنه با لیزر در مقایسه با ختنه معمولی کمتر است.

ختنه جراحی:

همان‌طور که گفته شد در ختنه پوست ختنه‌گاه اضافی بریده می‌شود و سر آلت تناسلی از ختنه‌گاه آزاد می‌شود.

در این روش پزشک با تزریق بی‌حسی به آلت تناسلی و یا با یک کرم بی‌حس‌کننده آلت را بی‌حس می‌کند. جراح یک گیره یا حلقه روی آلت تناسلی می‌گذارد و پوست اضافی ختنه‌گاه را برمی‌دارد. بعد از جراحی یک پماد آنتی‌بیوتیک موضعی یا ژل بر روی ناحیه جراحی‌شده می‌گذارد و سپس با گاز استریل بانداژ می‌شود.

اگر جراحی ختنه در بیمارستان انجام شود ممکن است به پسران و مردان مسن‌تر دارو داده شود تا بخوابند.

جراحی ختنه در نوزادان تازه متولدشده حدود ۵-۱۰ دقیقه طول می‌کشد. اما ختنه در بزرگسالان حدود یک ساعت طول می‌کشد.

کلام آخر:

دکتر آویشن محمدی فوق تخصص اطفال و نوزادان بوده و با سال‌ها تجربه در زمینه انجام ختنه، این عمل را با کمترین درد، کوتاه‌ترین دوران نقاهت، بدون خونریزی و …به انجام می‌رسد. همچنین زمان انجام ختنه توسط دکتر محمدی، بسیار کوتاه بوده و نهایتاً بیست دقیقه به طول می‌انجامد. این مجموعه خوشنام و با سابقه برای ارائه خدمات هرچه بهتر مربوط به اطفال و نوزادان، از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا استفاده می‌کنند.

برای انجام ختنه در مطب توسط دکتر آویشن محمدی با شماره تلفن‌های ۰۹۰۳۰۷۹۱۱۵۵ یا ۰۲۱۸۸۷۷۸۰۹۷ تماس گرفته و یا به مطب ونک به آدرس اول ملاصدرا، روبروی سازمان بورس، جنب داروخانه، ساختمان پزشکان صدرا، طبقه اول و مطب خزانه به آدرس فلکه دوم خزانه، روبه روی نانوایی سنگکی، پلاک ۲۹۹ مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه ختنه نوزاد و انجام ختنه با دو متد می‌توانید وارد سایت دکتر آویشن محمدی به آدرس www.dravishanmohamadi.com شده و مقالات مربوط در این زمینه را مطالعه نمایید.



Source link