بهترین میوه برای سوزش معده کدام است؟


سوزش معده یکی از رایج ترین مشکلات گوارشی است که با رژیم غذایی سالم و مصرف مداوم میوه جات، این بیماری مدت زیادی در بدنتان نمی ماند. وقتی صحبت از تغذیه سالم می شود یعنی در تمام طول روز و برای همه وعده ها از خوراکی های مفید و طبیعی استفاده کنید. شما می توانید علاوه بر میوه تازه، مصرف انواع میوه خشک پفکی خوشمزه را به عنوان میان وعده در سبد غذایی خود و خانواده قرار دهید.

اگر در سینه تان احساس سوزش می کنید یا غذا به خوبی از گلویتان پایین نمی رود، احتمالا به بیماری سوزش معده گرفتار شده اید. راهکارهای مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد که یکی از بهترین آن ها از نظر پزشکان، خوردن میوه است. میوه ها مواد مغذی زیادی دارند که نه تنها سوزش معده تان را برطرف می کنند، بلکه باعث سلامتی دیگر اعضای بدنتان نیز می شوند.

راهنمای مطالعه

۱۰ میوه معجزه آسا برای درمان سوزش معده

805652B1 435D 4C19 A8C2 949Ad6B3F44B

در ادامه لیستی از انواع میوه ها را می آوریم که برای سوزش معده بسیار مفید هستند.

موز، میوه عالی برای معده

موز به عنوان یکی از بهترین میوه های غنی از پتاسیم می تواند به مرور سوزش معده تان را از بین ببرد. میزان اسیدی بودن این میوه نسبت به سایر میوه ها کمتر است، با ۵ درصد ph، جزو مناسبترین میوه ها برای صرف به شمار می آید.

پتاسیم موجود در موز باعث کاهش فضای اسیدیته معده می شود, زمانی که این میوه را می خورید، می توانید بدون احساس سوزش از طعم و مزه آن لذت ببرید.

مصرف نارگیل برای سوزش معده

نارگیل نه تنها به عنوان بهترین میوه برای سوزش معده شناخته می شود، بلکه در پیشگیری از سکته قلبی نیز بسیار موثر است. این میوه به دلیل وجود الکترولیت های مفید از جمله منیزیم، پتاسیم، منگنز و فسفر می تواند ph معده را متعادل نگه دارد و رفلاکس آن را کنترل کند. با مصرف مداوم نارگیل همچنین از درصد اسیدیته بودن معده تان کاسته خواهد شد.

درمان سوزش معده با خرما

C0584030 Ed4A 4720 Be6F 6E40Fd9Cb680

اگر به دنبال بهترین میوه برای سوزش معده می گردید، ما خرما را پیشنهاد می دهیم که درصد اسیدی بودن آن نسبت به سایر میوه ها کمتر است و فواید و مزیت های زیادی برای بدن دارد.

از جمله مواد مغذی موجود در خرما می توان به روی، کلسیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم شاره کرد. انواع ویتامین های لازم برای بدن نیز از جمله ویتامین A، تیامین و ویتامین K نیز در این میوه وجود دارد.

انجیر، میوه بهشتی

انجیر یکی از میوه های خوشمزه و پر فیبر است که همین مادی غذایی در این میوه کافیست تا بسیاری از مشکلات گوارشی تان رفع شود. در واقع فیبر باعث هضم زودتر غذا می شود و حرکات روده را نیز تنظیم می کند.

انجیر غنی از پری بیوتیک ها نیز است که هر چند انسان ها نمی توانند آنها را هضم کنند، اما برای تغذیه باکتری های روده بسیار مناسب هستند.

انجیر جزو میوه های قلیایی نیز شناخته می شود که با کنترل میزان ph معده در مدت زمان کوتاهی مشکلات گوارشی را رفع می کند.

خوردن خربزه برای رفع سوزش معده

خربزه نیز عنوان بهترین میوه برای سوزش معده را یدک می کشد، چون به دلیل میزان ph بالا جزو میوه های قلیایی شناخته می شود و در رفع سوزش معده بسیار تاثیرگذار است.

خربزه همچنین مواد مغذی زیادی دارد که از جمله آنها می توان به ویتامین K، پتاسیم، مس، ویتامین B6، ویتامین C و فیبر اشاره کرد.

پاپایا، میوه استوایی با خواص درمانی عالی

8756F72A A257 4E26 Bfe5 3Ddb6F454378

یکی از میوه های استوایی خوشمزه که تاثیر فوق العاده ای در درمان سوزش معده دارد، پاپایا است که در مناطق نزدیک به خط استوا کشت می شود و آنتی اکسیدان های زیادی مثل ویتامین ث یا کاروتن دارد.

پاپایا نه تنها کمکتان می کند تا غذا در بدنتان زودتر هضم شود، بلکه مشکل سوء هاضمه را نیز از بین می برد.

در میوه پاپایا ۲ آنزیم فوق العاده عالی برای درمان سوزش معده وجود دارد که پاپائین و کیموپاپائین نام دارند. این آنزیم ها به بدن در هضم پروتئین ها کمک می کنند و محیطی اسیدی و سالم برای معده به وجود می آورند. این میوه التهاب را نیز کاهش می دهد و به همین دلیل توسط بسیاری از پزشک ها برای درمان سوزش معده تجویز می شود.

مصرف انواع توت ها برای معده

انواع توت ها هر چند ظاهر فریبنده ای دارند و به دلیل حجم کوچکشان فکر کنید تاثیر کمی روی بدنتان می گذارند، اما سرشار از مواد غذایی و ویتامین های لازم برای بدن هستند. برخی از این میوه ها به دلیل PH بالا جزو میوه های قلیایی به شمار می آیند و مصرف آنها می تواند مشکل گوارشی تان را از بین ببرد.

پیشنهاد می دهیم انواع میوه ها از جمله توت سیاه، توت فرنگی، تمشک و توت سفید را جزو برنامه غذایی تان قرار دهید و این میوه های خوشمزه را برای رفع سوزش معده تان به طور مداوم مصرف کنید.

شلیل و هلو، توصیه پزشکان برای رفع سوزش معده

شلیل و هلو ۲ میوه کاملا شبیه به یکدیگر هستند که توسط بسیاری از پزشک ها به عنوان بهترین میوه برای سوزش معده شناخته می شوند. این ۲ میوه به دلیل درصد قلیایی بودن بالا خیلی زود سوزش معده تان را رفع می کنند و بدنتان را به حالت اولیه اش بر می گردانند.

در شلیل و هلو میزان زیادی پری بیوتیک نیز وجود دارد که برای تغذیه باکتری های مفید معده بسیار مناسب هستند. این میوه ها به دلیل فیبر کم، بافت لطیف و زود هضم بودنشان نیز جزو میوه های پرطرفدار هستند که در تمام جوامع محبوبیت دارند.

هلو و شلیل می توانند یک محیط اسیدی بسیار خوب برای معده تان به وجود بیاورند؛ در چنین شرایطی احتمال بروز بیماری های مختلف معده به حداقل می رسد.

معده سالم با مصرف مداوم سیب

سیب یکی از بهترین میوه ها برای تنظیم حرکت روده و کمک به هضم غذا است. در واقع در این میوه مقادیر بالایی از ویتامین C، D و A وجود دارد؛ وجود درصد بالای منیزیم، کلسیم و آهن در سیب نیز هضم زودتر غذا در بدن کمک خواهند کرد.

سیب همچنین مواد قلیایی مفیدی برای بدن دارد که از جمله آنها می توان به پتاسیم، منیزیم یا کلسیم اشاره کرد که به درمان رفلاکس معده کمک زیادی می کنند.

هنداونه، میوه عالی برای رفلاکس معده

هندوانه نیز می تواند حرکات روده تان را تنظیم کند و باعث زود هضم شدن غذا شود. همچنین اگر سوزش معده دارید، این میوه با حفظ غشای مخاطی تان می تواند آن را به طور کامل برایتان برطرف کند. این ویژگی هندوانه در درمان بیماری هایی مثلا رفلاکس معده نیز بسیار تاثیرگذار است.

حرف آخر؛ میوه های عالی برای سوزش و رفلاکس معده!

معده یکی از مهم ترین اعضای بدن است که باید به فکر آن باشید؛ میوه ها می توانند سلامتی این عضو از بدنتان را برایتان به ارمغان بیاورند. از بهترین میوه ها برای درمان سوزش معده می توان به موز، هندوانه، خرما، سیب، هلو، شلیل، خربزه، پاپایا، نارگیل و انواع توت اشاره کرد که با مصرف آنها به صورت تازه یا خشک، به مرور با بیماری هایی از جمله رفلاکس و سوزش معده خداحافظی خواهید کرد.



Source link