عوارض فیشیال صورت چیست؟ (بررسی روش های پیشگیری + درمان)


فیشیال صورت یکی از روش های درمانی و مراقبتی از پوست است که این روزها طرفداران زیادی دارد. بر خلاف بسیاری از روش های مراقبتی که قابل انجام در خانه هستند، این پاکسازی پوست باید در کلینیک ها و سالن های زیبایی معتبر صورت بگیرد.

اگر برای پاکسازی به آرایشگاه های نه چندان مناسب مراجعه نمایید، باید به زودی با عوارض فیشیال صورت خود چون زدن جوش های ریز و درشت دسته پنجه نرم کنید. همچنین دقت داشته باشید که پوست صورت حساس است اگر از محصولات نامناسب کرم پودر، رژگونه، کانسیلر و … استفاده کنید، به زودی شاهد تاثیرات منفی این مواد روی پوستتان خواهید بود.

اگر می خواهید از فیشیال برای پاکسازی بهره بگیرید، باید به مراکز معتبر مراجعه نمایید و در کنار آن از مواد آرایشی معتبر چون کرم پودر لورال بهره بگیرید. این برندها در فروشگاه های برند دارای قیمت مناسبی هستند. در این مقاله به بررسی عوارض فیشیال صورت و راه های پیشگیری از آن پرداخته ایم.

Ff05D955 9658 4A5D 9103 5Fb177Fc3103Ff05D955 9658 4A5D 9103 5Fb177Fc3103

فیشیال صورت چیست؟

بسیاری از مراکز عرضه محصولات مراقبتی و لوازم آرایشی که در زمینه عرضه انواع ماسک خانگی، انواع آبرسان، انواع لایه بردار یا انواع کرم پودر، رژ لب مخملی، رژگونه و … فعالیت دارند، محصولاتی برای پاکسازی در اختیار مشتریانشان می گذارند تا روند بهبود پوست بعد از فیشیال برایشان تسریع شود.

یکی از انواع روش های درمانی و مراقبتی پوست که شامل مراحل مختلفی از جمله پاکسازی، لایه برداری و آبرسانی می شود، فیشیال صورت است. این روش تقریباً ۱ ساعت به طول می انجامد و در طول این مدت اپراتور با استفاده از محصولات و دستگاه های مخصوص اقدام به از بین بردن سلول های مرده سطح پوست می کند. با این روش درمانی منافذ پوست نیز بسته می شوند و فواید مثبت دیگری نیز به ارمغان می آید.

نکته ای که باعث تمایز فیشیال نسبت به روش های دیگر پاکسازی می شود، مرحله ماساژ درمانی است که اپراتور با تسلط به شیوه های مختلف ماساژ اقدام به ماساژ دادن صورت مشتریان می کند تا به بهبود فرآیند کلاژن سازی کمک کرده و باعث جوانسازی و تغذیه پوست شود.

اگر در طول ماه در محیطی با آلودگی های مختلف به سر بردید و احساس می کنید که پوستتان نیاز به یک پاکسازی عمیق و مناسب دارد، پیشنهاد می دهیم که از فیشیال صورت استفاده کنید. البته این کار عوارضی شاید به همراه داشته باشد که باید درباره این مشکلات اطلاعاتی داشته باشید.

بررسی عوارض فیشیال صورت

استفاده از محصولات آرایشی چون رژ تام فورد یا محصولات سایر برندها کمک می کند تا صورت شما جوانتر به نظر برسد، در کنار استفاده از این محصولات خوب است گاهی از فیشیال صورت نیز بهره بگیرید، اما در انجام آن زیاده روی نکنید، چون این کار عوارضی نیز در پی دارد.

در این بخش به صورت تخصصی به بررسی عوارض فیشیال صورت می پردازیم و راه کارهای پیشگیری از این عوارض را معرفی می کنیم.

ایجاد جوش بر روی صورت

در حین پاکسازی ممکن است باکتری هایی خیلی سریع جذب پوست شوند و زمینه ایجاد جوش را بر روی صورت به وجود بیاورند. اگر از دستگاه های بخور استریل نشده نیز استفاده کنید، این باکتری ها خیلی زود رشد می کنند و با ایجاد جوش و مشکلات دیگر خود را نشان می دهند.

برای اینکه درگیر این عارضه نشوید، حتما از فیشیالیست خود بخواهید که دستگاه ها را جلوی چشمتان استریل کند یا به سراغ مراکزی بروید که مطمئن هستید از لوازم و تجهیزات استریل شده استفاده می کنند.

198E1Df1 1Ba0 4D59 873D B1D810Bd93Cd198E1Df1 1Ba0 4D59 873D B1D810Bd93Cd

ایجاد جای زخم

فیشیالیست در پروسه فیشیال صورت برای از بین بردن ناخالصی ها از برخی ابزار خاص استفاده می کند که این ابزار ممکن است به پوست آسیب بزند، در واقع در هنگامی که از این تجهیزات استفاده می شود، شاید لایه خارجی پوست آسیب ببیند و دچار خونریزی شود.

برای اینکه از چنین مشکلی جلوگیری کنید، در مرحله اول باید به سراغ اپراتورها و افراد حرفه ای بروید که به خوبی کار با تجهیزات را آموخته اند. اگر به سراغ افراد غیر حرفه ای رفتید، آنها به دلیل نداشتن تجربه و مهارت شاید به پوستتان آسیب برسانند و باعث بروز عفونت برروی آن شوند.

برای اینکه از بروز عفونت روی پوست خود به طور کامل جلوگیری کنید، مطمئن شوید که اپراتور دستکش به دست دارد و تمام فرآیند فیشیال را با استفاده از دستکش مخصوص انجام می دهد.

خارش و خشکی پوست

از جمله عوارض فیشیال صورت می توان به خارش و خشکی پوست اشاره کرد. یکی از مهمترین مراحل این روش مراقبتی لایه برداری است که طی آن سلول های مرده از سطح پوست جمع می شوند. حالا اگر لایه برداری به شیوه خشنی انجام شود، پوست دچار عوارض مختلفی از جمله خشکی و خارش خواهد شد.

به منظور جلوگیری از این عارضه باید همواره از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید. علاوه بر این قرار گرفتن در زیر نور خورشید بعد از پاکسازی به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ در واقع اشعه های خورشید یکی از عوامل بروز مشکلاتی مثل خشکی پوست هستند.

9Dba3D53 6C25 492A 8B30 Cf316993B96E9Dba3D53 6C25 492A 8B30 Cf316993B96E

نکات مهم برای مراقبت از پوست بعد از فیشیال صورت

اگر می خواهید از عوارض فیشیال صورت در امان باشید، باید برخی نکات مهم را رعایت کنید که در ادامه آنها را لیست می کنیم:

  • بعد از انجام این کار به هیچ عنوان دست خود را به پوستتان نزدید، مگر در شرایط خاص و از دست کاری آن پرهیز کنید.
  • تا ۲ روز بعد از انجام این کار ورزش نکنید، چون با تعریق حاصل از ورزش، ممکن است مشکلاتی برای پوستتان به وجود آید.
  • بعد از فیشیال صورتتان را ماساژ ندهید.
  • بعد از انجام این کار پوست حساسیت زیادی پیدا می کند، بنابراین در هنگام شستشوی پوست دقت بیشتری داشته باشید.
  • بند انداختن یکی از کارهای ممنوعه بعد از فیشیال است.
  • پیشنهاد می دهیم که تا ۳ روز بعد از انجام این کار از محصولات و دستگاه های لایه بردار استفاده نکنید؛ چون پوست به شدت حساس می شود و مشکلاتی برای آن به وجود می آید.
  • اگر این کار را انجام دادید، تا چند روز در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • آرایش کردن بعد از فیشیال ممنوع است؛ حتی نباید از محصولات مراقبتی نیز استفاده کنید! شما باید به پوست برای مدتی استراحت دهید.

1C9Dbefb Cbd0 4A8C Bc57 095945Ffbf0C1C9Dbefb Cbd0 4A8C Bc57 095945Ffbf0C

عوارض فیشیال صورت، اتفاقی ناخواسته اما پرتکرار

عوارض فیشیال صورت هر چند دور از انتظار ما هستند، اما برای بسیاری از افراد پیش می آیند. در واقع اگر فیشیال به شیوه درستی انجام نشود یا نکته های مراقبتی را جدی نگیرید، باید منتظر عوارض زیادی باشید. در اینجا نه تنها هیچ فایده ای از انجام فیشیال نبرده اید، بلکه پوستتان نیز آسیب دیده است.

در این مقاله به تمامی عوارض فیشیال و راهکارهای پیشگیری از آن اشاره کرده ایم. اگر نکات مراقبتی را به خوبی رعایت نکنید، با مشکلاتی چون خشکی پوست، ایجاد جوش های قرمز در پوست و … روبرو می شوید.

عوارض فیشیال صورت زمانی برطرف یا کم می شوند که شما از اپراتورها و فیشیالیست های حرفه ای خدمات دریافت کنید. این افراد با مدت ها تجربه و مهارت تمام نکات مراقبتی را حین ارائه خدمات رعایت می کنند و حتی نکته های کاملتر و جزئی تری را نیز می گویند تا کوچکترین عوارض و مشکلاتی دامن گیرتان نشود.



Source link