رژیم کتوژنیک و مهمترین بایدها و نبایدهای آن – لافارر

کتوژنیک و بدنسازی پیج میگوید ممکن است چندین ماه طول بکشد تا رژیم کتوژنیک بدن را از کربوهیدراتها به عنوان منبع اصلی انرژی به استفاده از چربی تبدیل کند – 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت یک «دوره سازگاری». بنابراین بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود از چربی ها استفاده می کند و باعث چربی سوزی در بدن می شود پس کاهش وزن اتفاق می افتد. همچنین باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد انسولین خواهد شد. بنابراین وارد شدن به رژیم کتوژنیک میتواند بر عملکرد ورزشی و سطح انرژی شما تأثیر منفی بگذارد، بهخصوص در ابتدا که بدن شما درحال سازگاری و انطباق با شرایط جدید است. علاوه بر آن مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ با استفاده از این رژیم میتوانند مصرف تمام داروهای دیابت را متوقف کنند. رژیمهای غذایی مناسب برای کاهش وزن میتواند تا حدودی به مدیریت اپیدمی چاقی کمک کنند. 5. روزه بگیرید. روزه داری می تواند ابزاری عالی برای تقویت سطح کتون به طور مداوم در طول روز باشد.

به طور معمول حاوی 70٪ چربی، 20٪ پروتئین و تنها 10٪ کربوهیدرات است. با این حال، تنها رژیمهای کتوژنیک استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. به طور کلی، این یک مسئله بسیار جزئی است.گرفتگی عضلهها کمبود مواد معدنی، به خصوص منیزیم، در بدن را نشان میدهد. یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولی مصرف برنج، ماکارونی، میوه، غلات، نان، لوبیا و سبزیجات نشاستهای مانند نخود و سیبزمینی را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. همچنین سطح تری گلیسیرید و کلسترول HDL این افراد تا سطح قابل توجهی کاهش یافت. همچنین سطح HDL کلسترول و تری گلیسیرید آنها نیز بهبود پیدا کرده بود. آنها منبع عالی انرژی برای بدن و مغز هستند. از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است. مصرف غذاهای پرچرب احتمالاً مصرف چربی اشباع شما را افزایش میدهد که دستورالعملهای فعلی دولت بریتانیا توصیه میکند که ما آن را به 30 گرم برای مردان و 20 گرم برای زنان محدود کنیم. کتوژنیک (کتوزیست یا کتویی)، محصولاتی می باشند؛ که دارای کربوهیدرات به شدت پایین و در عین حال چربی بالا دارد.

کتوژنیک و ریزش مو

شواهد نشان میدهد که این رژیم ممکن است برای برخی افراد با شرایط پزشکی خاص

مناسب باشد، اما شواهد بسیار محدودی وجود دارد که افراد سالم باید از آن به عنوان یک رژیم غذایی طولانی مدت استفاده کنند. اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از چربی های مضر استفاده نکنید. بررسی هایی که بر روی این رژیم غذایی انجام شده است نشان دهنده آن است که این رژیم باعث کاهش چربی های شکم شده، علاوه بر آن تاثیر فوق العاده ای بر روی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و همچنین اختلالات شناختی دارد. بیشتر تحقیقاتی که بر روی این رژیم ها انجام شده است تمرکز بالایی بر روی رژیم استاندارد و رژیم با پروتئین بالا داشته است. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالاست که در اون مصرف کربوهیدراتها به ۵ درصد کاهش پیدا میکنه و چربیها جایگزینش میشن. دلیل این که در رژیم کتوژنیک از کربوهیدرات بسیار پایینی استفاده می کنند آن است که بدن برای دریافت انرژی بیشتر به جای گلوکز از چربی ها استفاده نماید. افرادی که از این رژیم غذایی استفاده می کنند کاهش وزن بیشتری را تجربه کرده اند.

کدام اسید آمینه کتوژنیک است باید از استفاده خمیر در غذا دوری کنید زیرا حاوی کربوهیدرات است. بنابراین مصرف خرما در دسته غذاهای مجاز در این روش قرار میگیره و باید به شکل متعادل دنبال بشه. در مقابل مصرف چربی ها افزایش پیدا می کند. تخم مرغ منبعی آسان و مقرون به صرفه از چربی و پروتئین است و در عین حال کربوهیدرات کمی دارد و برای افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند انتخاب خوبی است. رژیم کتوژنیک با کتواسیدوز دیابتی تفاوت اساسی دارد ، در درجه اول این است که داشتن انسولین کم ( رژیم کتوژنیک ) با نداشتن انسولین ( کتواسیدوز دیابتی ) کاملا متفاوت است. به نظر می رسد رژیم های غذایی کم کربوهیدرات به پایین نگه داشتن قند خون بیشتر از سایر رژیم ها کمک می کنند. تصور میشود که سطوح بالای پروتئین در رژیم غذایی در صورت داشتن بیماری کلیوی مشکلساز باشد. پس توصیه میشود که این رژیم را حتما تحت نظر پزشک و در مدت کم استفاده کنید تا به بدن خود آسیب وارد نکنید. پیروی از چنین رژیمی به این معنی است که کربوهیدراتها را با غذاهای غنی از چربی و پروتئین جایگزین خواهید کرد و اگر برای مدت طولانی از آن پیروی کنید ممکن است عواقب نامطلوبی برای برخی افراد داشته باشد. Th is c on​tent w as do᠎ne with GSA C ontent  G ener​ator᠎ D᠎em​oversion !

اگرچه به عنوان یک درمان پزشکی برای گروههای خاصی از افراد فایده دارد؛ اما شواهد کمی وجود دارد که آن را به عنوان یک روش کاهش وزن طولانی مدت برای افراد سالم توصیه کند. پس به هیچ عنوان نباید مواد غذایی که دارای کربوهیدرات است مصرف گردد. همان طور که گفته شد اصلی ترین قانون در رژیم کتوژنیک عدم مصرف کربوهیدرات ها است. به طور کلی می توان گفت رژیم کتوژنیک از راه های درمانی بیماری صرع است. شپش ها می توانند باعث ایجاد حس قلقلک روی سر یا بدن شوند طوری که احساس می کنید چیزی درحال راه رفتن روی پوستتان است! راه های از بین بردن شپش … زمانی که کاهش وزن رخ می دهد بیماری به طور کامل از بین خواهد رفت. پس خطراتی که به دلیل میزان بالای HDL و کلسترول بد وجود دارد از بین می رود. آجیل و دانهها در هر اونس حاوی 0 تا 8 گرم کربوهیدرات خالص هستند 8. روغن زیتونروغن زیتون مزایای سودمندی برای قلب دارد. یک ترکیب عالی از آجیل ها، دانه ها و نارگیل که بدون هیچگونه شکری باشند.  Th is has be​en g​enerat ed wi th GSA Con tent  Gener ator DE᠎MO !

علاوه بر این، آجیل و دانه ها دارای فیبر بالایی هستند که می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و به طور طبیعی کالری دریافتی خود را کاهش دهید. بررسی هایی که بر روی رژیم کتوژنیک انجام شده است نشان داده که این رژیم غذایی در برابر رژیم های کم چرب تاثیر بیشتری داشته است. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. جلوگیری از بیماری های قلبی: در رژیم کتو از چربی های مفید استفاده می کنند و این چربی ها توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرند. این میان وعده ها باعث می گردد تا افراد کمتر احساس گرسنگی کنند. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. یک مطالعه نشان داده که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند.

رستوران های کتوژنیک

به همین دلیل پیشنهاد می شود در این دوره حتما از مکمل ها استفاده کنید. بنابراین زمانی که از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید چربی های اضافی بدن به شکل چشمگیری حذف می گردند. جالب است بدانید که این چربی های اضافی رابطه مستقیمی با سندروم متابولیک و دیابت نوع ۲ دارند. جالب است بدانید که رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک به عنوان درمانی در کلینیکها در طول دهه 1920 برای کاهش تشنجهای صرع مورد استفاده قرار می گرفت و بعداً به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی برای برخی موارد سرطان به کار برده شد. به عنوان مثال، 50 گرم کربوهیدرات معادل 2 برش نان و یک موز است. به طور مثال، در طی یک هفته، پس از 5 روز رژیم کتوژنیک، 2 روز کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. مطالعات دیگری نشان میدهد که در رژیم کتو ترشح سیترات در ادرار کاهش پیدا میکند، سیترات با اتصال به کلسیم مانع از ایجاد سنگ کلیه در افراد میشود و کمبود سیترات میتواند موجب بروز سنگ کلیه در افرادی که به رژیم کتو مبادرت کرده اند میشود. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان میدهد کربوهیدراتها را در حین تمرین اضافه کنید. رژیمهای کتوژنیک چرخهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند.

چون قرار هست که 75٪ انرژی بدن رو تامین کنه.

اما رژیم هدفمند و رژیم دوره ایی دو رژیم پیشرفته هستند که بیشتر برای ورزشکاران و بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرند. از قوانین مهم این رژیم غذایی استفاده از کربوهیدرات های کم پروتئین مناسب و همچنین چربی زیاد است. خوبه که حداقل چربی و پروتئین رو ازمون نمیگیره. این رژیم حتی اگر بهترین هم باشه اما مطمئنا یه ایراداتی داره که ممکن هست ما رو برای پیروی از خودش محدود کنه. چون قرار هست که 75٪ انرژی بدن رو تامین کنه. به طور کلی می توان گفت چربی هایی که در این رژیم غذایی استفاده می شود حدود ۷۵ درصد از کالری بدن را تامین می کند. برخی تصور میکنند که مصرف مقادیر زیادی چربی میتواند تأثیر عکس داشته و موجب اضافهوزن شود. آکنه: پایین آمدن سطح انسولین خون و مصرف شکر و قند کمتر یا غذاهای فرآوری شده به بهبود آکنه فرد کمک زیادی می کند. این برنامه غذایی مطمئناً با درک بیشتر مردم از یک رژیم غذایی سالم و متعادل که معمولاً مصرف پروتئین، چربی و کربوهیدراتها را ترویج میکند، در تضاد است. زیرا افرادی که دیابت نوع 2 دارند، بیشتر در معرض بیماری های قلبی-عروقی هستند و چربی های اشباع مضر احتمال بروز مشکلات قلبی را بالا می برد.

لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک

بهترین کار اضافه کردن انواع چربیهای گفته شده به رژیم غذایی روزانه است و بر روی چربی های اشباع شده بیشتر تاکید داشته باشید. با این حال، چندین مطالعه بزرگ نشان داده است که، برای اکثر افراد، چربی اشباع با بیماری قلبی ارتباط ندارد. بدین معنا که بدن خود را با سوزاندن چربی ها به عنوان سوخت، سازگار می کند و در نتیجه کتون را به خون وارد می کند. هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده کند. در واقع کتوزیس تغییر فاز بدن از گلوکز سوزی به چربی سوزیه. دیابت با تغییر سوخت ساز بدن موجب می گردد تا قند خون افزایش پیدا کند. بنابراین، بسیار مهم است که با پزشک تان در مورد هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود صحبت کنید. در آن میزان کربوهیدرات مورد استفاده بسیار پایین، پروتئین مناسب و چربی بسیار بالا است که میزان انرژی دریافتی از هر کدام به ترتیب ۵، ۲۰ و ۷۵ درصد می باشد. همچنین چربی در داخل کبد تبدیل به کتون شده و انرژی مورد نیاز برای مغز را فراهم می کند. یکی از مسائل بسیار مهم که باید در رژیم های غذایی به آن دقت کنید استفاده از میان وعده های سالم است.