لیفت ابرو تا چه اندازه ماندگاری دارد؟


لیفت ابرو یکی از روش‌های رایج برای ایجاد تقارن و زیباسازی ابرو است که امروزه در بین خانم‌ها به محبوبیت زیادی دست یافته و افراد برای انجام آن به کلینیک‌های زیبایی یا سالن‌های مختلف مراجعه می‌کنند.

به‌طور کلی زیبایی ابرو می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت در حالت چهره شود. ضمن اینکه پایین بودن ابروها حالتی ناراحت و خسته به ظاهر چهره می‌بخشند. به همین دلیل نیز راه‌کارهای جدیدی در صنعت زیبایی به‌وجود آمد تا با استفاده از آن بتوان به حفظ تقارن ابروها و بالاماندن آنها کمک کرد.

آیا از ظاهر یا حالت ابروهای خود راضی نیستید اما نسبت به لیفت دادن آنها نیز تردید دارید؟ برای آشنایی با انواع روش‌های لیفت و تاثیر این روش‌ها بر حالت کلی چهره تا انتهای متن با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه

لیفت ابرو چیست و تاثیر آن در چهره چگونه است؟

به‌طور کلی بالا کشیدن ابروها را لیفت می‌گویند. این کار می‌تواند با استفاده از روش و تکنیک‌های پزشکی انجام شود. امروزه در سالن‌های زیبایی نیز با استفاده از راه‌کارهای ساده‌تر به بالا کشیدن ابروها می‌پردازند. هر کدام از این روش‌ها تفاوت زیادی با یک‌دیگر دارند.

تاثیر این کار بر چهره را می‌توان در درشت‌تر نشان‌ دادن چشم، باز شدن چهره، کاهش چین‌وچروک‌های زیر ابرو و تقارن‌یافتن ابرو‌ها دانست. پس از بالا کشیدن ابرو، حالت کلی صورت شما تا حد زیادی تغییر می‌کند و احتمالا نسبت به ظاهر جدید خود رضایت بیشتری خواهید داشت.

7B718025 8Da9 4C29 B0A3 Abf837041C0A

روش‌های لیفت ابرو در کلینیک زیبایی

درمان افتادگی ابرو یکی از رایج‌ترین خدماتی است که در کیلینک‌های زیبایی ارائه می‌شود. پزشک با توجه به شرایط بیمار، سن و میزان افتادگی ابرو، یکی از روش‌های جراحی، استفاده از فیلر، نخ یا بوتاکس را پیشنهاد می‌دهد.

با توجه به اینکه روش‌های موجود در کیلینک‌های زیبایی می‌توانند به اصلاح فرم ابرو نیز کمک کنند؛ پیشنهاد می‌کنیم برای انجام این کار به‌سراغ سالن‌های زیبایی نروید. در این مراکز با استفاده از مواد تنها می‌توان موهای ابرو را بالا نگهداشت.

روش‌های لیفت موجود در کلینیک‌های زیبایی توسط پزشک انجام می‌شوند، به همین دلیل نیز محبوبیت و ماندگاری بیشتری دارند. در ادامه به‌طور کامل با این روش‌ها آشنا می‌شویم.

جراحی کلاسیک برای بالاکشیدن ابرو

در این روش متخصص پوست یا جراح باید روی مو یا در خط رویش مو برش ایجاد کند. سپس با انجام فعالیت‌های خاص می‌تواند شکل بافت‌ها را تا حدودی تغییر دهد. در این جراحی همچنین ماهیچه‌ها و قسمت‌هایی از پوست که دارای چین‌وچرک هستند از بین می‌روند. در آخر نیز با کمک منگنه یا بخیه، برش ایجادشده بسته می‌شود.

بالاکشیدن ابرو با جراحی آندوسکوپی

در این روش که مراحل پیچیده‌تری دارد؛ جراح باید چند برش کوتاه در پوست سر به‌وجود بیاورد. سپس دستگاهی به‌نام اسکوپ که به دوربینی متصل است را از طریق یکی از برش‌ها وارد پوست کند تا بتواند بافت و ماهیچه‌ها را تماشا کند.

در جراحی اندوسکوپی برای بالا نگهداشتن ابرو، بافت را با استفاده از لنگر یا بخیه به‌صورت دائم یا موقت، زیر پوست محکم می‌کنند. به همین دلیل نیز ماندگاری لیفت ابرو در این روش زیاد است.

بالا کشیدن ابرو با لیزر

درمان افتادگی ابرو با استفاده از لیزر از روش‌های پرهزینه محسوب می‌شود. به‌خصوص اینکه برای نتیجه‌گیری مطلوب، باید چند جلسه برای لیزردرمانی مراجعه کرد. اما در هر جلسه شاهد تغییرات خواهید بود.

استفاده از نخ‌های لیفتینگ برای لیفت ابرو

این روش برای افراد در سنین ۳۰ تا ۵۰ سال که هنوز دچار افتادگی شدید ابرو نیستند؛ گزینه مناسبی است. پزشک برای درمان افتادگی ابرو با استفاده از نخ باید برش‌های نازکی را با کمک سوزن‌هایی ظریف در داخل ابرو ایجاد کند.

نخ‌های لیفیتینگ باید از طریق این برش‌ها وارد پوست شوند تا بتوانند آثار افتادگی را محو کنند. این روش حدودا یک‌سال‌ونیم ماندگاری دارد و حالتی کاملا طبیعی به چهره می‌بخشد.

لیفتینگ با استفاده از ژل یا فیلر

از روش‌های بسیار محبوب و پرطرف‌دار برای لیفت ابرو، می‌توان به استفاده از ژل یا فیلر اشاره کرد. این مواد اگر بر پایه هیالورونیک اسید باشند باعث بهبود تولید کلاژن و افزایش الاستیسیته پوست نیز خواهند شد. ماندگاری ژل نیز بسته به برند آن متفاوت است.

بوتاکس برای بالاکشیدن ابرو

از آنجایی که بوتاکس باعث فلج موقت عضلات صورت می‌شود؛ برای تزریق آن حتما باید به متخصصین و پزشک‌های حوزه زیبایی مراجعه کنید. در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های جدی به‌ عضلات صورت وارد شود.

تزریق بوتاکس می‌تواند به بهترشدن حالت ابروها، بالا بردن آنها، اصلاح شکل ابرو و از بین‌بردن خط اخم کمک کند. این روش ماندگاری بین ۳ تا ۴ ماه دارد و پس از آن باید مجدد به کیلینیک مراجعه کنید.

هایفوتراپی برای بالاکشیدن ابرو

از روش‌های جدیدی که برای لیفت ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به هایفوتراپی اشاره کرد. در این روش علاوه‌بر بالاکشیدن ابروها، چین‌وچروک اطراف آنها نیز تا حد زیادی برطرف می‌شود.

بالاکشیدن ابرو با مواد آرایشگاهی

یکی از روش‌های کم‌هزینه، با ماندگاری کوتاه (حدود ۳۰ تا ۴۵ روز )که می‌تواند به بالاکشیدن ابروها و تا حدودی نیز به اصلاح فرم آنها کمک کند؛ استفاده از مواد آرایشگاهی است. این روش می‌تواند ابروها را پهن‌تر، خوش‌حالت‌تر و حتی پرپشت‌تر نشان دهد.

بالا کشیدن ابرو در خانه

با توجه به اینکه بالا بودن ابروها تاثیر زیادی بر حالت چهره و بازشدن آن می‌گذارد؛ صنعت زیبایی محصولات مختلف و کاربردی تولید و عرضه کرد تا افراد بتوانند با کمک آنها، تا حدودی فرم ابروها را در خانه و بدون پرداخت هزینه‌های سنگین اصلاح کنند. این محصولات شامل ژل و صابون است که طرز استفاده راحتی نیز دارند.

آیا لیفت و لمینت ابرو با یکدیگر تفاوت دارند؟

بسیاری از افراد پیش از بالاکشیدن ابرو با این ۲ اصطلاح مواجه می‌شوند و به‌دنبال یافتن پاسخ آن هستند. درواقع لمینت ابرو با استفاده از مواد کراتینه و پیگمنت‌های رنگی انجام شده و می‌تواند روی درخشندگی، ضخامت و حجم ابرو تاثیر بگذارد.

افرادی که دارای ابروهای نازک و کم‌حجم هستند؛ از این روش برای زیبایی ابروهای خود استفاده می‌کنند. ضمن اینکه به‌دلیل استفاده از پیگمنت‌های رنگی، امکان تغییر رنگ آنها نیز در لمینت وجود دارد.

در مقابل لیفت به بالا کشیدن و اصلاح فرم ابروها گفته می‌شود که از طریق روش‌های تهاجمی یا غیرتهاجمی می‌توان به آن دست یافت. همچنین باید گفت در بالاکشیدن ابرو نمی‌توان رنگ آنها را تغییر داد.

هزینه بالاکشیدن ابرو چقدر است؟

عوامل مختلفی روی هزینه لیفت ابرو تاثیر دارند که مهم‌ترین آنها انتخاب روش مناسب برای لیفت است. روش‌هایی مانند جراحی و لیزر نسبت به دیگر راه‌کارها از هزینه و همچنین ماندگاری بیشتری برخوردارند.

از دیگر عوامل می‌توان به مهارت پزشک و شهری که در آن خدمات زیبایی ارائه می‌شود؛ اشاره کرد. به‌طور معمول کیلینیک‌های زیبایی تهران نسبت به شهرستان‌ها هزینه بیشتری بابت بالاکشیدن ابرو وسایر خدمات زیبایی دریافت می‌کنند.

لیفت ابرو از روش‌های پرطرف‌دار در حوزه زیبایی است که با استفاده از آن می‌توان ابروها را بالا کشید، فرم آنها را تغییر داد، به باز شدن حالت چهره کمک کرد و در نهایت چروک اطراف ابرو را نیز از بین برد.

از انواع روش‌های لیفتینگ ابرو که معمولا در کیلینیک‌های زیبایی ارائه می‌شوند می‌توان به جراحی، بوتاکس، تزریق ژل یا فیلر، استفاده از نخ و هایفوتراپی اشاره کرد.



Source link