میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چقدر است؟

عوارض رژیم کتوژنیک چیست اگر فکر میکنید رژیم کتوژنیک برای شما مناسب نیست 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت … راستی یادتان باشد که لازم نیست بیش از 21 روز کیتو دایت را ادامه دهید. البته اگر شرایط خاصی ندارید مثل: عرق کردن بیش از حد، مصرف خیلی کم یا خیلی بالای آب، نیاز به اضافه کردن الکترولیتها به آب مصرفی ندارید. کلیهها نقش مهمی در متابولیز پروتئینها دارند و مصرف بیش از حد پروتئین، اثر منفی بر روی عملکرد آنها دارد. کاهش مصرف سبزیجات، میوهها و غلات سبوس دار هم میتواند خطر ابتلا به یبوست را افزایش دهد. رژیم کتوژنیک میتواند به بهبود عوامل خطر مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. با مشاهده نتایج، علاقه مند به ادامه رژیم خواهید بود. برای فهمیدن لیست غذاهای تایید شده رژیم کتوژنیک به ادامه مطلب مراجعه کنید. بهتر است رژیم غذایی خود را عمدتا بر اساس غذاهای کامل با کمترین مواد اولیه تشکیل دهنده تنظیم کنید. اگر در طول رژیم کتوژنیک، به اندازهی کافی فیبر و مواد مغذی دیگر مصرف نکنید، ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوید. بیمارانی که BMI آن ها بالاتر از ۴۰ باشد بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر و مرگ و میرهای ناشی از چاقی هستند.

رژیم کتوژنیک چه بخوریم

Da᠎ta w​as cre ated by  GSA ​Content Generator DE​MO.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

بنابراین هرچه افراد این نوشیدنی ها را بیشتر مصرف کنند، کمتر دچار خطر این بیماری می شوند. بعضی از فست فودهای مجاز در رژیم کتوژنیک به این شکل هستند که شما می توانید آنها را بدون نان مصرف کنید، مثلاً ساندویچها را به صورت پرسی به شکل سالاد به همراه روغن زیتون یا ساندویچ مرغ و رست بیف و کباب

ترکی و همبرگر را به جای نان در کاهو بپیچید. در رژیم کتوژنیک به این دلیل که نباید از مواد قندی و کربوهیدرات بالا برای ناهار استفاده کرد مصرف سوپ جو توصیه نمیشود، ولی سوپ مرغ را با حذف کربوهیدرات مثل رشته و مواد قندی میتوانید به راحتی مصرف کنید. بسیاری از مردم این نوع رژیم را ترجیح میدند به این دلیل که میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. به عنوان مثال در طول یک هفته پنج روز رژیم کتوژنیک دارید و دو روز میتوانید به میزان بیشتری کربوهیدرات مصرف کنید.

کدام سبزیجات برای رژیم کتو مناسب هستند؟

از آنجا که در این رژیم غذایی، میزان مصرف پروتئینهای شما به دلیل مصرف گوشت و آجیل افزایش خواهد یافت، در طول روز احساس گرسنگی کمتری خواهید داشت. به همین دلیل پروتئین بیشتری دریافت میکنند. میزان کالری مصرفی شما بر حسب سن و وزن در این رژیم قابل تعریف است و میتوانید به کمک آن به وزن دلخواه خود برسید. رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای کمچرب تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. نگرانی های زیادی در خصوص این که آیا مصرف فلوراید برای کودکان بی خطر است یا نه وجود دارد. رژیم کتوژنیک یک روش عالی برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیمایهای مختلف است. پس می توانید از طالبی نیز در برنامه غذایی خود استفاده کنید و نگران افزایش وزن نباشید. یکی از راه کار های جالب برای کمتر غذا خوردن استفاده از حقه های روانی است. ولی از خوردن سبزیجات نشاستهدار باید خودداری کنید. کدام سبزیجات برای رژیم کتو مناسب هستند؟ برای بررسی اثرات طولانی مدت این رژیم به مطالعات تحقیقاتی دقیقتری نیاز است. ᠎Con᠎tent w as gener at᠎ed by GSA  Content Gene rator ​DEMO!

یک بررسی جامع در زمینه تغذیه ورزشی نشان داد که در حالی که تحقیقات در مورد تاثیرات طولانی مدت رژیم کتو وجود ندارد ، در کوتاه مدت رژیم کتو نسبت به سایر رژیم ها از نظر عملکرد افراد در فعالیت های بی هوازی ، هوازی و در برخی موارد حتی قدرتی در رده پایین تری قرار میگیرد. طبق بررسی انجام شده در سال ۲۰۱۳، این یافتهها نشان میدهد که حفظ سطح قند خون از طریق یک رژیم غذایی کتوژنیک، باعث کاهش میزان هورمون در زنان میشود. بله. با این حال مهم ترین کاری که در رژیم کتوژنیک باید انجام دهید کاهش مصرف کربو هیدرات است. سپس کتونها برای سوخت و ساز بدن مصرف میشوند. در این رژیم کتونها منبع جایگزین تامین انرژی میشوند و توده عضلانی بدن حفظ شده، فقط چربیها میسوزند. یک آووکادوی متوسط 150 گرمی حاوی حدود 12.8 گرم کربوهیدرات و 10 گرم فیبر است.مقدار فیبر موجود در آووکادو به این معنی است که فقط حدود 2.8 گرم کربوهیدرات خالص دارد.این میوه همچنین بخش خوبی از چربی های سالم و چندین ویتامین و مواد معدنی لازم را برای بدن شما فراهم می کند.گوجه فرنگی هاگوجه فرنگی نیز یک میوه است، اگرچه بسیاری از مردم از آن در غذاهای خوش طعم و سس استفاده می کنند.گوجه فرنگی ها همچنین کتو دوست هستند، با حدود 4.8 گرم کربوهیدرات و 1.5 گرم فیبر در یک گوجه فرنگی کامل با وزن 125 گرم.

در نمونه رژیم کتوژنیک از خوردن غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند غلات، قندها، حبوبات، برنج ، سیب زمینی، آب نبات، آب میوه و حتی بیشتر میوهها خودداری کنید. اگر میخواهید در عادتهای غذایی خود تجدید نظر کنید، اما فکر میکنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، پیشنهاد کیتلی این است که به خود بگویید چرا در غذا خوردن زیاده روی میکنید و از خود بپرسید که آیا یک رژیم افراطی مثل کتو عادتهای بد شما را تقویت میکند؟ فراموش نکنید این مثال فقط برای ایده گرفتن شما است و برای پیروی از رژیم غذایی صحیح باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید که دستور غذایی مخصوص متناسب با شرایط جسمی شما تنظیم کند. هر چند که جراحی چاقی نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و امروزه در سطح کیفی بالایی انجام می گیرد که سبب می شود افراد در شرایط امن تری به لاغری و کاهش وزن بپردازند اما باز هم دلیل موجهی برای جراحی افرادی که شاخص توده بدنی۳۰ دارند نمی باشد. اسهال نیز در این رژیم به دلیل ایجاد مشکلات کیسه صفرا به وجود میآید.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

اگر به دیابت نوع یک یا دو مبتلا هستید، این رژیم برای شما مجاز نیست، زیرا حالت کتو اسیدوز ایجاد میکند که به کبد، کلیه و مغز ممکن است آسیب میرساند و اگر این عوارض سریع درمان نشود ممکن است منجر به مرگ شود. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. بسیاری از مطالعات نشان میدهد که این رژیم میتواند به کاهش وزن و بهبودی سلامت عمومی افراد کمک کند، حتی این رژیم قادر است برای مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر مفید باشد. وقتی شما سعی میکنید خود را با رژیم جدید تطبیق دهید، حتی اگر ورزشکار نباشید، کمی احساس خستگی به شما دست میدهد. درست است که نوشابههای رژیمی در برخی موارد بهتر از نوشابهها هستند، اما یک چیز قطعی است و آن اینکه اگر مصرف آنها را قطع و یا بسیار کم کرد باعث افزایش سلامت و حفظ سایز کمر در شما میشود. مراقب باشید که در مصرف سبزیجات ریشه ای خود زیاده روی نکنید.

احتمالا می توان ادعا کرد اگر کم کربوهیدرات می خورید ، باید در هرم کتوژنیک باشید تا به بافت ها کمک کند تا بهتر سازگار شوند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چرب برای کاهش وزن موثر باشد. این رژیم باعث کاهش وزن شده در مقابل سرطان، بدن را مقاوم میکند. به این ترتیب به جای اینکه ماهیچهها را از دست بدهید میتوانید از میزان چربی بدن خود کم کنید. این رژیم گرسنگی و اشتها را کم و به کاهش وزن کمک زیادی میکند. در این مرحله کاهش وزن احتمالاً کندتر خواهد شد اما باز میزان کاهش وزن به شرط اصولی بودن رژیم کتوژنیک، از رژیم استاندارد بیشتر و سریع تر است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مشابه رژیم استاندارد است با این تفاوت که میزان پروتئین بیشتری دارد. کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. در طول این رژیم ورزشکاران میتوانند قبل از ورزش و بعد از آن ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند میزان و شدت ورزش خود را افزایش دهند. این رژیم بیشتر مناسب ورزشکاران است زیرا باید با مصرف بیشتر کربوهیدرات، گلیکوژن از دسترفته ماهیچهها طی تمرین را جبران کنند.

عوارض جانبی احتمالی چنین مشکلی عبارتند از سر درد، حالت تهوع، گرفتگی ماهیچهها و خستگی که سندروم محرومیت از کربوهیدرات نامیده میشود. کتونها انرژی مورد نیاز قلب، کلیه و سایر ماهیچهها را تامین میکنند. مثلا اسکات کیتلی میگوید من با ایدهی تغییر رژیم غذایی با گذر زمان و تجدید نظر در مورد غذاها کاملا موافقم. این عوارض، نتیجهی تغییر فاز بدن از فاز کربوهیدرات سوزی به چربی سوزی برای تولید انرژی است. در یک رژیم غذایی نرمال، میزان انسولین شما پس از مصرف غذاهای حاوی گلوکز بالا میرود، اما در فاز کتوز، میزان انسولین شما افت میکند. تصویر زیر بیشتر برخی از نوشیدنیها را که با لیست غذاهای رژیم کتوژنیک و رژیم کتو مطابقت دارند را به شما نشان داده و میزان کربوهیدرات هر یک را عنوان میکند. کتون یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند. هدف از این رژیم نگه داشتن بدن در حالت کتو است، یعنی وضعیتی که در آن بدن از چربیها به عنوان تامین سوخت استفاده میکند.

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک

هدف این نیست که تا ابد در حالت کتو باقی بمانید، بلکه هدف این است که غذاهای سالمتری مصرف کنید. متخصصان توصیه میکنند بیشتر رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای تهیه شده با گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، آجیل، روغنهای سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات در رژیم کم کربوهیدرات تنظیم کنید. رژیم متوسط کتو شامل مصرف غذاهای با کربوهیدرات بیشتر و فیبر بیشتر می باشد. رژیم غذایی کتوژنیک نوعی سبک غذایی است که بر روی کاهش مصرف کربوهیدراتها و افزایش مصرف چربیها تاکید میکند. درست است که رژیم کتوژنیک به کاهش وزن کمک زیادی میکند ولی این رژیم به عنوان یک رژیم کوتاه مدت مطرح میشود و بیشتر از سه ماه نباید از این رژیم استفاده کرد. سه دسته شیرین کننده در رژیم کتوژنیک وجود دارد که شامل شیرین کنندههای طبیعی، الکلهای قندی و شیرین کنندههای مصنوعی هستند. این رژیم یک رژیم محدود کننده است و بیشتر افراد پس از مدتی رژیم را رها میکنند و دوباره به وزن قبلی برگشته دچار اضافه وزن میشوند. همچنین کاهش وزن در کوتاه مدت یک روند غیراصولی است؛ پس رژیم متناسب خود را باید زیر نظر دکتر متخصص انجام دهید. This da ta has be​en c᠎reated with G​SA Con​te nt Gen er ator D emoversi on!