کاهش وزن با رژیم کتوژنیک

روزه کتوژنیک برای اینکه کاملاً و صحیح بدانیم که چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم باید به یک متخصص تغذیه مراجعه 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت کرد. شما تناسب اندام و کاهش وزن رو با تمرین های صحیح تقویت میکنید. ضمن اینکه سرعت کاهش وزن در این رژیم نسبت به دیگر رژیم ها خیلی بیشتره. تحقیقات و بررسی ها نشون میده که خیلیا از این نمونه رژیم کتو استفاده کردن و در کاهش وزن موفق بوده اند. در ادامه این مقاله از مجله زیبا بمان، همراه ما باشید تا این سؤال را پاسخ دهیم. حالت کتوزیس میتواند در افراد مبتلا به صرع به خصوص افرادی که به سایر درمانها پاسخ ندادهاند، میزان تشنج را کاهش دهد. با این حال، یک پژوهش علمی در سال 2019 نشان داد که اثربخشی سالانه رژیم های کم کربوهیدرات (مانند کتو)، مشابه سایر رژیم های لاغری است. در مقابل، در رژیم کتو باید مصرف گندم و سایر غلات، سیب زمینی، ذرت، حبوبات، شیر، بیشتر میوه ها و شکر را به طرز چشمگیری کاهش داد. در این نوع رژیم، میزان دریافت کربوهیدراتها (یعنی نان، غلات، قندها و …) به کمترین میزان میرسد و این کاهش با چربیها جایگزین میشود. پس، این رژیم معجزه نمی کند! به همین دلیل نمی توانیم از یک رژیم غذایی مشابه پیروی کنیم. ᠎This was created by GSA Co᠎nt en​t Ge ne᠎rator DEMO!

کتوژنیک پر-پروتئین: این نوع رژیم هم مشابه کتوژنیک استاندارد است اما شخص پروتئین بیشتری در طول روز مصرف میکند. رژیم کتوژنیک با

پروتئین بالا:این یک رژیم مشابه استاندارد کتوژنیک است، اما پروتئین بیشتری دارد. زمانی که از این رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان بهره مند میشید، قطعاً به دنبال لاغری سریع و کاهش وزن بیشتری هستید. این فرایند زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی می سوزاند. بازه زمانی جهت دنبال کردن برنامه رژیم کتو برای لاغری حدود 21 روزه. البته اگر شرایط خاصی ندارید مثل: عرق کردن بیش از حد، مصرف خیلی کم یا خیلی بالای آب، نیاز به اضافه کردن الکترولیتها به آب مصرفی ندارید. در برخی آزمایشاتی که میزان کربوهیدرات رژیم غذایی کاهش پیدا کرده بود و البته نه کتوژنیک، بهبود در هورمونها و وضعیت این زنان مشاهده شده است. این رژیم بیست و یک روزه بوده و کاهش وزنی برابر با 5 تا 7 کیلو رو به دنبال خواهد داشت.  This con tent has ​been gener ated  by GSA Con te nt Gener ator᠎ D​emov er​sion​.

برنامه غذایی کتوژنیک

در فرآیند کتو بدن به جای گلوکز چربی میسوزونه و همین موضوع ممکنه ابتدا چندان خوشایند به نظر نرسه. در حالت طبیعی سوخت تأمینکنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بهدستمیآید. تغییرات در ناحیه واژن ممکن است توسط عوامل بسیاری از جمله بارداری، زایمان، تغییرات وزن و روند پیری طبیعی به ایجاد شود. در واقع، هر چیزی که کالری دریافتی روزانه شما را از حد طبیعی بیشتر کند، همچنان به عنوان چربی ذخیره می شود. یک رژیم کتوژنیک میتواند تعادل آب و املاح معدنی بدن را دچار تغییر کند، پس افزودن مقداری نمک به وعدههای غذایی و مصرف مکملهای حاوی املاح معدنی کمککننده است. این پژوهش نشان داد که برای القای کتوز به بدن، می توان روزانه حداکثر 20 تا 50 گرم کربوهیدرات (برای فردی که 2000 کالری در روز دریافت می کنند) مصرف کرد. کاهش این مقدار به نصف، کل کالری دریافتی روزانه را کاهش میدهد؛ حتی اگر با چربی جایگزین شود. در ارتباط با مصرف لبنیات، شما می توانید از محصولات کم چرب استفاده کنید؛ به این ترتیب میزان کالری دریافتی تان کمتر خواهد شد.

طی این سه هفته وزنی برابر با 5.4 تا 7 کیلو از دست میدید. اگر پیدا کردن این نوع لبنیات و آجیل براتون سخته، بهتره مصرف آن ها را تا 2 هفته در این رژیم ممنوع کنین. آجیل و لبنیات رو باید در نوع کم کربوهیدرات مصرف کنین. توجه داشته باشید که این نوع رژیم بسیار خاصه. متاسفانه؛ لبنیات، انواع گوشت و سبزیجات با کیفیت پایین، ممکن است شکاف را پر کنند اما این احتمال وجود دارد که نیاز بدن برای دریافت مواد مغذی همچنان برآورده نشود. اگر همچنان مشکلات گوارشی ادامهداشت، سعی کنید از سبزیجات پرفیبر و همچنین مکمل منیزیوم استفاده کنید. بدن شما از هر منبع انرژی که به راحتی در دسترس باشد، استفاده می کند. شیر گاو و شیر بز که در هر فنجان، ۱۱ تا ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص دارند. توت ها، از جمله زغال اخته، توت فرنگی،شاتوت و تمشک که در هر ۲/۱ فنجان، ۳ تا ۹ گرم کربوهیدرات خالص دارند. همون طور که میدونی در نمونه رژیم کتوژنیک هم در کنار خیلی از رژیم های هر چند قوی هم از ورزش استفاده میشه. خیلی راحت نیست چربی رو به عنوان سوخت بهینه به بدنتون بخورونید. از این ورزش ها به عنوان ورزش های قلب یاد میشه.

رژیم کتوژنیک برای دیابتی ها

کدام میوه ها برای رژیم کتوژنیک مناسب است؟ بدون کربوهیدرات کافی برای انرژی، بدن چربیها را به کتون تجزیه میکند. اگر مصرف کربوهیدرات را به شدت کاهش دهید و آن را با چربی جایگزین کنید، بدن شما مجبور می شود تا به جای قند، از چربی غذا یا ذخایر خود به عنوان انرژی استفاده کند. اگه میزان کربوهیدرات زیادی برای رژیم کتو در نظر گرفتید، بهتره از این ورزش به عنوان ورزش مکمل کتو بهره مند شید. البته این بلیست به برنامه غذایی هفتگی یا یک ماهه شما بستگی دارد. البته در بیش از ۴۰٪ موارد، این درد میتواند در هر دو طرف سر باشد و معمولاً با گردندرد همراه است. البته جای تعجب ندارد چون وقتی وزن و چربی از دست میدهید این شاخص هم بهبود پیدا میکند. این افراد هیچ گونه محدودیتی در مصرف پروتئین نداشته اند. ماست یونانی ساده یکی از غذاهای سالم و پر پروتئین می باشد. رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . علاوه بر این رژیم کتوژنیک موجب کاهش تریگلیسرید و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) نیز میشود. ورزش باعث تقویت استخوان ها، سلامت عروق و قلب، بالا رفتن استقامت بدنی و کاهش وزن میشه.

این موضوع بازتاب بسیار خوبی تو سطح جهان همراه داشته و باعث شده افراد بسیاری از این نوع رژیم استقبال کنند. در این صورت سودمندی لازم رو برای فرد به دنبال خواهد داشت. اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. کم تحرکی عامل دیگری است که در صورت غفلت در مورد آن، هم امراض مختلف به سراغ انسان خواهد آمد و هم تناسب اندام تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. رسالت رسانه بدن ما، انتشار محتوای با کیفیت و به روز در حوزه سلامت است. در واقع تو این دوران برای جلوگیری از افت وضعیت بدن و اندام ها نیاز به ورزش کردن مداوم و پیوسته دارید. در این نوع ورزش، سوخت بدن از کربوهیدرات ها تامین میشه. در واقع این موضوع همان آنفلونزای کتو هستش. این موضوع به دلیل مصرف کربوهیدرات کم اتفاق میافته. این موضوع سبب رشد عضلات میشه.

کمبود الکترولیت ممکنه باعث ریتم نامنظم قلبی بشه.

این رژیم به شما امکان میدهد کربوهیدرات را در حین تمرین اضافه کنید. کمر باریک شدن به زمان ضرورت دارد، با این وجود همراه خود کانون اصلی را و دنبال کردن ممکن است باشد یک امکان کمری باریک داشته باشیم. این رژیم به کاهش سطح گلیسرید خون هم کمک میکند. محدود کردن کربوهیدرات به حذف سبزیجات و میوهها منجر میشود که ممکن است به کمبود ویتامین A ،C، K و آهن بدن منجر شود. کمبود الکترولیت ممکنه باعث ریتم نامنظم قلبی بشه. اما، آیا رژیم کتوژنیک واقعاً آنقدری که تبلیغ می کنند، باعث لاغری می شود؟ آیا رژیمهای کتوژنیک واقعا در کاهش وزن مؤثرند؟ توجه داشته باشین که ما در این رژیم از چربی به عنوان یک اهرم استفاده میکنیم تا به کاهش وزن برسیم.اگر هدف اصلی شما از این رژیم رسیدن به وزن ایده آله، باید مقدار دریافت چربی رو از ذخایر بدن داشته باشین. این الکترولیت ها همان سدیم، پتاسیم و منیزیم هستن. این منبع انرژی معمولاً گلوکز (قند) است؛ که از تجزیه کربوهیدرات ها به وجود می آید. این ورزش های انعطافی میتونن شما رو از ناراحتی های جسمانی آنفلونزای کتو نجات بدن. اما اگر کربوهیدرات کمتری مصرف کنید، بدن شما سریعتر از طریق آنها می سوزد و شروع به تجزیه چربی برای انرژی می کند.

اگه ورزش های هوازی با شدت ضعیف اما طولانی ادامه داشته باشن، سبب تسریع روند چربی سوزی بدن در وضعیت کتوز میشه و کاهش وزن مطلوبی رو به دنبال داره. در رژیم کتوژنیک مصرف پروتئین نیز معمولاً در حد متوسط نگهداری می شود؛ زیرا می تواند بدن را به تولید گلوکز تشویق کند و مانع از فرایند کتوز شود. وقتی شما رژیم کتوژنیک میگیرید در بدن شما کتوز به وجود میآید. بادگر می گوید: اگرچه ممکن است گزارش هایی مشاهده کرده باشید که نشان می دهد روغن نارگیل – و MCT های موجود در آن – می تواند در پیشگیری و حتی درمان بیماری آلزایمر نقش داشته باشد ، اما بسیاری از مزایای بهداشتی روغن MCT به طور کامل توسط علم الکترولیت در رژیم کتوژنیک چیست؟ بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند. رژیم کتوژنیک مزیت های زیادی برای دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر دارد.

​This  da ta has be​en written by GSA Con​te nt Generator D​em oversi on.

رژیم کتوژنیک چه رژیمی است

تحقیقها منتشر شده در ژورنال عصب شناسی کودکان نشان داد، در بین کودکانی که رژیم کتو را به عنوان درمان بیماری صرع داشته اند، از بین 195 بیمار، در 13نفر آنها سنگ کلیه ایجاد کرده است. به علاوه اینکه وجود بیماری در فرد هم میتونه از موانع اصلی برای استفاده از رژیم لاغری 216 باشه. چنین شرایطی ممکنه آسیب کلیه ها رو به همراه داشته باشه. خوردن مقدار زیادی چربی به ویژه از نوع اشباع نشده هم میتونه مشکلات قلبی رو برای فرد به دنبال داشته باشه. این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. این آنفلونزا حدود یک هفته ادامه داره. در اغلب اوقات، کاهش وزن در حد نیم تا یک کیلوگرم در هفته برای موثرترین مدیریت وزن در طولانی مدت توصیه میشود. در واقع رژیم کتو سبب میشه که شما در هر هفته حدود 2 کیلوگرم وزن از دست بدید.