چگونه می‌توانیم کودک را به بازی کردن با اسباب بازی‌های حرکتی تشویق کنیم؟


انجام فعالیت‌های بدنی و تحرک یکی از شاخص‌های مهم در سلامت کودک می‌باشد که والدین باید این مورد را در خرید اسباب بازی مدنظر قرار دهند. بسیاری از والدین از دیدن اینکه کودک خود فعالیت بدنی و تحرک ندارند نگران هستند. اما ما در اینجا به شما می‌گوییم که با خرید اسباب بازی های مناسب می‌توانید باعث تحرک و فعالیت بدنی کودک خود شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

راهنمای مطالعه

اهمیت بازی کردن با اسباب بازی‌های حرکتی

اسباب بازی‌های حرکتی با عنوان اسباب بازی‌های ورزشی نیز شناخته می‌شوند. این اسباب بازی‌ها کودک را وادار به فعالیت بدنی و تحرک می‌کنند. روانشناسان کودک بر این باورند که خرید اسباب بازی‌های حرکتی و ورزشی دارای مزایای زیر می‌باشد:

 

  • حفظ سلامت جسمانی و روحانی کودک
  • افزایش اعتماد بنفس کودک
  • کاهش استرس و حذف رفتارها و عادات تهاجمی کودک
  • یادگیری قوانینی همچون رعایت حقوق دیگران و برقراری ارتباط با هم سن و سالان
  • سرگرم شدن کودک در فضای باز و بیرون از منزل

شاید با خود فکر کنید که همه اسباب بازی‌های حرکتی و ورزشی برای بیرون از منزل مناسب است و نمی‌توان در فصول سرد سال کودک را برای بازی کردن به بیرون از منزل برد. اما ما به شما در اینجا تعدادی از اسباب بازی‌هایی که کودک به کمک آنها می‌تواند در منزل تحرک و فعالیت بدنی داشته باشد را نیز معرفی می‌کنیم.

با خرید لگو ، کودک خود را در خانه سرگرم کنید.

برخی از افراد بر این باورند که لگو در دسته اسباب بازی‌هایی قرار دارد که بازی کردن با آن به هیچ گونه فعالیت بدنی نیاز ندارند. اما این یک باور غلط است. زیرا لگو باعث حرکت دستان و انگشتان کودک می‌شود و کودک تلاش می‌کند که در جهت‌های مختلف قرار بگیرد تا بتواند با استفاده از لگو سازه مدنظر را بسازد. به همین منظور خرید لگو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با خرید لگو می‌توانید ساعت‌های طولانی کودک خود را سرگرم کنید.

F2417D65 5D92 40E2 B120 Afebe82777B7

دستکش تار انداز مرد عنکبوتی ، بهترین اسباب بازی برای افزایش تحرک کودک در منزل

مرد عنکبوتی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ابر قهرمان در میان پسر بچه ها می‌باشد. دستکش تار انداز مرد عنکبوتی یکی از اسباب بازی‌هایی است که کودک می‌تواند با آن در منزل بازی کند. دستکش تار انداز مرد عنکبوتی دارای محفظه‌ای برای قرار دادن کپسول می‌باشد که کودک می‌تواند این کپسول‌ها را پرتاب کند. در هنگام بازی با دستکش تار انداز مرد عنکبوتی کودک خود را در قالب شخصیت مرد عنکبوتی تصور می‌کند و معمولا خود را در موقعیت‌های پر جنب و جوش قرار می‌دهد.

تفنگ اسباب بازی ، محبوب‌ترین اسباب بازی

تقنگ اسباب بازی در طرح‌ها و ابعاد مختلفی ساخته می‌شود که امکان بازی کردن با اکثر آنها در منزل وجود دارد. تفنگ اسباب بازی را مطابق با توانایی کودک خریداری کنید. از انواع تفنگ‌های اسباب بازی برای بازی کردن در منزل که می‌توانید برای کودک خود خریداری کنید به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • تفنگ اسباب بازی باتری خور: این تفنگ‌ها امکان تیر اندازی ندارند و فقط صداهای جالبی از خود تولید می‌کنند. یک نمونه از تفنگ اسباب بازی باتری خور صدایی شبیه رگبار ایجاد می‌کند که برای کودکان بالای ۳ سال انتخاب خوبی است.
  • تفنگ اسباب بازی ژله‌ای: این تفنگ‌ها در دسته تفنگ‌های بی خطری قرار دارند که می‌توان با آنها در منزل بازی کرد. تیرهایی که برای این تفنگ‌ها در نظر گرفته شده ژله‌ای می‌باشند و هیچ خطری برای کودک ندارند. به همین منظور برای آنها هیچ محدودیت سنی در نظر نگرفته‌اند.
  • تفنگ اسباب بازی با تیر فومی: تیرهای مورد استفاده در این تفنگ از جنس فوم می‌باشند و بی خطر است. برخورد این تیرها به هر ناحیه‌ای از بدن کودک هیچ مشکلی برای آن ایجاد نمی‌کند.

Bf60Ba57 100D 42Dc Aade 284F75010C29

سخن پایانی

در بخش‌های فوق به بررسی اسباب بازی‌های حرکتی و اهمیت آنها پرداخته‌ایم. همانطور که بیان شد دسته‌ای از اسباب بازی‌های حرکتی برای بازی کردن در بیرون از منزل مناسب است و دسته‌ای از آنها نیز در دسته اسباب بازی حرکتی قرار دارند که می‌توان با آنها در داخل منزل نیز بازی کرد. چنانچه قصد خرید اسباب بازی برای کودک خود را دارید پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه بازیتو مراجعه کنید. تنوع اسباب بازی در این فروشگاه بسیار زیاد می‌باشد و می‌توانید اسباب بازی مورد علاقه کودک خود را به صورت اینترنتی و یا حضوری خریداری کنید.



Source link