اسلیو معده روشی مطمئن برای لاغری


امروزه با وجود جراحی‌های لاغری دیگر نگران کاهش وزن نباشید. با وجود اینکه جراحی‌های لاغری از جمله اسلیو معده روشی ایمنی است؛ اما در ابتدا به افرادی که دچار افزایش وزن هستند، پیشنهاد نمی‌شود.

زمانی که برای کاهش وزن به پزشک مراجعه می‌کنید، در ابتدا توصیه می‌کند با راهکارهای غیر جراحی و تغییرات سبک زندگی از جمله رژیم غذایی سالم و ورزش به محدوده وزن نرمال برسید.

پیشنهاد پزشکان برای افرادی که وزن زیادی دارند و قادر به کاهش وزن با راهکارهای غیر جراحی نیستند، همچنین در معرض بیماری‌های ناشی از چاقی نیز قرار دارند، روش‌های ایمن جراحی چاقی از جمله اسلیو معده است.

528Affca Bbeb 48C9 8E75 8C08Ac34078A

آشنایی با پروسه کاهش وزن با اسلیو معده

جراحی اسلیو معده به صورت بسته یعنی با لاپاراسکوپی انجام می‌شود، به این صورت که هیچ برش بزرگی برای باز کردن شکم زده نمی‌شود و تنها چند برش بسیار کوچک برای بیمار زده خواهد شد.

پس از زدن برش‌های ‌کوچک، لوله‌ای بلند و نازک از این طریق وارد شکم می‌شود. این ابزار همراه با چراغ و دوربین کوچکی است که با وجود بسته بودن عمل، پزشک دید کافی دارد.

جراحی لاغری با عمل اسلیو معده با بیهوشی عمومی انجام می شود. طی جراحی اسلیو، معده به دو قسمت بزرگ و کوچک تقسیم می‌شود، یعنی در واقع حدود ۸۰ درصد از معده خارج خواهد شد.

۲۰ درصد معده باقی مانده بخیه زده می‌شود و شکل نهایی معده به صورت یک موز باقی می‌ماند. پروسه این جراحی حدود یک ساعت است و پس از اتمام عمل برای مراقبت‌های بعد از عمل به اتاق ریکاوری منتقل خواهید شد.

با توجه به اینکه برش‌های کوچکی طی روش لاپاراسکوپی برای بیمار زده می‌شود، روند بهبودی سریع است. از آنجایی که فرآیند جراحی به صورت کم تهاجمی صورت می‌گیرد، بیمار سریع‌تر از عمل جراحی باز بهبود پیدا می‌کند.

معمولا بیمار طی ۲ الی ۳ روز پس از جراحی، بسته به شرایطی که دارد از بیمارستان ترخیص می‌شود. انتخاب بهترین جراح عمل اسلیو معده بسیار مهم است؛ چرا که احتمال ایجاد عوارض و مشکلات پس از عمل به حداقل می‌رسد.

درمان بیماری‌های ناشی از چاقی با اسلیو معده

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چاقی تنها ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار می دهد؛ اما از آن مهم‌تر، بیماری‌های ناشی از چاقی است.

چاقی خطر ابتلا برخی از مشکلات مرتبط با سلامتی را افزایش می‌دهد و همچنین مشکلات عاطفی و اجتماعی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

چاقی می‌تواند منجر به مشکلات جدی از جمله مشکلات قلبی، دیابت و حتی مرگ شود. در نتیجه مهم‌ترین راهکار جلوگیری و درمان این دسته از بیماری‌ها، کاهش وزن است.

023F272A D5B6 4303 8506 6Cca0C5D103A

بیماری‌هایی که با اسلیو معده قابل درمان است

همانطور که گفتیم چاقی می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها باشد، به همین دلیل شما با انجام اسلیو معده و به دنبال آن کاهش وزن، متوجه درمان بسیاری از بیماری‌های خود از جمله چنین مواردی خواهید شد:

فشار خون بالا

فشار خون بالا به قلب فشار وارد می‌کند و امکان آسیب به رگ‌های خونی وجود دارد، در نهایت خطر حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و حتی مرگ افزایش پیدا می‌کند.

آپنه خواب

با وجود این مشکل، هنگام خواب به طور منظم نمی‌توانید نفس بکشید، حالتی است که برای مدت کوتاهی به طور کلی نفس شما قطع می‌شود. در صورت عدم درمان آپنه خواب خطر سایر مشکلات سلامتی مانند دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی بیشتر می‌شود.

بیماری قلبی

هر مشکلی که قلب را تحت تاثیر قرار دهد، به عنوان بیماری قلبی شناخته می‌شود. اگر بیماری قلبی دارید، امکان حمله قلبی، نارسایی قلبی، آریتمی قلب و مرگ ناگهانی وجود دارد.

فشار خون بالا، سطح بالای گلوکز خون و… خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. کاهش ۵ تا ۱۰ درصد وزن به کاهش احتمال بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. به طور کلی کاهش وزن فشار خون، سطح کلسترول و جریان خون را بهبود می‌بخشد.

دیابت نوع ۲

دیابت زمانی ایجاد می‌شود که گلوکز یا قند خون بسیار بالا باشد. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، دچار چاقی یا اضافه وزن هستند.

قندخون بالا با گذشت زمان منجر به مشکلاتی از جمله سکته مغزی، بیماری قلبی، بیماری کلیوی، مشکلات چشمی، آسیب عصبی و… می‌شود.

اگر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستید، با کمی کاهش وزن و انجام فعالیت بدنی منظم به جلوگیری از دیابت نوع ۲ و عارضه‌های پس از آن کمک می‌کنید.

12Ae235B 2C8F 4860 Af3D 48Ea7419E489

آرتروز

استئوآرتریت یکی از مشکلاتی شایع و مزمنی است که باعث ایجاد علائمی از جمله درد، تورم و کاهش حرکت در مفاصل خواهد شد. اضافه وزن فشار زیادی به مفصل و غضروف وارد می‌کند که در این حالت خطر ابتلا به آرتروز افزایش پیدا خواهد کرد.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام اسلیو هستند؟

جراحی چاقی به هر روشی که انجام گیرد، قطعا پیشنهاد اول پزشک به بیمار نخواهد بود. ابتدا توصیه می‌شود که رژیم غذایی و تمرینات ورزشی را برای لاغری امتحان کنید، اگر متوجه روند لاغری خود نشدید، موارد دیگر برای انجام عمل جراحی بررسی خواهد شد.

شاخص توده بدنی نیز باید به اندازه‌ای باشد که پزشک ذکر می‌کند، در غیر این صورت اسلیو معده برای شما انجام نخواهد گرفت.

شرایط بیمار باید به چنین صورتی باشد:

  • بیمار دچار چاقی شدید، BMI 40 یا بالاتر است.
  • چاقی با BMI 35 تا ۳۹ که باعث بیماری در فرد شده است.

منبع: https://doctor-bagheri.com/عمل-اسلیو-معده-بهترین-جراح-اسلیو-معده/



Source link