با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم – Exirsalamati

تحقیقاتی روی موشها انجام شده است که نشان میدهد اجسام کتونی، که با رژیم کتوژنیک در ارتباط هستند، مستقیماً بر میکروبیومهای روده طوری تأثیر میگذارند که در نهایت، باعث سرکوب التهابات 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت میشوند. در ادامه می خواهیم به چند نمونه از فواید دنبال کردن این رژیم غذایی برای افرادی که قصد لاغر شدن و چاق کردن را دارند توضیح دهیم. رژیم کتو در ابتدا ممکن است محدودیت هایی را در فعالیت های شما به وجود آورد زیرا بدن برای عادت کردن به این رژیم به مدت زمانی هر چند کوتاه نیاز دارد. حتی شاید بتوانید چند گیلاس یا آلوی کوچک را نیز مصرف کنید. مصرف زیاد پروتئین در رژیم کتوژنیک می تواند فشار زیادی را به این عضو وارد کند و به وارد شدن آسیب به آن منجر شود. زمانی که بدن شما شروع به سوزاندن ذخایر چربی میکند به «کلیه» فشار وارد میشود. تحقیقات بسیار زیادی از قدیم تاکنون نشان دادهاند که برنامه غذایی اگر سرشار از چربی باشد، برای بدن بسیار ضرر دارد اما این در حالی است که شما غذاهای مملو از چربی رو همراه با غذاهایی سرشار از کربوهیدرات مصرف کنید. شاید باور این مسئله کمی سخت باشد، اما رژیم کتو تاکنون برای درمان برخی از سرطانها و همچنین تاخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. Th is  da ta w as g ener ated  wi​th the help  of GSA  Co nt᠎ent Ge᠎ne᠎rato᠎r DEMO᠎.

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد

تری گلیسیرید بالا میتواند ریسک حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد؛ اما طبق تحقیقاتی که تاکنون انجام شده این اثر بعد از یک سال شروع رژیم کتوژنیک ناپدید میشود. حداکثر زمانی که می توانید از این رژیم جهت لاغری استفاده کنید، 3 ماه است و پس از آن باید از یک رژیم استاندارد با رعایت اصول و طبق تجویز پزشک جهت ثبات وزن یا کاهش تدریجی وزن پیروی نمایید. برای اینکه تجربه خوبی از رژیم کتوژنیک و کاهش وزن داشته باشید باید نکاتی که قبل از شروع رژیم کتوژنیک مهم است را بخوانید. انواع توت ها گزینه خوبی برای رژیم کتو هستن. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رژیم کتو از جمله رژیم هایی است که علاوه بر کاهش وزن، خطر ابتلا به انواع بیماریها را در شما کاهش می دهد. این بدان معنی است که بدن شما به انسولین کمتری احتیاج دارد و میزان ترشح انسولین کم میشود کاهش سطح انسولین در رژیم کتوژنیک ممکن است بدن شما را در برابر برخی از انواع سرطان محافظت کند و یا حتی رشد سلول های سرطانی را کُند کند. البته باید به این نکته توجه کنید که رژیم کتو و قرار گرفتن بدن در حالت کتوز ممکن است برای برخی از افراد علائم متفاوت را بروز دهد که عمده علائم آن موارد بیان شده هستند. ᠎Th is content h᠎as  been wri tt en by GSA  Conte​nt Gen​erator D em᠎ov᠎ersion!

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

من به شما توصیه میکنم که یکباره کربوهیدرات را قطع کنید. به همین دلیل هم هست که این رژیم برای همۀ افراد توصیه نمیشود. قهوه بولت پروف از جمله مناسب ترین نوشیدنیهایی است که اغلب پزشکان در این رژیم توصیه می دانلود برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه کنند. از طرفی حالا که بدن شما چارهای جز سوزاندن چربی برای انرژی ندارد، ممکن است تعادل برخی الکترولیتها بههم بریزد (رژیم غذایی کتو معمولاً مقدار زیادی آب را از بدن شما خارج میکند و دچار کمآبی میشوید)؛ بنابراین بسیار مهم است که به قدر کافی آب بنوشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. ذخایر گلیکوژن کاهش مییابد و بدن را مجبور میکند تا تغییرات متابولیکی خاصی را پشت سر بگذارد. توجه داشته باشین که ما در این رژیم از چربی به عنوان یک اهرم استفاده میکنیم تا به کاهش وزن برسیم.اگر هدف اصلی شما از این رژیم رسیدن به وزن ایده آله، باید مقدار دریافت چربی رو از ذخایر بدن داشته باشین. در صورت بروز این نشانه ها می توان متوجه قرار گرفتن بدن در فاز کتوز شد. افرادی که نشانه های کمبود پروتئین در آن ها آشکار می باشد نیز، بایستی این نسخه از رژیم کتوژنیک را دنبال کنند.

این رژیم کمک می کند تا نشانه های بیماری آلزایمر در افراد کاهش پیدا کند و روند بیماری کندتر از آن چیزی که فکر می کنید پیش برود. تحقیقات نشان میدهد که این رژیم میتواند به اندازه یک رژیم کم چربی به کاهش وزن کمک کند. در این شرایط است که رژیم غذایی سرشار از چربی به بدن شما صدمه می رساند. کاهش مصرف کربوهیدرات بدن فرد را مجبور میکند برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به جای گلوکز، کتون ها را بسوزاند. هنگامی که میان وعدههایی کاملا غیرضروری را به بدن میرسانید علاوه بر سخت کردن کاهش وزن، مشکلات دیگری را نیز برای خود فراهم می آورید. در رژیم کتو متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی را بدون آن که اذیت شوید به صورت انعطاف پذیری در می آورید تا چربی های انباشته شده بدن به سرعت از بین برود. غذاهای رژیمی بدون قند: علاوه بر اینکه بر روی این مواد فراوری های زیادی صورت گرفته، این مواد غذایی معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستند که میتواند بر روی سطح اجسام کتونی در بدن تاثیر بگذارد. در طول رژیم کتوژنیک ممکن است دچار عوارضی مثل یبوست، افت قند خون یا سوءهاضمه و نیز در موارد نادر دچار سنگ کلیه یا اسیدیته شدن بدن شوید.

رژیم کتوژنیک کاهش وزن

همونطور که در پست راهنمای کامل رژیم کتو گفتیم، حدود ۶ تا ۸ هفته طول میکشه بدن یاد بگیره از کتون بعنوان سوخت استفاده کنه. رژیم کتوژنیک میتوانید سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد و درنتیجه ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند. غلات: اگر می خواهید به سرعت دچار کتوز شوید، باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید. هنگامی که شما مصرف پروتئین خود را پایین می آورید سطح کتوز شما نیز به همان نسبت پایین میآید از همین رو اگر مقدار مناسب و ایده آلی از پروتئین را دریافت نمایند دچار کاهش وزن خواهند شد. باید این مسئله را به خاطر داشته باشید که در این نوع از رژیم غذایی با گرسنگی نمیتوانید کاهش وزن را برای خود به دنبال آورید. باید توجه داشته باشید که نحوه شروع این رژیم کاملا به خود شما بستگی دارد. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این شرایط کمک کند . رژیم کتوژنیک؛ به شما در افزایش چربی سوزی، کاهش مصرف کالری و افزایش احساس سیری کمک میکند و به نسبت سایر رژیمهای غذایی کاهش وزن بیشتری خواهید داشت. پلاتو یعنی فلات؛ جایی که با وجود رعایت اصول و جزئیات رژیم، روند کاهش وزن متوقف شده.

کتوژنیک برای لاغری

چیزی که تا به حال به دست آمده این است که رژیم غذایی کتوژنیک را می توان کاملا بی خطر برای افراد سالم نامید. هنوز علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در برابر آسیب میشوند. این امر باعث بر هم خوردن تعادل آب و مواد معدنی بدن و سوزاندن چربی می شود. این گرفتگی اغلب در عضلات پا اتفاق می افتد که پزشکان از آن به عنوان یکی از معمول ترین عوارض رژیم لاغری کتو یاد می کنند. از همین رو بهترین کاری که پیش روی شما قرار دارد این است که به اندازه کافی مایعات بنوشید و در غذاهایتان نمک بیشتری استفاده کنید. آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. طی تحقیقات دانشمندان دريافتند که استفاده از رژیمی با کربوهیدارات كم و چربی زياد، حملات تشنج را در کودکان کاهش داده یا متوقف ميکند.

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند کاهش وزن تنها زمانی میتواند بهترین عملکرد را با خود به دنبال داشته باشد که شما انسولین کمتری را در طول روز تولید نمائید. به دنبال تکرر ادرار، از دست دادن الکترولیت ها از بدن بیشتر شده که خود بر وخیم تر شدن علائم دامن می­زند. به همیل جهت تا زمانی که بدن به گرفتن انرژی مورد نیاز خود از چربی ها عادت کند باید مقداری مدارا کنید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود. بنابراین شما با سوزندان چربی در بدن به انرژی مورد نیازتان دست یافتهاید و از مصرف گلوکز و دیگر منابع قند و کربوهیدرات بی نیاز خواهید شد. چرا که در اصل، در این رژیم بعد از مرحله های اولیه به جای کربوهیدرات، چربی خود بدن به عنوان سوخت برای تامین انرژی سلول های بدن به کار گرفته می شود. گاهی با اجرای طولانی مدت سبک کتوژنیک، بدن شما در یک وزن خاص متوقف می شود و با وجود اینکه شما همه اصول و قواعد کتو را دقیقا رعایت می کنید، نمی توانید به روند کاهشی قبلی خود بازگردید. محققان دریافتند که اجسام کتون حتی در موشهای که به میزان طبیعی کربوهیدرات مصرف میکنند، میتوانند باعث تغییرات خاص میکروبی در طی رژیم کتوژنیک شوند.

هنگامی که در تلاش برای پیروی از رژیم کتو هستید باید به این مسئله واقف باشید، که نوشیدن 7 لیتر آب به شما کمک می کند تا به بدن خود آبرسانی کنید و موارد حیاتی بدن را نیز تنظیم نمائید. خود را کاهش دهید. بیماری پارکینسون: یکی از تحقیقات نشان داده است این رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. در این راه میتوانید از انواع سبزیجات پیش از وعده اصلی غذایی نیز کمک بگیرید زیرا از فیبر بسیار بالایی برخوردار هستند. سبزیجات غیر نشاسته ای کم کالری و کربوهیدرات هستند، اما دارای مقدار زیادی مواد مغذی از جمله ویتامین C و چندین ماده معدنی هستند. توصیهی ما این هست که برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها ، سبزیجات نشاستهای ، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای فرآوری شده یا شیرین ) استفاده کنید. در این رژیم شخص احساس گرسنگی نمی کند و تقریبا تمام غذاهایی را که دوست دارد می تواند بخورد. قارچ میتواند سیستم ایمنی را تقویت کند همچنین سرشار از ویتامین بی است.

۷. کاهش ریزمغذیها میتواند در افراد دیدهشود. کاهش انسولین ناشی از این رژیم (انسولین به کلیهها دستور میدهد تا آب را جذب کند) و کمبود آب ناشی از کتونها، باعث میشود شاهد افت شدید آب در بدن باشیم. همانطور که اشاره شد، با قرار گرفتن در روند رژیم کتوژنیک، بدن به حالت کتوز وارد می شود. صرع: تحقیقات نشان داده اند که رژیم لاغری کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید حملات تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. برخی از پزشکان معتقدند رژیم کتو تشنج در کودکان مبتلا به صرع را به طور قابل ملاحظهای کاهش خواهد داد. حتی پس از جراحی موفقیتآمیز، برخی از افراد ممکن است برای جلوگیری از تشنج به مصرف داروهای ضد تشنج ادامه دهند؛ اما ممکن است بتوانند داروهای کمتری در دوزهای کاهش یافته مصرف کنند. کاهش ذخیره چربی: برخی تحقیقات نشان میدهد رژیم کتوژنیک ممکن است لیپوجنسیس، روند تبدیل قند به چربی را کاهش دهند. همچنین مطالعات نشان می دهد که در رژیم کتو میزان سیترات ترشحی به ادرار کاهش پیدا میکند، سیترات با اتصال به کلسیم مانع از بروز سنگ کلیه در افراد می شود پس در نتیجه با کاهش سیترات ترشحی در افرادی که رژیم کتو دارند امکان ابتلا به سنگ کلیه افزایش می یابد.