رژیم کتوژنیک رژیمی که کربوهیدرات را از شما دور میکند! – مجله تخصصی فیت کلاب

دسر های کتوژنیک این روزها مردم کتوژنیک را بیشتر به عنوان فرمول کاهش وزن سریع 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت میشناسند. بیشتر بخوانید: مواد غذایی کم کالری | هنگام گرسنگی چی بخوریم که چاق نشویم؟ یک فروشگاه جالب مواد غذایی کتویی است. شامل دستور غذاهای کتویی و ویژگیهای رژیم کتو. غذاهای رژیم کتوژنیک اصولاً حاوی 20 تا 50 گرم کربوهیدارت در روز می باشند. هر ۱۷۰ گرم ماست حدوداً ۱۲ گرم کربوهیدرات دارد، بنابراین لازم است که نسبت به مصرف ماست در رژیم نهایت دقت را داشته باشید. اگر فکر میکنید رژیم کتوژنیک برای شما مناسب نیست … وقتی شما سعی میکنید خود را با رژیم جدید تطبیق دهید، حتی اگر ورزشکار نباشید، کمی احساس خستگی به شما دست میدهد. آیا فکر میکنید رژیم کتوژنیک شما را از این کار خلاص میکند؟ تا به اینجای کار در مورد فواید بینظیر آلبالو آشنا شدهاید، یکی دیگر از مزایای این میوه افزایش گردش خون در بدن می باشد. روشکار: در این مرور نظاممند، پس از جستجوی کلمات کلیدی “سندرم تخمدان پلیکیستیک”، “رژیم غذایی کتوژنیک”، “رژیم غذایی کم کربوهیدرات” و “کارآزماییهای بالینی” به زبان­های فارسی و انگلیسی بدون محدودیت زمانی در پایگاههای اطلاعاتی Medline، PubMed، Science Direct، Magiran، ISD، ISC و Cochrane، مقالات مرتبط با هدف مطالعه مورد بررسی قرار گرفت.

انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد. از آنجا که برای ورزشهای با شدت بالا به انرژی زیادی نیاز دارید و در رژیم کتو منبع انرژی اصلی بدن انسان، یعنی کربوهیدرات، حذف میشود، پس انجام چنین ورزشهایی برای شما سخت خواهد بود. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود. شایسته است بدانید که پس از انجام عمل چاقی کاهش وزن شما به آرامی صورت می گیرد و نمی توانید به یک باره شاهد کم کردن وزن خود باشید، چون این پروسه زمان بر است. در تهیه این مورد از خوشمزه ترین غذاهای سنتی کرمان از موادی چون گوشت قرمز، کشک سائیده، نخود و لوبیای سفید، سیب زمینی، پیاز، بادمجان، چغندر و خیار استفاده می شود.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

بنابراين رژیم غذایی سالم، رژیمی است که 2000 كالري روزانه مورد نياز بدن يك فرد سالم را به او برساند و همه مواد مورد نياز و ضروري بدن را به منظور حفظ حيات و تندرستي تأمين كند. اما او تمایل دارد از “منابع کم گلیسمی کربوهیدرات ها در وعده های غذایی من، زمانی که آنها را در طول تمرین اوج مصرف می کنم” ترجیح می دهد. تغییر ساعت غذا خوردن هم میتونه کمک کنه از این فلات عبور کنید. همچنین این رژیم برای کسانی که استپ وزنی دارند و با برنامه چربی سوزی متنوع نیز تغییر وزن ندارند نیز ممکن است مفید واقع شود. آیا قصد شروع کردن این رژیم را دارید تا زودتر لاغر شوید؟ این سبک زندگی ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد بنابراین پیش از شروع با متخصص صحبت کنید. اگر مبتلا به دیابت به خصوص بیماری دیابت نوع ۱ هستید تعداد زیاد کتون در خون میتواند سبب شدت بیماری شود به همین دلیل بهتر است قبل از اتخاذ این رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

رژیم غذایی کتوژنیک، یک نوع رژیم غذایی با چربی بسیار بالا و کربوهیدرات بسیار کم. بله، اما ممکن است فرایند عضله سازی به خوبی زمانی که رژیم غذایی شما حاوی مقادیری از کربوهیدرات است پیش نرود. غذاهای پیشنهادی در هر دسته از درشت مغذیها را نیز معرفی نمودیم. نسبت درشت مغذی ها در این رژیم: 75% چربی، (15-20%) پروتئین، (5-10%) کربوهیدرات است. در این رژیم بر کاهش مصرف گوشت قرمز و مرغ و افزایش مصرف ماهی تاکید می شود. رژیم کم کربوهیدرات بر اساس همان ایده اساسی هرم رژیم کتوژنیک است : کاهش کربوهیدرات برای کاهش کالری دریافتی و کاهش سطح انسولین. پنیرهای پرچرب و سفت تر کربوهیدرات کمتری دارند در حالی که شیر کم چرب و پنیرهای نرمتر کربوهیدرات بالاتری دارند. پزشک به شما توصیه میکند که بهتدریج غذاهای پرچرب و سالم را به رژیم خود اضافه کنید و در عین حال، مصرف کربوهیدراتها را محدود نمایید. رژیم غذایی کیتوجنیک، رژیم تغذیۀ جدیدی است که اخیراً در سطح جهان بسیار محبوب شده و با سرعت در حال همهگیر شدن، منجمله در میان ورزشکاران، است. عوارض دیگر این رژیم غذایی عبارت است از اسهال، یبوست و استفراغ که در برخی از افراد دیده می شود. همچنین، ادامه مصرف کربوهیدراتها – مانند نوشیدنیهای انرژیزا و ژلها – میتواند از تغییر بدن به استفاده از کتون برای انرژی جلوگیری کند.

این رژیم به همراه ورزش

میتواند سطح انسولین خون و مقاومت به آن را کاهش دهد. حتماً از شنیدن اینکه بعضی میوهها در رژیم کتو مجاز هستند، خوشحال میشوید. این نوع از رژیم به شما اجازه می دهد تا در کنار تمرینات ورزشی کربو هیدرات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD) که مقدار کربوهیدرات بسیار کمی دارد و میزان پروتئین در آن متوسط است. بااینحال، تاکنون تنها رژیمهای کتوژنیک استاندارد و با پروتئین بالا بهطور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. این مورد مقداری بحث برانگیز است به این علت که به طور طبیعی تصور می شود رژیم های غذایی که به مقدار زیادی گوشت و چربی متکی هستند کلسترول خون را بالا می برند و باعث بروز مشکلات قلبی می شوند. علاوه بر افراد لاغر اندام، اون دسته از افرادی که دنبال هیکل و بدن متناسب و ورزشکاری هستن و در عین حال بدنشون دچار اضافه وزن نیست هم نباید سراغ این رژیم برن. ۴. نکته بسیار مهم این است که از این رژیم لاغری نباید بیشتر از ۳ هفته متوالی استفاده کرد. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

در روزهای اولیه و احتمالاً در هفته های اول باید وسوسه خوردن شیرینی و شکر را کنترل کنید. کاهش وزن احتمالاً متداول ترین مزیت سلامتی رژیم کتوژنیک است و نباید از آن چشم پوشی کرد. بله، یک فهرست از مشکلات سلامتی وجود دارد که اگر هر کدام از آن ها را تجربه می کنید، نباید رژیم کتو را امتحان نمایید (مثلاً اگر باردار هستید یا جراحی بای­پس معده انجام داده اید). در واقع استفاده از بافت چربی به عنوان سوخت، موجب کاهش وزن میشود. در واقع استفاده از بافت چربی برای سوخت باعث کاهش وزن می شود. در واقع با استفاده از این رژیم کوتاه بدن خیلی سریع مقدار زیادی کتون تولید میکنه که این هم برای کاهش وزن و هم برای انرژی مورد استفاده مغز مفیده. در این ویدئو دکتر محمدحسن افتخاری متخصص تغذیه در مورد اینکه عوارض رژیم کتوژنیک چیست با شما صحبت میکنند. توجه داشته باشید که در مورد کربوهیدرات خالص و اثرات آن روی بدن تا حدی بحث وجود دارد و نیازمند تحقیقات بیشتری است.

سرشار از آب است بنابراین بدن را هیدراته نگهمیدارد.

بدن شما بدون توجه به برنامه غذایی که برای کاهش وزن سریع انتخاب میکنید، هنوز به چربیهای سالم نیاز دارد. این تغییرات شامل، ورزش و ماساژ منظم، کاهش وزن، رژیم غذایی سالم، اجتناب از محرکهای سردرد میگرنی همچون بوها و غذاهای خاص که در شما ایجاد میگرن میکند، میباشند. یکی از محسوس ترین تغییرات متابولیسمی در رژیم کتوژنیک محدودیت شدید برای مصرف قندها و کربوهیدرات هاست. اما تحقیقات جدید نشان می دهد ورزشکارانی که در ورزش های کوتاه مدت و با شدت بالا شرکت می کنند، ممکن است در حین رژیم کتوژنیک متوجه کاهش عملکرد شوند. برخی تحقیقات نشان میدهد که پیروی از رژیم کتوژنیک ممکن است به افزایش چربیسوزی در حین ورزش کمک کند. سرشار از آب است بنابراین بدن را هیدراته نگهمیدارد. غذاهای رژیمی بدون قند: آب نبات های بدون قند، شربت ها، پودینگ ها، شیرین کننده ها، دسرها و غیره. همانطور که میدانید گرانولا، خوراکیهای شیرین و نان برای شما ممنوع است. بیتر گفت که از زمان تغییر به رژیم کتوژنیک، توانسته است سوخت مسابقه خود را بیش از 50 درصد کاهش دهد. قارچ میتواند سیستم ایمنی را تقویت کند همچنین سرشار از ویتامین بی است. کاهش مصرف کربوهیدرات و کاهش سطح انسولین بدن میتواند به کاهش آکنه کمک کند. This was gen᠎er​at ed with G SA C on tent Gener ator DE​MO !

کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند. چندین نسخه محبوب دیگر مانند طرح اولیه و رژیم های غذایی سالم وجود دارد. رژیم غذایی کتوژنیک سیکلیس (CKD) دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر مثال: پنج روز از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید و در دو روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. این موارد را برای متخصص توضیح دهید. مواد را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا گوجهفرنگی بپزد. هر زمان که هوس خوردن شیرینی جات به سرتان زد، بهتر است میوه هایی مثل تمشک را جایگزین کنید که حاوی مواد مغذی و انواع ویتامین ها می باشد. اگرچه مصرف کربوهیدرات باید محدود شود ولی میوه هایی که مقدار کمی کربوهیدرات دارند مانند انواع توت ها را می توانید به اندازه دلخواه مصرف کنید.

میوه را میتوان آب نبات طبیعی نام گذاشت.

پس هنگام مصرف سبزیجات شما باید به مقدار کربوهیدرات قابل هضم یا خالص آنها دقت کنید که معادل کل کربوهیدرات دریافتی بجز فیبر میباشد. ۶. تحقیقات نشان داده در کودکانی که به بیماری تشنج مبتلا هستند و بیماری آنها توسط داروها قابل کنترل نیست ؛ رژیم کتوژنیک می تواند موجب کاهش و یا پیشگیری از تشنج در آنها شود. البته می توایند به جای البالو از گیلاس استفاده کنید که مجاز است. آب آلبالو برای کاهش التهاب های بدن بسیار مفید می باشد. میوه را میتوان آب نبات طبیعی نام گذاشت. زیرا بادمجان را میتوان به مقدار محدود مصرف کرد. برای رفع گرسنگی در رژیم کتوژنیک چه میوههایی میتوان خورد؟ رژیم کتوژنیک بیشترین کمک را به این افراد میکند. رژیم کتو میتواند در افراد دیابتی به کنترل قند خون کمک کند و سطح هموگلوبین a۱c را کاهش دهد. در این صفحه دربارهی طرز تهیه غذاهای رژیم کتوژنیک صحبت میکند. این ویدئو حدود 5 دقیقه طول میکشد و خانم دکتر فرشته زمانی در این مطلب دربارهی ویژگیهای هیجانانگیز و غیرمعمول مربوط به این رژیم غذایی صحبت کرده است. این کتاب با زبانی ساده به معرفی کامل رژیم کتوژنیک میپردازد.