منظور از کربوهیدرات خالص در رژیم کتوژنیک چیست؟

در یک مطالعه ۱۰ ساله مشخص شد که ۶۵% از کودکانی که به علت صرع تحت درمان با رژیم کتوژنیک بوده اند دچار یبوست 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت شدند. در ابتدا 224مقاله یافت شد که در عنوان و چکیده حاوی کلمات کلیدی بودند. آنها همچنین یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که ممکن است به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم کمک کند. شواهد اولیه همچنین نشان میدهد که این رژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی بالا ممکن است به درمان برخی سرطانها، بیماری آلزایمر و سایر شرایط سلامتی کمک کند. کربوهیدرات ها مایعات را در بدن شما نگه می دارند (به این فکر کنید که نان در مقایسه با سینه مرغ چگونه آب را جذب می کند)، بنابراین وقتی مواد مغذی را کاهش می دهید، آب اضافی از طریق ادرار دفع می شود. علت قطعی این مسئله مشخص نیست ، اما تصور می شه کتون هایی که بدن به جای گلوکز می سوزونه باعث محافظت از سلول های مغز می شن.

عوارض رژیم کتوژنیک چیست دلایل مختلفی برای اینکه رژیم کتو در برابر رژیم کم چرب و محدود از کالری در کاهش وزن برتری دارد بیان شده، از جمله دریافت بیشتر پروتئین، افزایش میزان اجسام کتونی در بدن، کاهش قند خون و افزایش حساست سلول ها نسبت به انسولین. بر اساس مطالعاتی که صورت گرفت مشاهده شد که رژیم کتو سبب میشود ۲ تا ۳ برابر بیشتر از زمانی که رژیم کم چرب با کالری محدود مصرف میکنید وزن کم کنید. یک مطالعه نشان میدهد که این رژیم نسبت به رژیم غذایی کمچربی با محدودیت کالری، در کاهش وزن ۲٫۲ برابر موفقتر عمل میکند. مطالعات دیگری نشان میدهد که در رژیم کتو ترشح سیترات در ادرار کاهش پیدا میکند، سیترات با اتصال به کلسیم مانع از ایجاد سنگ کلیه در افراد میشود و کمبود سیترات میتواند موجب بروز سنگ کلیه در افرادی که به رژیم کتو مبادرت کرده اند میشود. در حالی که برخی از افرادی که از کتو استفاده می کنند، کل کربوهیدرات مصرفی خود را می شمارند، برخی دیگر کربوهیدرات خالص را محاسبه می کنند که کربوهیدرات کل منهای فیبر است. هرچند مصرف برخی از این مکملها ضروری نیست ، اما به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد ورزشی کمک میکنه.

مضرات کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک برای افرادی که از اضافه وزن زیاد رنج میبرند ، دیابت دارند و یا به دنبال تغییر متابولیسم بدن خود هستند مفید است، اما ممکن است برای ورزشکاران حرفه ای و کسانی که به دنبال اضافه کردن مقدار زیادی عضله باشند چندان مناسب نباشد. البته این رژیم به اندازه ای که در کاهش وزن موثر است در تامین مواد مغذی کافی برای بدن چندان خوب عمل نمیکند. خیلی از ورزشکاران به ویژه رشته های قدرتی و از جمله بدنسازان طی هفته های اول دچار افت قدرت و بازدهی می شوند و این تا وقتی که بدن به تغییر دادن منبع تامین انرژی از کربوهیدرات به چربی عادت کند ادامه دارد و اجتناب ناپذیر است. هنگامی که این اتفاق می افتد، بدن از سوختن چربی برای تولید انرژی استفاده میکند، همچنین چربی را به کتونها در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مورد نیاز مغز را فراهم کند و در واقع بدن مجبور به چربی سوزی میشود. همچنین این رژیم میتواند راهی برای مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر باشد.

کربوهیدرات ها همچنین به ما کمک می کند تا برای جلسات تمرینی طولانی تر، دویدن یا پیاده روی ذخایر گلیکوژن را تامین و بارگیری کنیم. در رژیم کتو چه مکملهایی مصرف کنیم؟ پس بیایید غذاهای رژیم کتوژنیک را بررسی کنیم. برخی مطالعات نشان میدهند رژیم های غذایی کم کربوهیدرات پر چرب مثل رژیم کتو ژنیک که تاکید به مصرف غذاهای جانوری دارند برای سلامت بدن چندان مناسب نیستند، در مقابل رژیم های غذایی که تاکید به مصرف بیشتر غذاهای گیاهی دارند برای سلامتی بدن مفید ترند. مکانیسمی که بدن را وادار به سوزاندن چربی بیشتری می­کند. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم ، برای اولین بار رژیم کتو برای درمان صرع به ویژه در کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو مبتلا شده بودن ، شناخته شد. در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی، کشف شد که تریگلیسریدهای با زنجیره متوسط (امسیتیها) بهنسبت چربیهای رایج در رژیم عادی غذایی (که بیشتر حاوی تریگلیسریدهای با زنجیرهٔ بلند هستند)، اجسام کتونی بیشتری در هر واحد غذایی یکسان ایجاد میکنند. در یک مطالعه بلند مدت که بر روی ۱۳۰ هزار نفر از افرادی که از رژیم های کم کربوهیدرات با پایه غذاهای حیوانی استفاده میکرند مشاهده شد میزان مرگ و میر به دلیل بیماری های مزمن در آنها نسبت به افراد با رژیم های غذایی متعادل بیشتر است. Artic​le has be​en g​en erated with GSA C on tent G᠎ener at᠎or Demover᠎sion.

رژیم روزانه کتوژنیک

از اونجا که رژیم کتو غذاهای زیادی رو محدود یا حذف میکنه ، برای اینکه دچار فقر مواد مغذی نشین ناچار باید مکمل مصرف کنید . از این رو باید بخشی … از مهمترین دلایل لاغر نشدن با رژیم کتوژنیک یا استپ شدن وزنی، مصرف زیاد کربوهیدرات است. از لحاظ تئوری این مشکل برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که انسولین دریافت میکنند نیز وجود دارد و باید این افراد هم با احتیاط و تحت نظر مشاور تغذیه از رژیم کتوژنیک استفاده کنند تا در صورت بروز افت قند خون رژیم شما تغییر پیدا کند. مطالعه ی دیگری در این زمینه بیان میکند رژیم های محدود از کربوهیدرات مثل رژیم کتوژنیک تنها ۱۲ ویتامین و ماده معدنی از ۲۷ ویتامین و ماده معدنی مورد نیاز بدن را تامین میکنند. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن رو در وضعیت کتوزیس قرار میده. در ابتدای رژیم کتوژنیک من به شدت نگران بودم که به دلیل میزان پروتئین دریافتی بسیار کم ، تمام حجم عضلاتی که به دست آورده بودم را از دست بدهم. به علاوه این رژیم با کاهش سطح انسولین احتمال ترشح هورمونهایی که باعث آکنه میشن رو هم کم میکنه . رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالاست که در اون مصرف کربوهیدراتها به ۵ درصد کاهش پیدا میکنه و چربیها جایگزینش میشن.

سوخت مورد علاقه مغز گلوکز است که

به راحتی از کربوهیدراتها ایجاد میشود. تریگلیسرید با زنجیره متوسط (MCT) بیشتر از LCTها، کتوژنیک هستند؛ چرا که هنگام سوختوساز، کتونهای بیشتری بر حسب واحد انرژی تولید میکنند. افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که انسولین مصرف میکنند در صورت عدم دریافت کافی کربوهیدرات در رژیم غذایی میتوانند در معرض هایپوگلایسمی قرار گیرند و رژیم کتو بخاطر محدودیت شدید کربوهیدرات این خطر را افزایش میدهد. من در اینجا 7 سبزی فوق العاده که میتوانید در رژیم کتوژنیک استفاده کرده و مواد مغذی زیادی هم دریافت کنید و سلامتی بدن شما را تضمین نمایید، برای شما آماده کردهام. وقتی کربوهیدرات از طریق غذاها تامین نشه ، بدن برای تامین سوختش مجبوره به سراغ چربی های ذخیره شده در بدن و کبد بره . از آنجایی که برخی غذاها مثل میوه ها و حبوبات در رژیم کتو محدود میشوند دریافت ویتامین ها و مواد معدنی که در این غذاها وجود دارند کم میشود و ممکن است باعث کمبود ویتامین و املاح گردد.

اگرچه میوه ها حاوی قندهای طبیعی هستند، اما برخی از آن ها می توانند بخشی از برنامه غذایی کتو باشند. چربی موجود در رژیم معمولی روزانه بیشتر حاوی «تریگلیسرید با زنجیرهٔ بلند» (LCT) است. در واقع تحقیقات نشان دهنده این موضوع هستند که رژیم کتوژنیک برای لاغری در مقایسه با بسیاری از رژیم های کم چربی که برای کاهش وزن توصیه میشوند موثر تر است. رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. در پایان این ۶ ماه، افراد شرکت کننده تونستن ۱۴ کیلو از وزنشون رو کم کنن و مقدار زیادی از التهاب وارد شده به کبد رو بهبود بدن . در رژیم کتو، در حالی که توت ها در حد اعتدال خوب هستند، به طور کلی بهتر است از مصرف میوه های دیگر خودداری کنید.رژیم کتو یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات است که برای قرار دادن فرد در وضعیت کتوز طراحی شده است. زمانی که تخمدان های خانم ها از حد نرمال بزرگ تر شود و در نواحی تخم ها کیسه هایی که پر از مایعات هستند به وجود بیایند این سندرم ایجاد می شود. زمانی که سلول های سرطانی تغذیه نشن یا به اصطلاح گرسنه بمونن ، احتمال پیشرفت تومورها هم به حداقل می رسه .

برنامه غذایی برای رژیم کتوژنیک

یکی از ویژگی های سلول های سرطانی این هست که از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیرشون تغذیه می کنن . سرطان: در حال حاضر از رژیم کتو برای درمان برخی سرطان ها و کاهش سرعت رشد تومورهای سرطانی استفاده میشود. آلزایمر: رژیم کتوژنیک موجب کاهش علائم آلزایمر میشود و سرعت رشد آلزایمر را کاهش میدهد. رژیم MCT چندان در ایالات متحده آمریکا رواج ندارد، روغن MCT از سایر چربیهای رژیمی گرانتر بوده و تحت پوشش شرکتهای بیمه هم نیست. کره و خامه: در صورت دسترسی بهتر است از کره و خامه های محلی پاستوریزه و بهداشتی استفاده کنید. رژیم دوکان همه دیگر را از نظر شهرت کنار گذاشته است: در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، این رژیم غذایی با فاصله زیاد، به لطف موفقیتی که افراد مشهور از دنیای سرگرمی و فرهنگ به خود میبالیدند، پرطرفدارترین رژیم غذایی در جهان بود. ضمناً، مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهند که مصرف زیتون جلوی تحلیل بافت استخوان و کاهش فشار خون را میگیرد، با اینکه هنوز این آزمایشات بر روی انسان انجام نشدهاند. ۲ – رژیم کتو باعث میشه من عضلاتم تحلیل بره؟ احتمال تحلیل عضلات تقریبا در همه رژیم های لاغری وجود داره، با این حال دریافت پروتئین زیاد و سطح بالای کتون بادی ها میتونه تا حدودی از تحلیل عضلات پیشگیری کنه، وزنه زدن و ورزش های مقاومتی میتونه به پیشگیری از تحلیل عضلات شما کمک کنه.

خرید نان کتوژنیک

عوارض رژیم کتوژنیک چیست به جز رعایت مواد غذایی که در رژیم کتوژنیک گفته شده خوردن سیر نیز میتونه به کاهش وزن شما کمک کنه، خوردن سیر قبل از خواب برای لاغری یکی از روش های کاهش وزن به حساب میاد. خواب به دلایل زیادی مهم است و کمبود خواب یکی از بزرگترین عوامل خطر برای افزایش وزن است. از جملهی این مکملها میشه از منیزیم ، روغن MCT ، اسید چرب امگا ۳ ، ویتامین D ، آنزیمهای گوارشی و مکملهای تقویت کننده عملکرد ورزشی نام برد. افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند و میزان مصرف این دسته از چربی ها را افزایش می دهند ، اغلب در معرض ناراحتی های گوارشی قرار می گیرند. بنابر این افرادی که به بیماری های مزمن کلیه مبتلا هستند باید از گرفتن رژیم کتوژنیک خودداری کنند، زیرا هم میزان پروتئین دریافتی در این رژیم بالا است و هم اینکه کلیه نمیتواند برای تنظیم میزان اسیدی و بازی بودن خون نقش خود را به خوبی ایفا کند و در نتیجه سبب وخیم تر شدن وضعیت بیماری میشود. بیماری پارکینسون. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علایم بیماری پارکینسون کمک می کند. پارکینسون: یک مطالعه بر روی رژیم کتو و بیماری پارکینسون نشان داد که رژیم کتو میتواند سبب کاهش علائم پارکینسون شود.