رژیم کتوژنیک Ketogenic اصولی و استاندارد + نمونه رژیم کتوژنیک رایگان

رژیم کتوژنیک باید حتما توسط کارشناس و متخصص تغذیه بر اساس شاخص های بدن 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت شما تنظیم شود. در این رژیم به دلیل حذف نان و برنج و غلات، بسیاری از ویتامین ها به بدن شخص نرسیده و لازم است از مکمل های مولتی ویتامین تحت نظر پزشک یا کارشناس تغذیه استفاده شود. در قدیم بسیاری از پزشکان برای درمان بیماری صرع در کودکان از این رژیم استفاده می کردند زیرا می توانست تشنج وحملات صرعی را بسیار کنترل کند. هر چند بعد از معرفی داروهای صرع برخی از پزشکان این رژیم را غیر ضروری و آزار دهنده معرفی کردند. اکثر میوه ها بیش از حد کربوهیدرات دارند و نمیتوانند در رژیم کتوژنیک قرار بگیرند، اما توت ها از این قاعده مستثنی هستند. روغن زیتون سرشار از اولئیک اسید است که یک نوع چربی تک اشباع نشده محسوب میشود. همچنین میتونین در سالاد سبزیجات مقدار زیادی روغن زیتون استفاده کنین. استفاده بشه. همچنین میتونین از این روغن برای سرخ کردن سبزیجات، گوشت و تهیه سس استفاده کنین.

لیست مجاز های کتوژنیک

کتوژنیک در ماه رمضان به کمک سبزیجات میتونین چربی بیشتری میل کنین. این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است اما شامل مقدار زیادی پروتئین می باشد.پروتئین(۳۵%)،چربی(۶۰%) و کربوهیدرات(۵%). این گروه همچنین شامل تمام محصولاتی است که از غلات تهیه شده اند از جمله (پاستا، نان، پیتزا، بیسکویت کوکی ، کراکر، و غیره) و همچنین شامل محصولات دارای شکر و شیرینی از جمله (قند افزودنی ساکارز، شربت آگوا، شربت ذرت با فروکتوز بالا، بستنی، کیک، شیرینی پودینگ و نوشیدنیهای شیرین) است.2) گوشت خوک و ماهی پرورشی کارخانه. مصرف کربوهیدرات های ممنوع شامل: انواع نان وغلات، حبوبات، برنج، ماکارونی، کیک، بیسکوییت، عسل، شکر، نوشابه، سبزیجات نشاسته ای مثل سیب زمینی، کدو حلوایی، ذرت، نخودفرنگی و سبزیجات شیرین مثل هویج و چغندر می شود. رشته های شیراتاکی به اشکال مختلفی از جمله برنج، فتوسین و لینگوین تهیه می شوند. مهم است که مهارت های آشپزی خود را برای تهیه غذای تازه افزایش دهید؛ زیرا غذاهای فرآوری شده با کربوهیدرات بالا، برای رژیم کتو خوب نیستند، بنابراین انواع دستورالعمل های مورد تایید کتو را برای موفقیت رژیم خود بررسی کنید. پنیر موزارلا: یکی از رایج ترین پنیرهای دنیا که بافت نرم و چرب داشته و در تهیه ی پیتزا، لازانیا و سایر غذاها استفاده می شود. خرما از قدیمی ترین گیاهانی هستش که به وسیله انسان کاشته شد.

این ماده غذایی کمتر از 1 گرم کربوهیدرات خالص و 15 کالری در هر بار مصرف به شما خواهد داد، چون عمدتاً از آب تشکیل شده است. در این رژیم میزان کربوهیدرات بسیار کم(۵%)،پروتئین متعادل(۲۰%) و چربی زیاد(۷۵%) است. رژیم غذایی کتوژنیک یا رژیم کتونزا یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. زمانی که سلولهای سرطانی تغذیه نشوند یا به اصطلاح گرسنه بمانند، احتمال پیشرفت تومورها هم به حداقل میرسد. سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هم از بدن در برابر رادیکالهای آزاد محافظت میکنند (مولکولهای ناپایداری که به سلولهای بدن آسیب میزنند). مصرف آزاد هیچکدام از شیرینکنندهها توصیه نمیشود. برای کمک به این مساله، کلیههای شما با کاهش سطح انسولین، الکترولیت بیشتری را آزاد میکنند. غذاهای مغذی، خوشمزه و پر کاربرد زیادی برای گنجانده شدن در این رژیم وجود دارد. ماست یونانی ساده و پنیر دلمه غذاهای سالم و پر پروتئین هستند.

این محصول لبنی کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی داشته و جزء غذاهای مجاز در رژیم کتو به شمار می رود. در ورزش های استقامتی، دو هفته قبل از انجام مسابقات، گاهی ورزشکاران این رژیم را جهت به تاخیر انداختن خستگی عضلانی اجرا می کنند. فعالیت بدنی و ورزش در این رژیم برای جلوگیری از افزایش کلسترول و خطر بیماری های قلبی بسیار حاِئز اهمیت است. این رژیم برای بدنسازان مناسب است. عوارض رژیم کتوژنیک برای بدن چیست؟ منظور از کتوزیس چیست؟ پیش از آنکه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان را در اختیارتان قرار دهیم، لازم است توضیح دهیم که رژیم کتوژنیک چیست. این رژیم به محافظت از معده در برابر نفخ، گاز و گرفتگی عضلات کمک می کند، بنابراین روش خوبی برای کاهش اختلالات گوارشی است. با این حال، برخی از گونه ها به طور طبیعی با مقادیر کمی آب میوه طعم دار می شوند و ممکن است حاوی کربوهیدرات باشند. در این شرایط، بدن از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکند. متأسفانه اثرات جانبی رژیم کتوژنیک که با نام آنفولانزای کتوژنیک یا “Keto Flu” شناخته می شود برخی افراد را از داشتن این رژیم می ترساند. به دست میاد. برای تکمیل بهره مندی از چربی ها، در پخت و پز از روغن نارگیل یا کره بهره مند شید.

توجه داشته باشین که بسیاری از نوشیدنی ها، سس ها، چاشنی ها، شربت افرا، عسل و… همچنین منبع خوبی از اسید چرب تک اشباعنشده است که برای قلب مفید میباشد. چربی های طبیعی و سس های پرچرب گزینه خوبی برای برنامه غذایی کتو هستن. برگ و ساقه سبزیجات هم گزینه خوبی هستش. گوشت و مرغ گزینه مناسب در رژیم کتوژنیک برای لاغری هستند. در نهایت با سوزاندن این چربی ها لاغری هر چه سریعتری حاصل می شود. در این مقاله سعی کردیم تا به صورت تکمیلی درباره رژیم کتوژنیک برای لاغری و عوارض رژیم کتوژنیک برای بدن صحبت کنیم. به علاوه با توجه به اینکه افراد با افزیش سن، قدرت جسمانی و توده ی عضلانی خود را از دست می دهند، خوردن مرتب پنیر موجب پیشگیری از این وضعیت خواهد شد. برخی تحقیقها اولیه حاکی از آن است که رژیم کتو ممکن است، برای برخی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2، بیخطر و مؤثر باشد؛ اما همچنان خطر ابتلا به قند خون پایین، به خصوص برای افرادی وجود دارد که انسولین میزنند.

در صبحانه کتوژنیک لبنیات به دلیل وجود قند طبیعی باید محدود شود. با اینکه این محصولات مقداری کربوهیدرات در ترکیب خود دارند، می توانید با رعایت اعتدال آنها را به غذاهای رژیم کتو اضافه کنید. با اینکه مقداری کربوهیدرات دارند ولی میتوان با مصرف به اندازه، از این مواد غذایی در رژیم کتوژنیک استفاده کرد. در ادامه به برخی از بهترین غذاها همراه با مقداری که میتوان در رژیم کتو مصرف کرد، اشاره میکنیم. رژیم غذایی کتوژنیک را میتوان برای کاهش وزن، کنترل قند خون و مقابله با بیماریهای قلبی/عروقی استفاده کرد اما برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید بهتر است از غذاهای مجاز برای رژیم غذایی کتو استفاده کنید. غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک حاوی میزان چربی بالا و کربوهیدارت کم است، این مقاله لیست غذاهای مجاز در رژیم کتو را ارائه داده است. در این رژیم به صورت دوره ای غذاهای کتو در کنار خوراکی هایی با کربوهیدرات بالا مصرف می شود.

برنامه رژیم لاغری کتوژنیک

توجه داشته باشین که ما در لیست غذاهای مجاز در این روش به غذاهای پرچرب با پروتئین متوسط نیاز داریم. منتهی برخی افراد مانند زنان باردار، افراد مبتلا به فشار خون و بیماران عصبی می بایست از گرفتن این رژیم پرهیز کنند. با دنبال کردن یک برنامه ورزشی مانند دویدن و حرکات ورزشی حداقل دو بار در هفته وزن خود را حفظ کنید. هم چنین رژیم های غذایی تجویزی با تمرکز بر مصرف کربوهیدرات (با محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات تا 40-30 گرم در روز) بود و محدودیتی در کالری دریافتی روزانه و نوع چربی مصرفی یا غلظت کلسترول موجود در رژیم غذایی ایجاد نشد. رژیم کتوز معمولاً پس از 3 یا 4 روز از خوردن کمتر از 50 گرم کربوهیدرات در روز شروع می شود. غلات: اگر می خواهید به سرعت دچار کتوز شوید، باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید. کتوز تعادل مایعات و مواد معدنی را تغییر می دهد. این ماده معدنی موجب عملکرد صحیح تیروئید میشود.  A rticle has been generated with the help  of GSA C᠎on​te᠎nt​ G᠎ener at᠎or D em​ov ersion᠎!

رژیم ها معمولاً تاثیر مثبتی بر سلامت کلی بدن دارند، مانند رژیم غذایی DASH که رتبه دوم را دارد یا رژیم غذایی مدیترانه ای که رتبه اول را دارد؛ اما نحوه عملکرد کیتو دایت با مصرف چربی است، این می تواند بر سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد و ممکن است برای همه مناسب نباشد. با ما همراه باشید تا چند نمونه برنامه غذایی کیتو دایت را بررسی کنیم. در هر رژیم غذایی برای رسیدن به موفقیت باید ثابت قدم باشید. نتیجه گیری: به نظر میرسد که برای تأثیر گذاشتن بر فرایندهای التهابی مزمن در سندرم متابولیک، محدودیت شدید کربوهیدراتهای دریافتی مشابه رژیمهای کتوژنیک ضروری است. رژیم کتو به دلیل محدودیت های بسیار موجب ایجاد استرس در برخی افراد می شود. شما سالهای سال به یک الگوی غذایی عادت داشتهاید. بنابراین در صورتیکه احساس می کنید رژیم کتو برای شما مناسب نیست، رژیم های دیگر را امتحان کنید. اما با دقت آنها را مصرف کنید تا از محدوده ی رژیم غذایی خود فراتر نروید. بهترین راه عمل این است که قبل از شروع با پزشک متخصص مشورت کنید. بنابراین مصرف خرما در دسته غذاهای مجاز در این روش قرار میگیره و باید به شکل متعادل دنبال بشه.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

به طور کلی در غذاهای مجاز غذاهای دریایی جزء غذاهای مجاز در این روش هستش. اما به تاکید محققان تحقیقات بیشتری برای به اثبات رسیدن این یافتهها لازم است. رژیم غذایی کتوژنیک حاوی کربوهیدارت کم و چربی بالایی بوده و به دلیل محدودیت های بالا در اوایل شروع بسیار سخت است. بهتر است افرادی که نیاز به دریافت روزانه پروتئین بالا و عضله سازی دارند، سراغ استفاده از این نوع رژیم بروند. آنها منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا بوده که موجب حفظ توده عضلانی طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم می شوند. بر اساس مطالعه ای 12 هفته ای که روی افراد مسن انجام شد،بزرگسالان مسن که روزانه 7 اونس (210 گرم) پنیر ریکوتا مصرف می کردند قدرت و توده عضلانی آنها کمتر از افراد دیگر کاهش یافت. قبل از اینکه بدونین آیا پودر تارتار در لیست غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو قراردارهیا نه، بهتر هستش ابتدا کمی با این پودر آشنا شید.