شامپو، آرایش، کرم و صابون چیست؟ مواد شیمیایی که شما را تغییر می دهند.


احتمالاً لوازم آرایشی و صابون‌های شما بیشتر از اینکه مفید باشند مضر هستند. تمیز، ایمن، بدون عطر، بدون سولفات – مهم نیست که برچسب چه ادعایی دارد، قفسه‌های فروشگاه مملو از محصولات زیبایی و بهداشتی هستند که حاوی مواد شیمیایی بسیار مضر هستند.

آدام پلینز، MD، MPH
دشت آدانا

Adana Llanos، PhD، MPH، دانشیار اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا می گوید که این مواد شیمیایی که به طور گسترده به عنوان مواد شیمیایی نگران کننده و به طور خاص تر، مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز شناخته می شوند، عملکرد طبیعی بدن را مختل می کنند و ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند. و کارشناس عوامل خطرزای شیمیایی و محیطی برای سرطان.

Llanos در حال مطالعه ارتباط بین خطر سرطان سینه و رنگ مو و آرام‌کننده‌های شیمیایی بود که به ابعاد این موضوع پی برد، به‌ویژه در ایالات متحده که صدها ماده شیمیایی ممنوعه از محصولات مصرفی در کشورهای دیگر مجاز است.

ما هر روز از محصولات مختلف زیادی استفاده می کنیم، نه فقط برای موهایمان. خمیر دندان، مرطوب کننده ها، ضد آفتاب، دئودورانت، این لیست ادامه دارد. ما این محصولات را روی بدن خود می گذاریم. و بسیاری از آنها حاوی مواد شیمیایی سمی هستند.

افراد دیگر در خانه ما، از جمله کودکان، نیز از آنها استفاده می کنند. Llanos می‌گوید: «محصولاتی که می‌توانند برای ما سمی یا مضر باشند برای کودکان شدیدتر هستند زیرا هنوز در حال رشد هستند.

شواهد علمی از کار Llanos به قانون نوسازی مقررات لوازم آرایشی در سال 2022 کمک کرد که توسط رئیس جمهور بایدن در پایان دسامبر به قانون تبدیل شد. این قانون نظارت سازمان غذا و دارو را افزایش می‌دهد تا مصرف‌کنندگان دقیقاً بدانند در هر محصول آرایشی و مراقبت شخصی موجود چه چیزی وجود دارد و آیا استفاده از آن بی‌خطر است یا خیر.

ما از Llanos در مورد آنچه در مورد اختلالات غدد درون ریز و سلامتی و نحوه یافتن محصولات مراقبت از بدن حاوی مواد ایمن تر در زمانی که منتظر اعمال قانون هستیم، می پرسیم. این چیزی است که او گفت.


مشکل مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز چیست؟

هورمون های ما که در مجموع به عنوان سیستم غدد درون ریز شناخته می شوند، بر همه چیز در بدن ما تأثیر می گذارند. اختلال می تواند بدن و سلامت شما را تغییر دهد. حتی قرار گرفتن در معرض مقادیر کمی از مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز در طول زمان می تواند منجر به مشکلاتی از جمله مشکلات رشد کودکی و شروع اختلال کمبود توجه/بیش فعالی و ایجاد تومورها از جمله سرطان شود.

اختلالات غدد درون ریز با افزایش خطر ابتلا به دیابت و سایر اختلالات متابولیک، شروع زودرس بلوغ، مشکلات مربوط به باروری و تولید مثل و موارد دیگر مرتبط است.


آیا محصولات مراقبت از مو و بدن با بیماری مرتبط هستند؟

من و تیم من در حال مطالعه رابطه بین مواد شیمیایی در محصولاتی که برای زنان سیاه پوست به بازار عرضه می شود و مسائل بهداشتی که به طور نامتناسبی بر زنان سیاه پوست تأثیر می گذارد، هستیم تا مشخص کنیم که آیا تفاوت های بهداشتی با قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی مرتبط است یا خیر.

به عنوان دانشمندان، تا زمانی که مطالعات متعدد و بزرگی نداشته باشیم، در مورد ادعای اثبات محتاط هستیم، اما مطالعات کوچک‌تر ما نشان می‌دهد که در حال بررسی چیزی هستیم. به خصوص در مورد سرطان سینه، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مدت طولانی‌تر استفاده از رنگ مو و شل‌کننده با تومورهای تهاجمی‌تر در زنان سیاه‌پوست مرتبط است.

مجموعه ایزوله لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم جانبی مراقبت از پوست و زیبایی، مراقبت از بدن زنانه.  لوسیون و شامپو، مسواک و سایه چشم، ژل دوش و برس، اسپری و صابون.  حمام و سلامتی

اکنون ما بیشتر به سراغ محصولات خاص می‌رویم تا بفهمیم ترکیبات آنها با سلول‌های انسانی چه می‌کنند.

ما همچنین در حال تعیین این هستیم که آیا محصولاتی که عمدتاً توسط گروه‌های خاصی استفاده می‌شوند، احتمالاً حاوی مواد شیمیایی نگران‌کننده هستند یا خیر. باز هم، مطالعات اولیه نشان می‌دهد که ما به چیزی رسیده‌ایم: بسیاری از محصولاتی که برای زنان سیاه‌پوست به بازار عرضه می‌شوند، از سمی‌ترین محصولات موجود در بازار هستند.

با ادامه تحقیقات خود، پاسخ های قطعی تری خواهیم داشت.

در حال حاضر، توجه داشته باشید: یک محصول موجود در فروشگاه ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر و سمی باشد. این یکی از دلایلی است که من یک مشاور علمی در پروژه زیبایی سیاه غیرسمی هستم که توسط کمپین لوازم آرایشی ایمن رهبری می شود. این منبع حاوی اطلاعات آسان قابل درک در مورد مواد شیمیایی است که باید تا حد امکان از آنها اجتناب کرد و چرایی آن، از جمله شرایط بهداشتی که با آنها مرتبط است. این پروژه همچنین بر کسب‌وکارهای متعلق به سیاه‌پوستان که محصولات ایمن‌تر و غیرسمی‌تر می‌سازند، تأکید می‌کند.


چگونه می توانیم لوازم آرایشی، محصولات مو و زیبایی و صابون را بدون این مواد شیمیایی پیدا کنیم؟

با کمی تحقیق می توانید محصولات فوق العاده ای پیدا کنید که به شما آسیبی نرسانند.

توجه داشته باشید که محصولاتی که ادعا می کنند “تمیز” هستند ممکن است اینگونه نباشند. تولیدکنندگان می‌توانند روی برچسب‌های محصول بگویند «سالم» برای غذا یا مکمل‌ها. هیچ تعریف قانونی وجود ندارد، و تاکنون هیچ نظارت و مقررات FDA وجود ندارد.

با گذشت زمان، از آنجایی که شرکت‌هایی که محصولات مراقبت شخصی را تولید می‌کنند، قوانین جدید را رعایت می‌کنند، در FDA ثبت می‌شوند، عوارض جانبی ناشی از محصولات خود را گزارش می‌کنند، ایمنی محصولات خود را ثابت می‌کنند، همه مواد تشکیل دهنده را اعلام می‌کنند و در حالت ایده‌آل، استفاده از آنها را ممنوع و محدود می‌کنند. مواد شیمیایی. تا آن زمان، باید خودتان کار کنید تا محصولاتی عاری از مواد شیمیایی سمی پیدا کنید.

حداقل به دنبال موارد زیر باشید:

  • بدون فتالات (فتالات ها ممکن است به عنوان DEP، DBP یا DEHP ذکر شوند)
  • بدون پارابن
  • بدون سولفات
  • بدون بو
    • تا زمانی که قانون جدید همه چیز را تغییر دهد، اگر برچسب لیست کاملی از مواد تشکیل دهنده را ارائه نمی دهد، مراقب عبارت «عطر» روی محصولات مراقبت شخصی باشید. تولیدکنندگان ملزم نیستند مواد تشکیل دهنده مورد استفاده برای ایجاد عطر را فهرست کنند. محصولاتی که لیست کامل مواد تشکیل دهنده عطر خود را فاش نمی کنند می توانند شامل مواد شیمیایی سمی باشند. به دنبال محصولاتی باشید که با لیست کامل مواد تشکیل دهنده خود شفاف هستند.

خط پایانی: وجود مواد شیمیایی سمی در بیشتر محصولات مراقبت از بدن به این معنی نیست که هرگز نمی توانید از لوسیون یا دئودورانت یا آرایش یا آرایش موهای خود استفاده کنید. این بدان معناست که تا آنجا که ممکن است تلاش کنید تا انتخاب های مطمئنی برای کاهش این مواجهه ها داشته باشید.