چگونه از ریزش مو خلاص شویم ؟ روش های جدید درمان ریزش مو در سال 1402


ریزش مو امروزه فراگیر تر شده و سن و سال و جنسیت نمیشناسد. اگر شما ریزش مو به سراغ شما هم آمده است، بهتر است که هر چه سریعا به دنبال رفع آن باشید. ما در این مقاله به صورت صفر تا صد راهکار خلاص شدن از ریزش مو را برای شما شرح داده ایم.

یکی از دغدغه‌های بزرگ جوانان امروزی، ریزش مو است. این معضل سن و سال  و جنسیت نمی‌شناسد و از طرفی هم در بازه زمانی‌ها مختلفی ممکن است که شما با ریزش مو رو به رو شوید. اما آیا ریزش مو واقعاً درمان دارد؟ چگونه می‌توانیم از شر ریزش مو خلاص شویم؟

ریزش مو فقط و فقط به یک دلیل ثابت نمی‌تواند ایجاد شود و به عوامل متعددی وابسته است. عوامل مختلفی همانند تغذیه نامناسب، مصرف بعضی از داروهایی که مناسب شما نیستند، تغییرات هورمونی، استرسی و… از جمله موارد مهمی هستند که باعث ریزش مو می‌شوند.

شما برای درمان ریزش موی خود می‌توانید به چند صورت اقدام کنید. ابتدا آن که با مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو به‌راحتی مشکل موی سر شما شناسایی و با تجویز چندین دارو این مشکل حل شود.( قابل ذکر است که در مصرف این نوع از داروها تضمینی وجود ندارد، یعنی ممکن است که درمان ریزش مو برای شما به ارمغان بیاید یا نه)

روش دوم درمان ریزش شما، وابسته به مطالعه این مقاله است. در ادامه این مقاله شیوه خلاص شدن از ریزش مو را برای شما شرح داده و نکات و پیشنهاداتی را ارائه خواهیم داد. منتهی قبل از مباحث تخصصی بهتر است که با دلایل ریزش مو آشنا شوید.

درمان ریزش مو به صورت صفر تا صد

راهنمای مطالعه

۳ دلیل مهم ریزش مو :

قبل از آن که شما بخواهید ریزش موی سر خود را درمان کنید، کافی است که به فکر علت ریزش مو پی ببرید. یعنی چه چیزی سبب ریزش موی سر شما شده است.

ریزش مو می‌تواند بر اثر موارد زیر رخ دهد:

۱- تغییرات هورمونی: یکی از بارزترین دلایل ریزش مو، تغییرات هورمونی است. این نوع از تغییرات در دوران بلوغ ممکن است رخ دهد یا از طرفی در دوران بارداری بانوان. در دوران بارداری، پوست صورت بانوان حساس‌تر شده و تغییرات هورمونی بخصوصی هم در بدن ایجاد خواهد شد. همین موضوع سبب ریزش مو می‌شود.

۲- وراثتی( وابسته به ژنتیک): ریزش مو می‌تواند صفتی وارثی از سمت پدر یا مادر باشد. به‌عنوان مثال پدر خانواده، قبلاً با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم کرده است و حال فرزندان آن با این معضل رو به رو شده‌اند. این موضوع می‌تواند منشاء ژنتیکی داشته باشد.( در این مورد بهترین کار برای خلاص شدن از ریزش مو قطعاً که استفاده از داروهای مخصوص است)

۳- استرس: سومین عامل مؤثر در ریزش مو استرس و اضطراب بیش از حد خواهد بود. برخلاف بسیاری از باورها، استرس عامل اصلی ریزش مو در سنین ۲۵ الی ۴۰ سالگی است.

طبق تحقیقات انجام شده، افراد در این بازه زمانی با استرس زیادی رو به رو هستند و همین امر سبب تضعیف شدن پیازچه‌های مو و در نتیجه ریزش موی سر می‌شود.

علاوه بر این ۳ مورد مهمی که ذکر شد، ریزش مو می‌تواند به عواملی همچون مشکلات تیروئید، عفونت‌های پوست سر، آلوپسی آندروژنیک یا افزایش سن باشد.

شما با پیدا کردن علت ریزش موی خود به‌راحتی می‌توانید آن را رفع کنید.( با مراجعه با پزشک یا روش‌های خانگی درمان ریزش مو)

 راهکار های جلوگیری از ریزش مو :

تا به الان با دلایل ریزش مو آشنا شدید و در این بخش به‌صورت تخصصی به راهکارهای جلوگیری از ریزش مو بپردازیم. توجه کنید که در هر بخش نکات مهم و پیشنهادات بسیار مهمی ارائه می‌شود و بهتر است در طی درمان ریزش مو از آن‌ها استفاده کنید:

  • شست و شوی مناسب روزانه: تمیز و سالم نگه داشتن مو اولین مورد مهم از راهکارهای جلوگیری از ریزش مو است. اما باید در هنگام شست و شوی مو خود به نکات مهمی توجه کنید.

استفاده از شامپو مناسب از جمله موارد مهم در شست و شوی روزانه مو است. پیشنهاد می‌شود که قبل از استفاده شامپو آشنایی کامل با ساختار موی خود داشته باشید. به‌عنوان مثال اگر موی شما خیلی چرب است، باید از شامپوهای مخصوص به این مورد استفاده کنید. در غیر این صورت استفاده از شامپو بی‌اثر بوده و چربی بیش از حد مو، سبب ریزش مو خواهد شد.

بعد از شست و شوی صحیح مو های خود، باید از حوله های نرم و با لطفات مو های خودتان را خشک کنید. در این صورت ریشه و تار های موهای شما اصلا آسیب نخواهد دید.

  • موی خودتان را بیش از حد نکشید: تارهای مو به پیازچه متصل هستند و طبق آخرین تحقیقات انجام شده، کشیدن بیش از حد مو سبب شکستن تارهای مو و آسیب به ریشه‌ی آن می‌شود.

بافت‌های بسیار ریز مو( بافت آفریقایی)، مدل دم اسبی و… از حالت‌های هستند که باید موی خودتان را بیش از حد ممکن نکشید. کشیدن بیش از حد مو هم به‌مرور زمان سبب تضعیف شدن یا شل شدن پیوند بین مو و پوست سر خواهند شد.

  • کمتر از رنگ‌های شیمیایی استفاده کنید: حالت دادن به مو، استفاده از رنگ و دکلره‌های نامرغوب، بیش از حد حرارت دادن به مو از جمله موارد مهمی است که باعث ریزش مو می‌شوند.

رنگ موهایی که حاوی آمونیاک هستند، به فولیکول‌های مو شما آسیب بسیار زیادی وارد خواهند کرد. پیشنهاد می‌شود که به هنگام فر کردن مو خود، استفاده از رنگ‌ها و هایلاتر ها از محصولاتی استفاده کنید که اکسیدان کمی دارند.

  • استفاده از برس های نرم: برس های نرم با الیاف مناسب( طبیعی) در بازار موجود هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما آن است که از برس هایی استفاده کنید که نرم‌ترین حالت ممکن را دارند و به پوست سر شما آسیب نزنند. اما ضرورت این موضوع برای چیه؟

دوست عزیزم، چربی بیش از حد مو دور ریشه‌های مو انباشته میشه و اگر شما به درستی با استفاده از شانه و یا برس نرم، می‌توانید آن را شانه زده و چربی مو را در نقاط متفاوتی پخش کنید.( اگر چربی‌ها بیش از حد دور ریشه‌های مو را بگیرند، ریزش موی شما خیلی حادتر خواهد شد و همین موضوع سبب ریزش بیش از حد هنگام حمام خواهد شد)

  • کمتر از سشوار و اتو مو استفاده کنید: یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از ریزش مو ،به حداقل رساندن استفاده از سشوار و اتو مو است. شاید شما در این فکر باشید که به کمک این دو محصول به‌راحتی می‌توانید موهای خودتان حالت بدهید ولی حرارتی که به مو شما وارد می‌شود، سبب ضعیف‌تر شدن تارهای مو و سبب سوزاندن ریشه‌های مو شما خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما آن است که اگر شما ریزش مو ندارید، استفاده از سشوار و اتو مو را خیلی کمتر کنید و اگر شما به ریزش مو دچار هستید، به هیچ وجه ممکن از سشوار و اتو مو استفاده نکنید.

  • رژیم غذایی مدیترانه ایی: امروزه یکی از شیوه‌های غذایی که بسیار باب شده، رژیم غذایی مدیترانه ایی است. شما در این نوع از رژیم غذایی، از مواد غذایی از جمله جعفری و سالاد سبزیجات و ریحان و… سه روز در هفته استفاده می‌کنید.

شما در این نوع از رژیم‌های غذایی به‌راحتی می‌توانید از گیاهان  و سبزیجات خام استفاده کنید. این نوع از رژیم، طاسی از الگوی زنانه و مردانه را به‌راحتی کاهش خواهد داد و بهتر است زیاد نگران نباشی رفیق.

  • مصرف پروتئین و مولتی‌ویتامین فراموش نشود: تمامی فولیکول‌های مو انسان، با توجه به پروتئینی به نام کراتین ساخته می‌شود. کاهش مواد مغذی همانند، آمینواسیدها که ساختار پروتئین‌ها هم از آن ساخته می‌شود، می‌تواند ریزش مو را برای شما به ارمغان بیاورد.

مواد غذایی همانند تخم مرغ، آجیل، لوبیا، نخود فرنگی، ماهی، لبنیات کم چرب، مرغ و بوقلمون سرشار از پروتئین هستند و راهکاری برای جلوگیری از ریزش مو هستند.( اکثر افرادی که در حوزه پرورش اندام فعالیت دارند، به استفاده از این مواد غذایی روی آورده‌اند)

اما مصرف مولتی‌ویتامین‌ها هم نباید فراموش شود. به‌عنوان مثال آهن، سلنیوم، زینک و ویتامین‌های A، B، C، D از جمله ویتامین‌هایی هستند که برای تقویت مو اثر خاصی می‌گذارند. برای تهیه این نوع از مولتی‌ویتامین‌ها، می‌توانید به داروخانه‌ها مراجعه کنید.

  • معجزه جنسینگ: ماده جنسینگ دارای مواد فیتوشیمیایی است که میزان تقویت و رشد موی شما را افزایش میدهد. مصرف مکمل‌های جنسینگ به تقویت موهای شما بسیار کمک خواهد کرد. بهتر است برای استفاده این محصول، از پزشک متخصص مشورت گرفته و در صورت تائید پزشک، شروع به مصرف کنید.

دلایل ریزش مو

معرفی درمان پزشکی ریزش مو :

شما می‌توانید با درمان خانگی ریزش مو که در بخش قبلی شرح داده شد، تا حد امکان از ریزش مو جلوگیری کنید. اما در صورتی که بیش از حد ممکن موهای شما ریزش پیدا کرد، بهتر است که به درمان پزشکی ریزش مو روی بیاروید:

لیزر درمانی: امروزه با پیشرفت صنعت پزشکی، می‌توانید از لیزرهای کم قدرت استفاده کنید که باعث افزایش حجم موهای شما می‌شوند. این نوع از درمان پزشکی ریزش مو، برای ریزش‌های در اثر ژنتیک و شیمی درمانی استفاده می‌شود.

در این نوع از درمان، با نور قرمز سبب تحریک سلول‌های بنیادی اپیدرمی مو می‌شود. اگر شما می‌خواهید که هزینه‌ی زیادی برای این نوع از درمان پرداخت نکنید، کافی است که دستگاه لیزر خانگی خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

فیناستراید: یکی از قرص‌هایی که برای کاهش ریزش مو هم اکنون تجویز می‌شود؛ فیناستراید است. استفاده از این قرص سبب کند شدن روند ریزش موی شما خواهد شد و از طرفی باعث رشد موی جدید. تجویز این دارو برای آقایان نسبت به بانوان بیشتر است. در آقایان زیر ۶۰ سال تأثیرگذاری بیشتری خواهد.

استفاده از شامپو تقویت کنند: شما می‌توانید برای جلوگیری از ریزش مو خود، از شامپو تقویت کننده ضد ریزش جوانه گندم سریتا استفاده کنید. استفاده مکرر در چند رو هفته از این محصول، سبب تقویت تارهای مو و ریشه آن خواهد شد.

جدید ترین روش جلوگیری از ریزش مو

استفاده از محصولات شیمیایی یا گیاهی :

خب همراهان گرامی، رسیدیم به یک بخش بسیار جذاب. بهتر است همین ابتدا ذکر کنیم که شما هم باید از محصولات شیمیایی استفاده کنید و هم گیاهی و به صورت کلی نمی‌توان یکی را برای همیشه انتخاب کرد.

به‌عنوان مثال شما برای رنگ کردن موهای خودتان بهتر است که از رنگ موهایی که کمترین مقدار افزودنی‌های شیمیایی دارند، استفاده کنید.( استفاده از دکلره های مناسب) از طرفی برای تقویت ریشه‌های مو خود می‌توانید از محصولات گیاهی هم استفاده کنید.

در صورتی که شما با ریزش مو دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد ما استفاده از شامپوهای مخصوص ضد ریزش و از طرفی استفاده از آمپول و قرص. هزینه خریداری کردن آمپول و قرص برای درمان ریزش مو بسیار بالا بوده و از طرفی بهتر است در وهله اول از شامپوهای ضد ریزش استفاده کنید.( به این دلیل که بسیاری از افراد با انتخاب شامپو مناسب برای شست و شو، ریزش آن‌ها رفع شده و دیگر نیازی به تزریق و مصرف قرص نداشتند)

حنارا بهترین فروشگاه اینترنتی فروش شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو :

هم اکنون که شما در حال مطالعه این مقاله هستید، تعداد محصولات زیادی در رابطه با ریزش مو تولید می‌شود. سؤال اصلی آن است همه‌ی آن‌ها باکیفیت هستند؟ کدام نوع از محصول تقویت کننده و ضد ریزش اصل یا اورجینال هستند؟ چگونه می‌توان آن‌ها را خریداری کرد؟

قطعاً که تعداد محصولاتی که برای ریزش مو تولید شده، بسیار بالا است و پیدا کردن مرغوب‌ترین نوع آن‌ها همیشه برای خریداران سخت بوده. البته هم اکنون فروشگاه اینترنتی حنارا توانسته است که محصولات اورجینال برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن را در اختیار کاربران قرار دهد تا آن‌ها از این معضل به‌راحتی خارج شوند.

اما چگونه می‌توان بهترین محصول را در این فروشگاه اینترنتی پیدا کرد؟ دوست عزیز من کافی است که با تیم پشتیبانی حنارا ارتباط برقرار کرده و برای خریداری کردن محصول متناسب خود، از آن‌ها مشاوره دریافت کنید.

قطعاً که مشاوران حنارا بهترین محصولات خودشان و پرفروش‌ترین آن‌ها را برای شما معرفی خواهند کرد که شما با بودجه ایی که دارید، بهترین خرید ممکن را انجام دهید.( شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش گیاهی که کمترین افزودنی شیمیایی را دارند، باعث می‌شوند که شما با چند بار استفاده از آن شاهد کاهش ریزش مو خود باشید)



Source link