کاشت مو به روش fut


هزینه کاشت مو fut با توجه به اینکه این متد یکی از روش‌های قدیمی است و به‌صورت دستی انجام می‌شود به‌ طور معمول در سطح پایین‌تری نسبت به برخی دیگر از تکنیک‌های پیشرفته برای انجام کاشت مو قرار می‌گیرد.

برای کاشت مو با استفاده از روش اف‌.یو.‌تی به ‌طور معمول سرویس‌دهندگان نوار باریکی از فولیکول‌های پشت سر را برمی‌دارند تا بعداز آن فرایند پیوند گرافت‌ها به ناحیه مورد نظر انجام شود.

درباره کاشت مو به روش FUT بیشتر بدانید

اف.‌یو.تی یکی از روش‌های جراحی به ‌شمار می‌رود که با نام میکروسرجری معروف است و با کمک بی‌حسی موضعی انجام می‌شود که در طی این فرایند نواری از پوست پشت سر همراه با فولیکول‌ها برمی‌دارند.

به ‌طور معمول نواری از ناحیه رشد مو که فولیکول‌های آن برداشته می‌شود، خالی می‌ماند که با گذشت زمان و بلندشدن موهای اطراف این قسمت نیز کم‌تر در معرض دید قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای متقاضیان در هنگام انتخاب این فرایند اهمیت پیدا می‌کند، هزینه کاشت مو با روش FUT است که باید برای این منظور به دستمزد سرویس‌دهنده و چندین عامل دیگر توجه داشته باشید.

تفاوت کاشت مو fit و fut

درحال‌حاضر برای رفع طاسی سر، تکنیک‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که FUT و FIT به‌عنوان ۲ روش معمول شناخته می‌شوند که از برخی جنبه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند و شامل موارد زیر است:

  • نحوه پیوند مو: به‌منظور به‌کارگیری روش FIT فولیکول موها به‌صورت تک‌به‌تک و با کمک ابزاری به نام پانچ استخراج می‌شود، این در حالی است که برای FUT پوست سر را همراه با موها جدا می‌کنند.
  • محل جراحی: برای کاشت مو با استفاده از اف.‌یو.‌تی فرد متقاضی تحت جراحی قرار می‌گیرد و ناحیه زخم تا مدتی قابل مشاهده است، اما اف‌آی‌تی هیچ جای بریدگی روی پوست ایجاد نمی‌کند. در واقع می‌توان گفت یکی از دلایلی که می‌تواند روی هزینه کاشت مو fut تاثیر داشته باشد، استفاده از تکنیک‌های جراحی در این روش است.
  • زمان بهبودی: یکی دیگر از معیارهای مهمی که بر ایجاد تمایز بین این ۲ روش تاثیر دارد مدت‌زمان لازم برای بهبودی فرد است که به ‌طور معمول با انجام کاشت مو از طریق شیوه FIT افراد می‌توانند با گذشت زمان کوتاه‌تری به فعالیت عادی خود برگردند.
  • نتیجه نهایی: برای اجرای تکنیک FIT فقط از فولیکول‌های باکیفیت استفاده می‌شود و همین مسئله موفقیت کاشت مو را تا حد زیادی بالا می‌برد این در حالی است که برای FUT بدون تفکیک فولیکول‌ها، کاشت مو را انجام می‌دهند.
  • قیمت: برای متقاضیانی که به هزینه نهایی اهمیت می‌دهند معمولا تفاوت قیمت کاشت مو در هر ۲ روش نیز مهم به ‌نظر می‌رسد که باید گفت هزینه کاشت مو FUT به‌ دلیل اینکه قدیمی‌تر بوده، به‌صرفه‌تر است، اما باز هم اختلاف بین آن‌ها با توجه به نرخ سرویس‌دهندگان مشخص می‌شود.

علاوه‌بر مواردی که به آن‌ها اشاره شد شما می‌توانید تفاوت بین این ۲ روش را از نظر مراقبت‌های لازم بعداز کاشت، تعداد ریشه‌های قابل برداشت در هر ساعت و عوارض آن‌ها نیز مورد بررسی قرار دهید.

B576B776 138C 4Bd5 A999 1Aba3Dafd2B3B576B776 138C 4Bd5 A999 1Aba3Dafd2B3

عوارض کاشت مو به روش fut

شما برای کاشت مو از طریق تکنیک fut تحت جراحی قرار می‌گیرید و بدیهی است که این کار عوارضی را به‌دنبال دارد که شدت و میزان ماندگاری هرکدام از آن‌ها برای هر فردی متفاوت خواهد بود که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • یکی از مهم‌ترین عوارضی که در هنگام کاشت مو با استفاده از این روش مشاهده می‌کنید، جای زخم یا اسکار است که بر اثر ایجاد برش در ناحیه پشت سر به ‌وجود می‌آید و امکان دارد تا مدتی حالت پوسته‌پوسته داشته باشد.
  • فولیکولیت از دیگر عوارضی است که می‌توان برای این نوع از خدمات زیبایی در نظر گرفت که به ‌دلیل آلوده‌شدن فولیکول‌ها توسط باکتری بروز می‌کند و علائمی همچون جوش‌های چرکی، قرمزی و خارش را به‌دنبال دارد.
  • این را هم در نظر داشته باشید که برخی از افراد امکان دارد نسبت به داروهای بی‌هوشی یا بی‌حسی موضعی حساسیت نشان دهند که البته در صورت آگاهی از آلرژی نسبت به داروهای خاص باید قبل‌ از انجام جراحی اعلام کنید.
  • تا مدتی بعد از اینکه کاشت انجام می‌شود، افراد با یکی از عوارض شایع به نام شوک ریزش مو مواجه می‌شوند که یک مسئله عادی است که با گذشت ۴ ماه از بین می‌رود.

تورم، درد، بی‌حسی، خون‌ریزی و در موارد خیلی نادری عفونت نیز از دیگر عوارضی هستند که امکان دارد افراد متقاضی بعداز اجرای کاشت مو به روش fut تجربه کنند.

البته این را در نظر داشته باشید که دقت و توجه زیاد سرویس‌دهنده در هنگام انجام این کار در جلوگیری از بروز برخی عوارض اهمیت دارد، پس تنها به این خاطر که هزینه کاشت مو fut در یک مرکز کم‌تر است نباید از بررسی تخصص و مهارت ارائه‌دهنده غافل شوید.

هزینه کاشت مو به روش fut

زمانی که قصد دارید تا این روش را برای از بین‌بردن طاسی جلوی سر خود انتخاب کنید، بهتر است به عواملی که روی هزینه کاشت مو fut تاثیر دارد نیز توجه داشته باشید که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • مهارت سرویس‌دهنده: به ‌طور معمول هزینه خدمات پوست مو زیبایی ازجمله کاشت مو به روش fut وابستگی زیادی به مهارت و تجربه سرویس‌دهنده دارد، به‌ویژه که این روش به‌صورت دستی انجام می‌شود و باید قبل ‌از هر اقدامی از این بابت اطمینان حاصل کنید.
  • تجهیزات مورد استفاده: استفاده از جدیدترین و به‌روزترین تجهیزات در هنگام کاشت مو، امکان دارد به‌عنوان یکی از عوامل موثر روی تعیین هزینه نهایی در این روش مد نظر قرار گیرد.
  • تعداد گرافت‌ها: وسعت طاسی هر فرد متفاوت است و همین مسئله نشان می‌دهد که میزان گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت نیز فرق دارند و هراندازه که تعداد آن‌ها بالاتر باشد می‌توان پیش‌بینی کرد که هزینه کاشت مو fut نیز افزایش پیدا کند.
  • وضعیت بانک مو: درصورتی‌که فرد متقاضی از بانک موی مناسبی برخودار باشد که برای استخراج گرافت هیچ‌گونه مشکل خاصی را ایجاد نکند معمولا هزینه نهایی نیز برای آن‌ها کم‌تر می‌شود، اما کسانی که نیاز به صرف زمان بیشتری برای پیداکردن گرافت‌های لازم بدون بروز آسیب دارند، باید هزینه بالاتری بپردازند.

به این نکته دقت کنید که به ‌طور معمول هرکدام از سرویس‌دهنده‌ها برای انجام خدمات خود هزینه خاصی را در نظر می‌گیرند که شما برای مقایسه بین قیمت تعدادی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات کاشت مو می‌توانید از وب‌سایت دکترتو کلینیک کمک بگیرید.

2F0D6733 452B 4427 B401 94325C0Fa5182F0D6733 452B 4427 B401 94325C0Fa518

جمع‌بندی

هزینه کاشت مو fut به‌عنوان یکی از روش‌های قدیمی که برای رفع طاسی سر مورد استفاده قرار می‌گیرد بر اثر عوامل مختلفی همچون میزان مهارت سرویس‌دهنده، تجهیزات مورد استفاده و برخی موارد دیگر دچار تغییر می‌شود.

این روش معمولا با انجام جراحی، یک نوار از ناحیه پشت سر را جدا می‌کند که ممکن است عوارضی همچون درد، خون‌ریزی، تورم، جای اسکار و برخی موارد دیگر را به‌دنبال داشته باشد.