۶ شعر جدید برای مهد کودک


فضای مهدکودک باید همیشه شاد باشد تا کودکان بتوانند در آن بهترین احساس را تجربه کنند. یکی از تفریحات مورد علاقه بچه ها شعرخوانی است که می‌تواند ذهن آن ها را برای مدرسه هم آماده کند. به همین خاطر بد نیست که با ۶ شعر جدید برای مهد کودک آشنا شوید تا در صورت لزوم از شعر برای مهد کودک استفاده کنید.

066C0840 9674 4C42 9B12 Cbe8Aa18C37F

راهنمای مطالعه

شعر دکتر مهربان

معمولا کودکان به صورت ذاتی از محیط های درمانی ترس دارند و ممکن است در برابر درمان از خود مقاومت نشان دهند. به خاطر همین باید یک تصویر مثبت در ذهن بچه‌ها ایجاد شود تا از دکتر و درمان هراسی نداشته باشند. به همین علت خواندن شعر دکتر مهربان می تواند تاثیر خوبی روی کودکان داشته باشد. در ادامه متن این شعر برای مهد کودک را در اختیار شما می گذاریم.

دکتر چه مهربونه درد منو میدونه

زخم منو میبنده با شوخی و با خنده

میگه مریض کوچولو کوچولو و کوچولو

برو بخواب تو خونه دوای تو همینه

تا که بشی سلامت خوشحال و شاد و راحت

شعر فصل زمستان

آشنا کردن بچه ها با فصول مختلف و زمان‌های مختلف سال در مهدکودک می تواند برای آن ها بسیار مفید باشد. در واقع بچه ‌ها باید در مهد کودک این موارد را یاد بگیرند. استفاده از بهترین شعر برای مهد کودک بسیار تاثیرگذار است و به خوبی بر روی ذهن کودک ماندگار می ‌شود. فصل زمستان هم یکی از موارد مهمی است که باید آموزش داده شود. به همین خاطر می‌ توان شعر فصل زمستان را برای بچه ‌ها خواند.

الســـون و ولســون باز اومده زمستون

سه ماهه فصل پاییز تمومه بچه ها جون

فصل پاییز سراسر مـــهر و آبــان و آذر

حالا ما این سه ماه رو گذاشتیمش پشت سر

چرخ چرخ ، عباسی با همدیگه همــــبازی

آدم برفی می سازیم آدم برفی می سازیم

شعر یاد خدا

برای اینکه بچه ‌ها از همان کودکی با خدا انس بگیرند، باید به خوبی با او آشنا شوند. شعرهایی که مضمون آن‌ها تعریف و معرفی خدا است می‌ تواند در این زمینه بسیار عالی باشد. برخی از شعرها، در نوع خود بسیار جذاب بوده و رابطه کودک با خدا را قوی‌ تر خواهد کرد. در واقع با این روش می ‌توان انرژی مثبت خداوند را به بچه ‌ها تزریق کرده و در آن ‌ها حس خوب ایجاد کرد. از همین رو بهتر است که این شعر برای مهد کودک استفاده شود.

شـروع هر کار خوب با نام و یاد خداست

همان خدای زیبـــا که داد به ما این کلاس

بارون میاد ریز ریز تو دشت پاک و تمیز

سلام من به شما شکوفه های عزیـــز

غنچه‌های قشنگــم بچه‌های زرنگــــــم

امیدوارم خوب باشید همیشه محبوب باشید

بازی کنید بخندیــــد در روی غم ببندیــــــد 96E80455 B0F7 4A77 984A 557F08C0D588

شعر باغ وحش

دوران مهد کودک زمان خوبی برای آشنایی کودکان با حیوانات مختلف است. بچه‌ ها در این سن و سال بسیار کنجکاو هستند و دوست دارند انواع موجودات را بشناسند. در نتیجه می‌ توان با شعرهای زیبا و با مضمون، این موارد را به بچه‌ ها آموزش داد. کودکان حس خیلی خوبی نسبت به حیوانات دارند و خواندن شعر در مهد کودک با موضوع حیوانات می ‌تواند آن‌ ها را خوشحال کند. در نتیجه این موارد برای آن ‌ها بسیار سرگرم‌کننده است. پس بد نیست که این شعر در مهد کودک خوانده شود.

تو قفسهای باغ وحش

حیوونهای رنگارنگ

پرنده های کوچولو

میمون و شیر و پلنگ

میمونه شکلک می سازه

مَردُموخوشحال میکنه

با یه دونه توپ سفید

تنهایی فوتبال می کنه

نگاه کنید خرسَرو

ایستاده روی دو پا

خرگوشه رو نگاه کنید

هی می پره رو هوا

طاووس رو نگاه کنید

چه خوشگل و قشنگه

چترشوهی باز می کنه

ناز و خوش آب و رنگه

شعر امام صادق

برای اینکه بچه ‌ها بتوانند در سن پایین با امامان و پیامبران آشنا شوند، باید داستان‌ ها و شعرهایی برای آن‌ ها خوانده شود. خواندن شعر باعث می‌ شود که کودکان راحت‌ تر بتوانند اسامی را به یاد بسپارند. شعر امام صادق نیز با همین هدف برای بچه ‌ها در مهدکودک سروده می ‌شود. پس بهتر است که بخشی از برنامه ‌های شعر در مهدکودک به این موضوع اختصاص داده شود.

ششمین امام دینم ششمین ولی تو هستی

ششمین امام شیعه پسر علی(ع)تو هستی

به تو جان گرفته دینم به تو زنده گشته قرآن

نشوم در این جهان گم که تویی چراغ تابان

نروم به راه باطل تو چراغ راه مایی

تو امام مهربانی تو چه خوب و باصفایی

به خدا که دیده ام من شده شیعه ی تو لایق

به لبش همیشه باشد سخن امام صادق

شعر خیاط

شعرهایی که مربوط به مشاغل هستند می ‌توانند برای بچه‌ها بسیار آموزنده باشند. به هر حال بچه ‌ها باید از همان بچگی با ذهنیت کسب و کار آشنا شوند تا در آینده بتوانند موفق باشند. آشنایی با مشاغل به بچه‌ ها آموزش می ‌دهد که هر فرد در جامعه چه وظیفه‌ ای دارد. به‌طور مثال شعر خیاط به خوبی کودک را با شغل خیاطی آشنا می ‌کند. این شعر برای مهد کودک می‌ تواند با استقبال بچه ‌ها روبرو شود.

خیاط ما اوستا رضا

کار می‏کنه برای ما

پارچه‏ها رو چی می‏کنه؟

می‏بره، قیچی می‏کنه

نخ رو تو سوزن می‏کنه

شروع به دوختن می‏کنه

تیک تاک چرخ خیاطی

می‏شه با خنده‏اش قاطی

اوستا رضا مهربونه

لباش همیشه خندونه

می‏دوزه مثل فرفره

می‏چرخه نخ با قرقره

لباس‏های رنگ و وارنگ

بلند و کوتاه و قشنگ

شلوار و کت با پیراهن

برای تو، برای من…

کارتونکی هم اون بالا

خیاطه چون اوستا رضا

او چرخ و سوزن نداره

نخش چرا این جوریه؟

هر چی می‏دوزه، توریه!

9172De64 8Eef 4A08 Af13 1Aae2Ef4B388

جمع بندی

خواندن شعرهای زیبا و آموزنده در مهدکودک نقش مهمی در تعلیم و تربیت بچه ‌ها دارد. در نتیجه باید همیشه تعداد مشخصی از شعرهای مفید را در برنامه داشته باشید و آن‌ها را به بچه ‌ها آموزش بدهید. البته به غیر از این آموزش ‌های مفید، باید زیرساخت‌ های لازم مثل محیط مناسب را هم تامین کنید. افراد زیادی این سوال را می‌ پرسند که تاسیس مهدکودک چقدر سرمایه میخواد ؟ حقیقت این است که نمی ‌توان عدد ثابتی برای آن ذکر کرد زیرا عوامل مختلفی روی هزینه‌ ها تاثیر می‌گذارند. در هر حال شما باید این هزینه ‌ها را انجام داده و سپس بهترین شعر برای مهد کودک را در اختیار کودکان قرار دهید.



Source link