ایا لیزر موهای کرکی را ضخیم میکند؟ بررسی شیوه های لیزر موی نازک صورت و بدن


لیزر موهای زائد مدت‌هاست که در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال لیزر مو های پرزی مراحل و طول درمان متفاوتی با موهای تیره و ضخیم دارد و برای لیزر موهای کرکی راهکارها و روش های اصولی وجود دارند که باید مورد توجه اپراتور مورد نظر واقع شوند. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر شیوه های لیزر موی نازک صورت و بدن خواهیم پرداخت.

تیم حرفه ای مجموعه ای از روش های لیزر موی نازک صورت و بدن را در این مقاله ای اختصاصی جمع آوری کرده و در اختیار شما و دیگر مخاطبان خود قرار داده اند. همچنین آن ها از شما دعوت می کنند تا از سایت بوفچه دیدن کرده و از مطالب مهیج آن بهره ببرید.

آیا لیزر موهای کرکی را ضخیم می کند؟

لیزر مو کرکی موهای زائد در برخی موارد تاثیر معکوس بر جای می گذارد. در صورتی که در فرایند از بین بردن موهای کرکی اپراتور مورد نظر تبحر کافی نداشته باشد، این فرایند ناموفق خواهد بود و موهای کرکی ضخیم تر خواهند شد.

از این رو باید برای لیزر موهای نازک به دنبال یک مرکز معتبر بگردید. در فرایند حذف موهای کرکی با دستگاه لیزر شدت انرژی و فرکانس های وارده و تعداد پالس هایی که به موهای کرکی می رسد، تاثیرگذاری این روش را تحت تاثیر قرار می دهند. موفقیت در از بین بردن موهای کرکی بدن با استفاده از دستگاه های لیزری به نوع دستگاه انتخابی نیز بستگی دارد.

ایا لیزر موهای کرکی را ضخیم میکند؟
ایا لیزر موهای کرکی را ضخیم میکند؟

آیا لیزر موهای کرکی را از بین می برد؟

حذف موهای کرکی صورت و بدن با استفاده از لیزر نسبت‌ به سایر موهای زائد که دارای رنگدانه‌های تیره‌ تری هستند بسیار سخت و دشوارتر است. این موها ممکن است پس‌ از انجام لیزر مجدداً رشد کرده و یا ضخیم‌ تر شوند و به هر روشی به‌طور موفقیت‌آمیز از بین نروند. توجه داشته باشید که رشد مو مجدد موهای زائد کرکی بسیار بستگی به تغییرات هورمونی فرد داشته و بنا بر عوامل ارثی و هورمونی ممکن است حذف این موها توسط لیزر به‌طور کامل انجام‌ نشده و تنها رنگ آن‌ها روشن‌تر شده و یا تعداد آن ها کمتر شود.

در تکنولوژی‌های قدیمی توسط لیزر، تنها موهای ضخیم در پوست‌های روشن قابل حذف بوده و موهای کرکی به‌ هیچ‌ عنوان مورد هدف لیزر قرار نمی‌گرفتند. اما امروزه دستگاه‌ها و تجهیزاتی طراحی و ساخته شده‌اند که علاوه‌بر موهای زائد ضخیم، موهای کرکی را نیز از بین برده و بسیار موفقیت‌آمیز عمل کرده‌اند. یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه کندلا اکس است که نسبت‌ به سایر روش‌ های لیزر بسیار مؤثرتر عمل کرده و نتایج بهتری را از خود به‌ جای گذاشته‌ است.

به‌ طور کلی می‌توان گفت که لیزر موهای زائد کرکی توسط دستگاه کندلا اکس نسبت‌ به روش‌ های الکترولیز و کرم آمپولریتین مؤثرتر بوده و موفق‌تر عمل می‌کند و در نتیجه میتوان بیان کرد که لیزر موهای زائد در از بین بردن موهای کرکی بدن و صورت موثر است.

لیزر موی نازک صورت و بدن با دستگاه الکساندریت

دستگاه لیزر الکساندریت یکی از نوین‌ترین و جدیدترین دستاوردها برای حذف موهای زائد به‌خصوص موهای کرکی و نازک است. این دستگاه‌ انواع مختلفی داشته و لیزر هایی که بر پایه فناوری الکساندریت جهت لیزر موی نازک صورت و بدن استفاده می‌شوند، جزء پرطرفدارترین و محبوب‌ترین دستگاه‌ها در سراسر دنیا هستند. در دستگاه الکساندریت از یک کریستال یاقوت قرمز به‌عنوان منبع اشعه لیزر استفاده‌ شده و این دستگاه طول‌ موج منتشرشده از یاقوت را به گرما تبدیل کرده و با هدف‌گیری فولیکول‌ های مو، سبب از بین رفتن آن‌ها می‌شود که به این فرایند فوتوترمولیز گفته می‌شود.

از مزیت‌های استفاده از این دستگاه به داشتن دو طول‌ موج مناسب، ضریب نفوذ بالا برای انواع پوست و رنگ مو می‌توان اشاره کرد که سبب شده‌است این دستگاه به‌عنوان بهترین روش جهت از بین بردن موهای نازک و کرکی شناخته شود. همچنین اثربخشی این دستگاه بسیار عالی بوده و طول دوره درمانی آن نسبت‌ به دستگاه‌های دیگر کمتر و به دلیل داشتن ابعاد بزرگتر، برای لیزر مناطقی چون شکم، پاها و کمر بسیار مناسب است.

لیزر موی نازک صورت و بدن
لیزر موی نازک صورت و بدن

لیزر روبی

به عنوان قدیمی ترین دستگاه لیزر موی نازک صورت و بدن (اولین دستگاه مورد تایید برای حذف موهای زائد)، روبی دستگاه است که دارای تحقیقات بالینی زیادی برای اثبات موثر بودن در حذف موهای زائد را دارا می باشد. از آن جایی که این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر، دارای بیشترین میزان جذب نور در ملانین است، برای موهای نازک و پوست و موهای تیره و روشن (تا تیپ پوستی دو) مناسب ترین گزینه است هر چند هنوز ثابت نشده است که بر موهای بلوند، قرمز یا خاکستری تاثیر چندانی دارد یا نه.

به دلیل جذب بالای نور توسط ملانین، استفاده از لیزر روبی در پوست های تیره تر توصیه نمی شود، زیرا ممکن است باعث ایجاد تغییر رنگ پوست شود. هر چند امروزه دستگاه های جدیدتر و پیشرفته تر با تاثیر بهتر از روبی موجود می باشند. طول موج لیزر روبی 694 نانومتر است. نقطه ی ضعف لیزر روبی سرعت کمتر آن نسبت به دیگر مدل ها و همچنین ظرفیت درمانی کوچک آن است. این بدین معناست که برای دستیابی به نتیجه ای بلند مدت در مقایسه با دیگر لیزرها به جلسات درمانی بیشتری نیاز است.

لیزر آی پی ال IPL

لیزرها از پرتو نور تک رنگ در یک طول موج استفاده می کنند، اما آی پی ال از پرتو نور چند رنگ، غیر متمرکز و دارای طیف گسترده برای تابش روی سطح پوست و هدف گیری ملانین استفاده می کند. آی پی ال قادر است نواحی بزرگ تر را با سرعت بیشتری هدف بگیرد این در حالیست که لیزر بیشتر بر روی نقطه ی خاصی تمرکز می کند.
به عنوان یکی از بی خطرترین روش های حذف موهای زائد در بازار، اثر گذاری آن بر روی پوست های تیره و در طولانی مدت، همانند لیزر نیست.
آی پی ال بر تیپ پوستی یک و دو اثر گذاری بیشتری دارد. در حالی که ادعا می شود برای تمام مدل پوست ها کاربرد دارد، اما نتایج حاصل در پوست های نوع دو به بالا زیاد مورد قبول نبوده است. دستگاه آی پی ال را می توان برای درمان موهای روشن استفاده کرد اما هنوز تحقیقاتی در رابطه با موثر بودن آن انجام نشده است.
معمولا نسبت به دیگر لیزرها ارزان تر است و درد کم تری دارد. نتیجه ی حاصل شده با این روش IPL نیز به خوبی لیزر نمی باشد. مهم ترین مزیت استفاده از آی پی ال این است که می توان علاوه بر حذف موهای زائد با تعویض فیلتر دستگاه به درمان عارضه های مختلف پوستی مانند پیگمانتاسیون، مشکلات عروقی پوست، آکنه و جوانسازی پوست نیز پرداخت.

لیزر ND : YAG

این لیزر جدیدترین لیزر موی نازک صورت و بدن در بازار می باشد و به طور خاص برای حذف موهای زائد پوست های برنزه و تیره طراحی شده است. این نوع دستگاه برای پوست های نوع یک تا شش کاربرد دارد و ثابت شده که در کاهش رشد مو در همه تیپ های پوستی موثر است. به دلیل جدید بودن این نوع لیزر هنوز تحقیقات کافی در رابطه با تاثیر بلند مدت آن انجام نشده است. به دلیل عمق بالای نفوذ آن نسبت به دیگر لیزرها، لیزر ND:YAG می تواند از رنگ دانه های تیره رنگ پوست نیز بگذرد و مستقیم به سراغ هموگلوبین های فولیکول مو برود.
خطر سوختگی و زخم در تمام تیپ های پوستی در لیزر ND:YAG وجود دارد چرا که بر خلاف دیگر مدل ها، ملانین اولین رنگدانه هدف قرار گرفته شده نیست. یکی از مزایای این لیزر قابلیت تنظیم عمق نفوذ به مقدار کم تر است (با طول موج 532 نانومتر) تا بتواند موهای نازک تر نزدیک به سطح پوست را هدف بگیرد، اما بهرحال موثر بودن آن به طور کامل در این روش ثابت نشده است.

لیزر موی نازک صورت و بدن
لیزر موی نازک صورت و بدن

لیزر ترکیبی soprano ice platinum

لیزر ترکیبی soprano ice platinum نسل جدید سیستم حذف موهای زائد است. سوپرانو آیس توسط کلینیک‌های پیشرفته حذف موهای زائد و پزشکان پیشتاز در سراسر دنیا استفاده می‌شود.

دستگاه لیزر سوپرانو آیس پلاتینیوم ترکیبی است از سه طول موج لیزر:

  • الکس ۷۵۵ نانومتر
  • دایود ۸۱۰ نانومتر
  • ان دیاگ ۱۰۶۴ نانومتر

تکنولوژی این دستگاه به این شکل است که روی قسمت‌های مختلف فولیکول مو تاثیر گذاشته و اثر بخشی فوق‌العاده آن به صورت علمی آزمایش شده و توسط  FDA آمریکا به تایید رسیده است. تکنولوژی پیشرفته آیس، پوست را هنگام عملیات برای زمان طولانی‌تری خنک نگه می‌دارد و ریسک سوختن را پایین می‌آورد، این دستگاه نتیجه یک راه حل پیشرفته حذف مو زائد است که نتیجه بهتری برای هر نوع پوست اعم از روشن و تیره می‌دهد



Source link