تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو | بعد از کاشت مو میتونم لیزر کنم؟


تاثیر لیزر برای کسی که مو کاشته شده چقدر است؟ لیزرتراپی بعد از کاشت مو به منظور سرعت بخشیدن به رویش موهای کاشته شده و تقویت آن ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحریک فولیکول‌ها برای رشد مجدد مو، توقف ریزش بیشتر مو، افزایش تراکم مو و بدون عوارض جانبی شایع از جمله مزایای لیزرتراپی پس از کاشت مو است. در ادامه مطلب به توضیح بیشتری در رابطه با تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت.

تیم حرفه ای مجموعه ای از فواید لیزر بعد از کاشت مو را در این مقاله ای اختصاصی جمع آوری کرده و در اختیار شما و دیگر مخاطبان خود قرار داده اند. همچنین آن ها از شما دعوت می کنند تا از سایت بوفچه دیدن کرده و از مطالب مهیج آن بهره ببرید.

تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو چیست؟

کاشت مو یکی از رایج ترین روش ها برای درمان مشکلات ریزش مو و طاسی است که نتایج موفقیت آمیزی را به همراه دارد. از روش های مختلفی نیز برای اثربخشی بیشتر کاشت مو استفاده می شود. بعد از انجام  کاشت مو پزشکان ممکن است روش هایی مانند پی آر پی بعد از کاشت مو، مزوتراپی و  لیزرتراپی را برای ایجاد نتایج بهتر توصیه نمایند. پس از انجام کاشت مو باید مراحل مختلف رشد مو طی شود تا نتایج نهایی ایجاد شود. بعضی از فولیکول های کاشته شده در ورود به چرخه رشد سرسخت هستند.

با انجام لیزرتراپی بعد از کاشت مو فولیکول ها از مرحله استراحت خارج شده و وارد مرحله رشد می شوند. از دیگر تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو افزایش رشد مو در روی سر، خط پیشانی و مرکز سر تحریک است. درواقع لیزرتراپی با افزایش گردش خون و خون رسانی بهتر در ناحیه گیرنده به تقویت فولیکول های مو کاشته شده کمک می کند. بعد از انجام هر جلسه از لیزرتراپی، ۵۴ درصد خون رسانی به پوست سر افزایش می یابد. لیزر با افزایش گردش خون باعث می شود اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به فولیکول های کاشته شده که ضعیف و حساس هستند برسد.

لیزر برای کسی که مو کاشته شده؟
لیزر برای کسی که مو کاشته شده؟

درنتیجه با انجام لیزرتراپی و تقویت فولیکول ها رشد موها سریع تر خواهد بود. علاوه بر این موهای جدید ضخیم، پرپشت و درخشنده خواهند بود. بیمارانی که از طاسی با الگوی مردانه رنج می برند می توانند از انجام روش درمانی لیزرتراپی در کنار کاشت مو نتایج موفقیت آمیزی دریافت نمایند. انجام لیزرتراپی بعد از کاشت مو حتماً باید به توصیه پزشک انجام شود. همچین باید زمان مناسبی بعد از کاشت مو انجام شود.

مزایای انجام لیزرتراپی بعد از کاشت مو

همانطور که گفته شده انجام لیزرتراپی مزایای زیادی را برای موها ایجاد می کند. مزایا و تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو عبارتند از:

  • رشد موها را تسریع می کند.
  • افزایش خون رسانی به پوست سر در ناحیه گیرنده تا ۵۴ درصد افزایش می باید.
  • حجم مو تا ۲۵ درصد افزایش می یابد.
  • افزایش تراکم موها
  • موهای ضخیم، پرپشت و درخشنده را جایگزین موهای نازک و کم پشت می کند.
  • ریزش موهای کاشته شده را کاهش می دهد و از ریزش مو در نواحی دیگر نیز جلوگیری می نماید.
  • استحکام و خاصیت ارتجاعی مو را افزاش می دهد.
  • خارش پوست سر کمتر می شود.
  • دوران استراحت فولیکول های کاشته شده را کاهش می دهد.
  • تسریع روند بهبودی زخم های کاشت مو
  • مشکلاتی نظیر خشکی پوست سر نیز کاهش می یابد. درنتیجه از شوره سر بعد از کاشت مو نیز جلوگیری می شود.
تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو سر
تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو سر

چگونگی تأثیر فرایند لیزر تراپی بعد از کاشت مو

یک کلاهک لیزری که در آن تعدادی دیود لیزری قرار دارد در بالای سر قرار می گیرد سپس دیودها طول موج و فرکانس به خصوصی از نور را منتشر می کنند که از طریق آن لیزر کم‌ توان در معرض پیازهای موی فرد قرار می‌گیرد.

انرژی اشعه لیزر در هنگام تابیدن به فولیکول های مو توسط سلول های پوست و فولیکول مو جذب می گردد و با تجمع این انرژی فولیکول شروع به بازسازی خود خواهد کرد و با افزایش گردش خون در پوست نیز پروتئین و ویتامین بیشتری توسط گلبول های قرمز به فولیکول های مو منتقل خواهد شد تا فولیکول ها تغذیه بهتری داشته باشند.

لیزر بعد از کاشت مو می‌ تواند جریان خون را در ناحیه سر افزایش داده و باعث تحریک متابولیسم در مرحله تلوژن (مرحله استراحت) یا کاتاژن (مرحله ریزش) شود. به این ترتیب لیزر کم‌ توان می‌ تواند فرآیند تولید مو در مرحله آناژن (مرحله رشد) را تحریک کند. بیمار در طول درمان ناراحتی خاصی به خاطر استفاده از لیزر احساس نمی‌ کند و جلسه درمان با این روش در حدود ۲۵ دقیقه طول خواهد کشید.

کیفیت و ماندگاری لیزر بعد از کاشت مو

کیفیت لیزر تراپی مو و ماندگاری آن به طور کامل به شرایط فرد مراجعه کننده بستگی دارد. به طور کلی می‌توان گفت نوع چوست و مو، نوع کاشت انجام شده، میزان حساسیت پوست و مو و… همی از عواملی هستند که بر روی کیفیت و ماندگاری لیزر تراپی مو اثر می‌گذارند. اما به طور کلی می‌توان گفت در کم‌تر از ۳ ماه بعد از شروع لیزر، تاثیرات اولیه انجام این کار دیده می‌شوند.

همچنین شرکت در تمامی جلسات لیزر تراپی به صورت مرتب و رعایت نکاتی که پزشک تجویز می‌کند، بر روی کیفیت و ماندگاری تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو تاثیر می‌گذارد. شایان ذکر است که لیزر تراپی ماندگاری بسیار بالایی داشته و لازم نیست که در رابطه با این موضوع نگرانی داشته باشید. البته همان طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، برای آن که کیفیت و ماندگاری تاثیرات لیزر تراپی بیشتر باشد، حتماً لازم است تا با دقت و حساسیت بالایی این روند را ادامه دهید و آن را جدی بگیرید. در غیر این صورت نمی‌توانید به نتایج دلخواه برسید.

فواید و تاثیر لیزر بعد از کاشت مو 

در واقع استفاده از لیزر بعد از کاشت مو یکی از روش های تقویت مو پس از کاشت است. استفاده از لیزر برای افزایش رشد مو بعد از کاشت باید حتما به دستور پزشک صورت گیرد و معمولاً زمانی از آن استفاده می شود که وضعیت بیمار به حالت طبیعی رسیده و مدت زمان معینی از زمانی که موها کاشته شده اند سپری شده باشد.

این نوع از لیزر یک لیزر کم توان و سرد است. لیزرهای کم توان گرما نداشته و از انرژی فوتونی استفاده می‌ کنند که بعد از کاشتن مو جهت افزایش جریان خون در پوست سر استفاده شده است. همچنین باعث می شود گلبول های قرمز خون، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به فولیکول های موهای کاشته شده برسانند و از طریق تقویت این فولیکول ها باعث رشد سریع تر و ضخیم تر شدن آنها شوند.

همچنین استفاده از لیزر باعث تحریک متابولیسم فولیکول های مو، رشد آنها و در نتیجه سالم‌ تر شدن ظاهر آن‌ ها خواهد شد. این روش همچنین مانع ریزش مو و نازک شدن آنها پس از رشد خواهد شد. تمام افرادی که مو کاشته اند یا قصد انجام آن را دارند و همچنین افرادی که مشکل ریزش مو و کم پشتی دارند می توانند از این روش برای تقویت موهای خود استفاده کنند.

از جمله تاثیرات لیزر بعد از کاشت مو، رشد موهای تازه کاشته شده و سرعت بخشیدن به فرآیند بهبود آن است. همچنین در هر جلسه حدود ۵۴% خونرسانی به پوست سر را افزایش می‌ دهد و باعث تحریک فولیکول‌ های مو و توقف پیشروی ریزش مو می‌ شود. با استفاده از لیزر می‌ توان فرآیند رشد مو را بر روی سر، در طول خط پیشانی و مرکز سر تحریک کرد. همچنین می توان موها را پرتر، درخشان‌ تر و ضخیم‌ تر کرده و همچنین استحکام و خاصیت ارتجاعی آن‌ ها را افزایش داد.

مو کاشتم میتونم لیزر کنم؟
مو کاشتم میتونم لیزر کنم؟

لیزرتراپی بعد از کاشت مو مناسب چه افرادی است؟

  1. افرادی که در مراحل اولیه ریزش مو می باشند و هنوز بخشی از موهای قسمت جلویی سر آنها در حال رشد هستند.
  2. افرادی که به علت ویژگی های ارثی به این مشکل دچار شده اند.
  3. خانم هایی که در تمامی نقاط سر آنها اثر کم پشتی و ریزش مو به چشم می خورد.
  4. دارندگان موهای نازک و شکننده
  5. افرادی که موی خود را در اثر دستکاری مفرط و یا مصرف دارو از دست می دهند.
  6. افرادی که دچار ریزش مو در اثر تغییرات هورمونی، یائسگی، کمبود آهن، زایمان، شیمی درمانی و … شده باشند.

بعد از کاشت مو میتونم کل بدنمو لیزر کنم؟

لیزر نقاط مختلف بدن ربطی به کاشت مو در نواحی دیگر نداشته و در صورت کاشت مو در روی سر، ابرو و حتی نواحی صورت (ریش و سیبیل) قادر به انجام لیزر در نواحی دیگر اعم از: بیکینی، باسن، زیر بغل، دست و پا خواهید بود.

تاثیرات لیرز بعد از کاشت مو در نواحی مشخص شده به یکدیگر مرتبط نبوده و در صورت کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با مراکز کاشت موی خود در ارتباط باشید و نظر تخصصی پزشک مربوطه با توجه به نوع کاشت موی انجام شده را جویا شوید.



Source link