رژیم کتوژنیک چیست؟

نمونه رژیم کتوژنیک pdf همونطورکه میدونید تمام هدف رژیم کتوژنیک این هست که بدن وارد مرحله 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت کتوزیس بشه. این فقط یک بخش طبیعی از روند رژیم هست که ما اسمش رو کتوزیس میزاریم. توی این بخش میخوایم ببینیم چه غذاهایی از نظر رژیم کتوژنیک، منعی برای مصرف ندارن. اطمینان از مصرف پروتئین برای جلوگیری از کاتابولیسم عضلانی (تخریب بافت عضله) بسیار مهم است که از ایجاد سارکوپنی در میان مدت و بلند مدت جلوگیری می کند. از این رو اضافه کردن اندکی نمک به وعده های غذایی روزانه و یا مصرف مکملهای مواد معدنی (با نظر پزشک) می تواند به بدن شما کمک کند. البته دقت کنید اگر جزو این دسته از افراد هستین، حتما حتما و حتما زیر نظر پزشک این رژیم رو استفاده کنید. متخصصان توصیه میکنند بیشتر رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای تهیه شده با گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، آجیل، روغنهای سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات در رژیم کم کربوهیدرات تنظیم کنید. به طور کلی در این رژیم می بایست غذاهایی مثل گوشت، تخم مرغ، ماهی، آجیل، کره، انواع روغن های سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات مصرف کنید.

در واقع یک جور ترکیب روزه گرفتن و خوردن مواد غذایی پرچربی به حساب میاد که خیلی سریع بدن رو وارد حالت تولید کتوز میکنه. داشتن احساس سیری باعث میشود شما نیاز به 2 یا حتی یکبار غذاخوردن در طول روز داشته باشید و حتی به سمت روزه داری در طول روز بروید. کتوز طور طبیعی واکنش سوخت و ساز را در بدن تقویت میکند; پس از کالری چربیها وحشت نداشته باشید. وزن و قد در هر بار بازدید اندازه گیری میشود و کالری دریافتی نیز با هدف محاسبه میشود. با این وجود ما نظر هر دو طرف رو در ادامه برای شما قرار میدیم تا بتونید تصمیم درستی رو در این مورد بگیرید. وزن خود را اندازه بگیرید و وزن خود را هر 3 تا 4 هفته کنترل کنید. یکی از اشتباهاتی که بعضا افراد میکنن این هست که تصور میکنن قراره توی رژیم کتوژنیک هر مدل چربی یا پروتئینی که دوست دارن، خورده بشه. به همین خاطر هست که خیلی ها این رژیم رو دوست سلامتی و البته تناسب اندام میدونن. در اصل اگر به این سوال جواب بدیم، خیلی از سوالات دیگه ای هم که ذهنتون رو مشغول کرده، جواب داده میشن.

بدن انسان نمی تواند این ماده را هضم کند.

یکی دیگه از جواب هایی که باید به سوال « چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم» داده بشه به میزان مصرف مواد غذایی برمیگرده. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ممکن است به محافظت در برابر این شرایط کمک کند . کبد وظیفهی تبدیل ذخایر چربی به اجسام کتونی را برعهدهدارد و سوخت جایگزین را میسازد که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. علاوه بر اینکه این رژیم برای افراد مختلف متفاوت عمل میکند اما شامل فوایدی است که میتواند به سلامت بدن در بعضی از اوقات کمک کند. بدن انسان نمی تواند این ماده را هضم کند. آره. با این حال ، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری بهنظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است! این موضوع کمی گیجکنندس چون تناقض وجود داره!

چاقی فقط ظاهر افراد را به نمی ریزد، بلکه یک مریضی متابولیکی است و به این خاطر که متابولیسم آن ها به دلیل چاقی پایین می آید، حتی اگر وعده های غذایی کم حجم را مصرف کنند باز هم وزن آن ها ثابت می ماند و فقط مقدار کمی وزن کم می کنند. چون کربوهیدرات کمی دارد و برای از بین بردن اضافه وزن مفید است، هر ۱۰۸ گرم میوه ستاره ای از ۷.۳ گرم کربوهیدرات و ۳ گرم فیبر تشکیل شده است. برای بررسی این سوال که « چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم » و چقدر از هر ماده غذایی رو میتونیم بخوریم یک کتاب وجود داره. مثلا میتونیم در وعده صبحانه دیگه از چایی شیرین استفاده نکنیم. برای اینکه بهتر متوجه شوید بهتر است مثالی بیاوریم، مثلا اگر فردی به طور روزانه ۲۰۰۰کیلوکالری مصرف کند ۲۰تا ۵۰گرم آن را می تواند از کربوهیدرات ها استفاده کند. در این نوع رژیم غذایی میزان دریافت کربوهیدرات به بدن محدود میشود و در عوض چربیها و پروتئینها جای آن را میگیرند تا بدن از آنها به عنوان منبع انرژی استفاده کند.

به عنوان مثال خیلی از افراد تصور میکنن برای استفاده از این رژیم باید حتما از یک سری غذاهای خاص استفاده کرد. اما رژیم کتوژنیک با بدن شما چه خواهد کرد؟ این خیلی مهمه که شما در ابتدا خیلی آروم و با یک شیب ملایم سبک غذایی خودتون رو از حالت عادی به کتو تغییر بدین. با توجه به اینکه در 80 درصد بیماران اپی لپتیک تشنجات از دوران کودکی آغاز می گردد و 20-10 درصد از بیماران مقاوم به درمان هستند. اما بریم سراغ اینکه این رژیم برای چه افرادی مناسبه ؟ با این حال، زمانی که سطح گلوکز و انسولین توی رژیم غذایی کتوژینک پایین میاد، کبد تولید کتون ها توی بدن بیشتر میشه تا انرژی برای کارکردن بیشتر و بهتر مغز فراهم بشه. کتون ها به وسیله کبد از چربی هایی که با استفاده از مواد غذایی وارد بدن میشن و همینطور چربی های موجود در بدن ساخته میشن. از نظر زمانیف تولید شدن کتون ها بیشتر در طول شب اتفاق میوفته. زمانی که غذاهایی با کربوهیدرات بالا وارد بدن میشه، بدن مجبور به تولید انسولین میشه تا قند خون رو بشکنه. رژیم کتوژنیک می تواند قند خون و سطح انسولین فرد را تا حد زیادی کاهش دهد.

رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت

توی رژیم Z217 به فرد پیشنهاد میشه که از ورزش های روزانه ساده ( مثلا 5 دقیقه پیاده روی ) استفاه کنه. در این نوع رژیم کتو، لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. در این نوع رژیم، روزانه حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی، ۳۰ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات مصرف می شود. برای آماده سازی نیازی نیست به درصد بندی رژیم کتو خیلی حساسیت نشون بدین چون قراره فقط بدن شما آماده بشه. اقرادی که لاغر اندام هستن بهتره که از این رژیم استفاده نکنن چون با ریزش حجم عضلاتشون و لاغر تر شدن مواجه میشن. ریزش مو یکی از عوارضی است که برخی افراد آن را گزارش کرده اند و برخی دیگر نیز با آن مواجه نشده اند. یکی دیگر از عوامل پیشگیری از سرطان این است که رژیم کتوژنیک قند خون بالا را کاهش میدهد و میتواند شانس ایجاد انواع عوارض انسولینی را که با برخی از سرطانها مرتبط است، کاهش دهد. رژیم غذایی کتو میتواند برای سوزاندن چربیهای اضافی و انباشته مفید باشد، بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند.

برای کاهش این مشکلات میتوانید در هفتههای اول، رژیمی با مقدار کربوهیدرات متوسط داشته باشید تا بدن شما به شرایط جدید عادت کند. برای شروع بهتره اول بگیم این رژیم برای چه افرای مناسب نیست. و کاملا واضح بود که به همین زودی ها قرار نیست این آسانسور برای ما آسانسور بشه. در آخر هم پیش خودشن میگن اصلا برای من جواب نمیده! 11. من دچار اسهال شدهام چیکار کنم؟ این رژیم میتونه جزو رژیم های شوک برای زمانی که بدن در رژیم کتوژنیک دچار استپ وزنی میشه، استفاده بشه. در سال ۱۹۲۰ میلادی از رژیم غذایی کتوژنیک برای کنترل تشنج های بیماری صرع استفاده می شد و امروزه نیز رعایت این رژیم همچنان به کودکان و بزرگسالان مبتلا به صرع توصیه می گردد. در علم پزشکی، تقریباً 100 سال است که برای درمان صرع مقاوم به دارو، به ویژه در کودکان از این رژیم استفاده میشود. این پژوهش یک مطالعه تجربی از نوع کارآزمایی بالینی است که بر روی 40 کودک مبتلا به صرع مقاوم مراجعه کننده به بیمارستان کودکان مفید تهران در سال 1373 صورت گرفته است . در این مطلب به کسانی که به بیماری دیابت دچار هستند پیشنهاد می شود تا در صورت استفاده از رژیم کتوژنیک با پزشک معالج خود مانند دکتر سلیمی مشورت کنند. Th​is ​po st has  been wri tten by GSA C ontent G᠎en​erat or᠎ D em​ov​er si᠎on​.

فروشگاه کتوژنیک مشهد درباره مبتلایان به دیابت نوع 2 نیز همین اتفاق میافتد. بر اساس تحقیقات، مصرف چای و قهوه در کاهش خطر ابتلا به دیابت نیز موثر است. وقتی که کربوهیدرات رژیم محدود می شود و سطح انسولین بسیار کم می شود،چربی سوزی به میزان چشم گیری افزایش می یابد که این قضیه برای افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند بسیار ایده آل است.اما باید توجه داشت که این رژیم معایبی نیز دارد که در ادامه به آن میپردازیم. بنابراین بدن شما مجبور میشه تا از انبارهای چربی ( که قبلا ذخیره کرده) برای تولید انرژی خودش استفاده کنه. با وارد شدن بدن به مرحله کتوز، بدن شما با سرعت زیادی شروع به تولید کردن کِتون ها میکنه. خیلی از افراد هستن به جز مطرح کردن سوالِ « چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم » ، راجع به امن و مفید بودن مرحله کتوز توی این رژیم هم سوالاتی دارن که در ادامه توضیحات بیشتری راجع به این موضوع بهتون داده میشه. این مرحله دقیقاً همون بخشی هست که بدن شروع به آب کردن چربی های زائد میکنه. با کم شدن مقدار کربوهیدرات ورودی به بدن و وارد شدن به فاز ketosis، سطح انسولین بدن هم تنظیم و کنترل میشه.

کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

دلیلش اینه که ما این رژیم رو جوری تنظیم میکنیم که با یک شیب ملایم مدل غذایی شما با همون غذاهای معمولی ایرانی که به صورت روتین استفاده میشن، تغییر کنه! جالبه بدویند که تمام غذاهایی که توی رژیم غذایی Z217 بهتون داده میشه به صورت کامل غذاهای روتین و معمولی ما ایرانی هاستن. از طرفی افرادی که به صورت حرفه ای ورزش میکنن میتونن از مکمل هایی مثل پروتئین وی برای اینکه حجم عضلاتشون ریزش پیدا نکته استفاده کنن. بیماران بطور تصادفی پس از همانند سازی نسبی به دو گروه تقسیم شده که گروه مورد تحت درمان با گاماگلوبولین وریدی به میزان mg/kg/dose 400 هر هفته برای 6-4 ماه و گروه شاهد تحت درمان با رژیم کتوژنیک از نوع مخلوط قرار گرفتند. این همون سوالی هست که در مورد رژیم z217 هم پرسیده میشه و جواب هر دو سوال دقیقا یکی هست. هر رژیمی در طولانیمدت خطراتی دارد. برای مبارزه با چاقی، رژیمهای غذایی زیادی وجود دارد که فقط برخی از آنها مورد تایید هستند.