صفر تا صد رژیم غذایی کتوژنیک با برنامه رایگان

همچنین شما در کنار گرفتن رژیم کتوژنیک باید به انجام ورزشهای هوازی و آبی بپردازید؛ چرا که تنها با انجام رژیم نمیتوانید به وزن دلخواه خود برسید و باید در کنار گرفتن رژیم کتوژنیک انجام حرکات ورزشی را 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت فراموش نکنید. رژیم کتوژنیک بر کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی برای رسیدن به کتوز تمرکز دارد، یک حالت متابولیک که در آن بدن شروع به سوزاندن چربی برای انرژی به جای گلوکز/کربوهیدرات می کند.این به طور معمول شامل کاهش مصرف غذاهای پر کربوهیدرات مانند غلات، نشاسته، حبوبات و تنقلات شیرین است، در حالی که در عین حال مصرف چربی های سالم و چربی های عملکردی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، کره با علف و روغن را افزایش می دهد.یکی از رایجترین افسانههای رژیم کتو این است که میوهها نیز باید از رژیم غذایی حذف شوند تا به طور مؤثر به حالت کتوز برسند.با این حال، این نمی تواند فراتر از واقعیت باشد. به این صورت شرایط ایدهآل برای سوزاندن چربیها بدون ایجاد احساس ضعف و گرسنگی در فرد ایجاد میشود. چطور باید به شرایط کتوزیس برسیم؟ با این حال که دریافت کربوهیدرات در رژیم کتو به شدت محدود میشود و بسیاری از غذاها باید از رژیم کتوژنیک حذف شوند باز هم غذاهایی وجود دارند که با خیال راحت میتوانید آنها را مصرف کنید و از رژیم کتوژنیک خودتان لذت ببرید.  This article has ​been c reated ​by GSA​ Con tent G​ener​ator Demoversi on.

از آنجا که میزان دریافت کربوهیدرات باید بین 0-15% انرژی روزانه مصرف شود ، مصرف غذاهایی مانند برنج ، سیب زمینی ، نان ، ماکارونی ، میوه و سایر غذاهای حاوی کربوهیدرات عملا غیرممکن می شود که در رژیم غذایی

فرد قرار گیرد ، مگر اینکه به مقدار خیلی کم باشد. 3) بهبود تمرکز ذهنی – همانطور که گفتیم مغز به غیر از قند تنها از کتونها تغذیه میکند و قرار گرفتن بدن در شرایط کتوزیس باعث تامین پیوسته نیاز مغز به انرژی میشود. هر چند سریعترین روش برای تسریع تولید کتونها در بدن گرسنگی کشیدن است، اما مسلما این روش کارساز نیست و نمیتوان به عنوان یک راهحل سالم برای کاهش وزن به آن نگاه کرد. البته جالب است بدانید که که مصرف کربوهیدرات زیاد برای عملکرد خوب مغز ضروری است، اما تنها در صورتی که مغز به کتونها دسترسی نداشته باشد. بعد از گذشت چند روز از شروع این رژیم و تنظیم شدن بدن با شرایط رژیم کتوژنیک، بدن و مغز میتوانند بدون مشکل از این منبع سوختی جدید استفاده کنند.

معایب رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک یا رژیم کتونزا یا رژیم پُرچربی یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد ، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک ، که بدن را وادار میکند تا بهجای قند ، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند . راسل وایلدر در مایو کلینیک بر پایهٔ همین پژوهش ، اصطلاح «رژیم کتوژنیک» را ابداع کرد تا اشارهای به تولید سطوح بالای اجسام کتونی در خون در اثر مصرف فراوان چربی و مصرف اندک کربوهیدرات داشته باشد. همچنین این وضعیت با کتواسیدوز تفاوت زیادی دارد و ماجرا کاملا برعکس اتفاق می افتد؛ زیرا در آن اجسام کتونی غلظت های بسیار بزرگی دارند و PH خون را به حالت اسیدی تغییر می دهند، بنابراین کتواسیدوز یک موفقعیت تهید کننده می باشد. این تغییر به علت دفع فرآرده های ناشی از کتوزیس است. در نتیجه باید همیشه قبل، حین و بعد از ورزش ذخایر قندی خود را با خوردن کربوهیدراتها تجدید کنید.

غذای کتوژنیک چیست

دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود. این رژیم برای اکثر مردم مشکلی ایجاد نمیکند، اما افراد دارای مشکلات زیر بهتر است سراغ این رژیم نیایند یا حداقل با پزشک یا متخصص تغذیه خود درباره آن مشورت کنند: – افراد دارای بیماری دیابت (بخصوص دیابت نوع 1) – افرادی که از فشار خون رنج میبرند. پیترمن در ۱۹۲۵ میلادی گزارش کرد که ۹۵٪ از ۳۷ بیمار جوان او، کنترل موفقیتآمیزی در تشنجهایشان داشتهاند و ۶۰٪ شان از بند این بیماری رهایی یافتهاند. کارآزماییهای بالینی وی بر روی چند بیمار مبتلا به صرع در ۱۹۲۱ میلادی ، نخستین کاربرد رژیم کتوژنیک در درمان صرع محسوب میشود. در سال ۱۹۲۱ میلادی، «رولین وودیات» مطالعه و مروری بر روی پژوهشهای مرتبط با رژیم غذایی و دیابت انجام داد. مطالعات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک روش مؤثرتری برای مدیریت و جلوگیری از دیابت در مقایسه با رژیم های کم کالری است. ​This article h​as ᠎been g enerat​ed with G SA Conte nt G enerat᠎or Demover sion.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند به علاوه در این رژیم خبری از جهشهای قند خون نیست و معمولا به همین دلیل کسانی که این رژیم را رعایت میکنند احساس تمرکز بیشتر و عملکرد ذهنی بهتر دارند. مسلما این موضوع برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند بسیار مطلوب است، اما این رژیم غذایی مزایای دیگری هم دارد که از جمله میتوان به احساس گرسنگی کمتر و انرژی بیشتر در طول روز اشاره کرد. 1) کاهش وزن – مسلما تبدیل چربی به منبع اصلی سوخت بدن مزایای بسیاری برای کاهش اضافه وزن فرد خواهد داشت. در یک رژیم کتوژنیک بدن شما منبع اصلی سوخت خود را تغییر میدهد و تقریبا به صورت کامل از چربی انرژی خود را تامین میکند. شما ممکن است تصور کنید که می دانید رژیم کتوژنیک چیست و بدون نیاز به اندازه گیری کلان خوراک ها تا اینجا اطلاعات کافی برای تغییر رژیم خود به ٰٰرژيم کتوژنیک را به دست آورده اید. بیشتر افراد در شروع رژیم کتو، آنفولانزای کتوژنیک را تجربه میکنند اما پس از مدتی این علایم بهبود پیدا میکنند، برای کاهش این علائم باید به میزان کافی مایعات مصرف کنید و الکترولیت های کافی را از طریق مصرف غذاهای پر سدیم، پر پتاسیم و سایر راه ها مثل نوشیدنی های حاوی سدیم تامین کنید.

به علاوه نیاز به پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی به مقدار کافی برای حفظ سلامت مو ضروری است، در رژیم کتو این تعادل به هم خورده و همین مساله میتواند سلامت مو را به خطر بیاندازند. رژیمهای غذایی باید در کنار کاهش وزن، روی سلامت کلی بدن تاثیر مثبت بگذارند، مانند رژیم دش با رتبه ۲ یا رژیم مدیترانهای که رتبه ۱ است. صرع: تحقیقات نشان دادهاست که رژیمهای کتوژنیک موجب کاهش قابلتوجهی در تعداد تشنجها میشود. تمام چهار نوع رژیم کتوژنیک که نام بردیم در نوع خود مؤثر هستند و میتوانند جهت کاهش وزن به شما کمک کنند. در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از ۵۰ گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قندخون که بدن میتواند سریع مصرف کند) تمام میشود. در ابتدای رژیم کتوژنیک من به شدت نگران بودم که به دلیل میزان پروتئین دریافتی بسیار کم ، تمام حجم عضلاتی که به دست آورده بودم را از دست بدهم. اما چگونه میتوان به لاغری سریع و ایمن دست پیدا کرد؟

2) مقابله با دیابت نوع 2 – رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها باعث لاغری میشود، بلکه بهترین روش برای معکوسکردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع 2 هم بهشمار میرود. ۱۱ – بیماری که به کبد چرب مبتلاست میتونه رژیم کتو بگیره؟ در این مطلب به کسانی که به بیماری دیابت دچار هستند پیشنهاد می شود تا در صورت استفاده از رژیم کتوژنیک با پزشک معالج خود مانند دکتر سلیمی مشورت کنند. معمولا گرفتن رژیم کتوژنیک باعث بهبود شرایط بیماری صرع و کاهش نیاز به استفاده از داروها میشود. مطمئنا شما رو وسط راه نمیذاره چون میتونه به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کنه . این ماشین همیشه با گاز کار میکرده ، حالا وسط راه گازش تموم میشه و خاموش میکنه . با لب و لوچهای آویزون گفتم حالا ادامه بدم ببینم حرف حساب این رژیم کتو چیه؟ در ادامهی مقاله با عبارت درشت مغذیها رو به رو خواهید شد که لازم میدونم اول دربارهش یه توضیحاتی بدم . به مدت 2 هفته باید به بدن خود زمان بدهید تا با سیستم جدید چربیسوزی انطباق پیدا کند.

مهمترین نکته برای ایجاد شرایط کتوزیس و چربیسوزی پایدار، عدم مصرف کربوهیدرات تا حد ممکن است. همانطور که اشاره کردیم در این رژیم چربیسوزی به صورت قابل ملاحظهای افزایش مییابد و در عین حال ترشح انسولین که باعث ذخیره شدن چربی در بدن میشود کاهش مییابد. تو رژیم کتو مصرف کربوهیدراتها به شدت کاهش داده میشه (چیزی حدود ۵ درصد) و چربیها جایگزینش میشن. تو این رژیم روزانه میزان چربی مصرفی باید چیزی معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشه . مقدار مصرف پروتئین هم متوسطه یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده. هرچقدر مقدار کربوهیدرات مصرفی شما کمتر باشد، تاثیر این رژیم هم بیشتر خواهد بود. رژیم غذایی کتوژنیک سیکلیس (CKD) دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر مثال: پنج روز از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید و در دو روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. آنها بسیار خوش طعم هستند و حتی میتوانید آنها را به صورت پخته یا هر روش دیگر استفاده کنید.

این میوه جزو مرکبات پرطرفدار است و یک طعم دهنده طبیعی به انواع غذاها می باشد و از آن برای درست کردن نوشیدنی ها، غذاها و دسرها به خوبی استفاده می شود، چون دارای عطر بی نظیری می باشد و مزه ای ترش و دلپذیر به انواع غذاها می دهد. وقتی منبع سوخت اصلی بدن شما مثل اکثر افراد کربوهیدراتها باشند، نمیتوانید به راحتی از ذخایر چربی خود استفاده کنید و مغزتان هم نمیتواند از آنها انرژی بگیرد. در یک رژیم کتوژنیک این مساله حل میشود و به دلیل دسترسی بدن به ذخایر چربی به عنوان منبع سوخت میتوانید برای مدت بیشتری فعالیت کنید بدون آنکه احساس گرسنگی کنید. برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است . 5) درمان صرع – شاید تعجب کنید اما رژیم کتوژنیک از دیرباز (حدود دهه 1920 میلادی) به عنوان درمانی سنتی برای صرع به کار میرفته و معمولا برای کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو دچار بودند تجویز میشود.