شروع رژیم کتوژنیک + برنامه غذایی – کتووانیلا

روزه کتوژنیک ایده رژیم کتوژنیک این است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت را مصرف کنید. اگر از من می پرسید هیچ رژیم غذایی که تاکید بر خوردن بیش از حد یک درشت مغذی داشته باشد و دیگر درشت مغذی ها را محدود کند، نمی تواند رژیم غذایی خوب و کاملی باشد. از دیگر اشکالات نیز میتوان به آنفولانزای کتویی اشاره کرد. مطالعات و تحقیقات زیادی نشان می دهند که رژیم کتوژنیک بر درمان سرطان و دیگر مشکلات جدی در رابطه با سلامتی، تاثیر دارد. بنابراین لازم است آگاه باشید که عدم مصرف غذاهای مغذی و با کیفیت یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک میباشد. یکی از عوارض جانبی و موقتی و در عین حال ناخوشایند رژیم کتوژنیک، اختلال در تنفس است. چیزی که تا به حال به دست آمده این است که رژیم غذایی کتوژنیک را می توان کاملا بی خطر برای افراد سالم نامید. در مجموع داشتن رژیم کتوژنیک به علت کم بودن مقادیر کربوهیدرات، برای ورزشکاران نسبت به افراد با فعالیت کمتر بسیار سخت تر است و این رزیم به ورزشکاران حرفه ای به هیچ عنوان توصیه نمی شود. یکی از بزرگترین ضعف های رژیم کتوژنیک این است که به علت پایین بودن مصرف کربوهیدرات ها شما مجبورید مصرف میوه و سبزی را در این رژیم محدود کنید.

لیست غذای کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران زمانی که افراد شروع به رعایت برنامه غذایی کرده و از میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک استفاده کردند کاهش وزن چشمگیری را به طور سریع مشاهده می کنند که چیزی حدود ۵ کیلو در هفته یا کمتر از آن تخمین زده می شود. زیرا بیشتر تولید کنندگان، کمبود عطر و طعم آنها را با شکر اضافی (کربوهیدرات) جبران می کنند. بسیاری از دتوکسها هستند که شما میتوانید آنها را به راحتی تهیه کنید. گاهی اوقات در زمان استفاده از یک غذای غیر کتوژنیک به عواقب بعدی آن فکر نمیکنیم. 16 ساعت روزه و 8 ساعت غذاخوردن یک روش ساده است که میتوانید آن را رعایت کنید. از آنجا که این رژیم سرشار از چربی و پروتئین است بنابراین خیلی سریع احساس سیری به ما دست می دهد و کمتر احساس گرسنگی خواهیم داشت؛ و لاغری خیلی سریع حاصل می شود. برای مواد معدنی ، سعی کنید از 3000 تا 4000 میلی گرم سدیم ، 1000 میلی گرم پتاسیم و 300 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنید ، تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید. یافتهها: در بین انواع چربیها، دریافت اسیدهای چرب ترانس با افزایش سطح سرمی بیومارکرهای التهابی همراه بود.

صرف نظر از دلایلی که رژیم غذایی کتوژنیک را متوقف می کنید، بازگرداندن کربوهیدرات عواقبی به همراه خواهد داشت. حتی با افزودن چند قطره آب لیموی تازه به آب آشامیدنی، می توانید از خواص آن بهره مند شوید. عملکرد این نسخه از رژیم کتوژنیک همان طور که از اسم آن پیداست، به صورت چرخه ای می باشد. البته رژیم کتوژنیک به تازگی ابداع نشده است. خارج شدن از رژیم کتوژنیک چه عواقبی می تواند داشته باشد؟ در موارد شدیدتر اگر رژیم کتوژننیک توسط افراد متوقف نشود ممکن است منجر به بستری شدن آنها در بیمارستان شود. مثلاً وقتی تخم مرغ را به عنوان صبحانه در رژیم غذایی خود قرار می دهیم انواع و اقسام ویتامین ها و مواد معدنی که برای بدن لازم است را تأمین می کنیم و به این ترتیب هم مواد موردنیاز بدن را تأمین کرده و هم از چاق شدن جلوگیری می کنیم. علاوه بر این غذا ها، ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها با چربی بالا، امگا 3 بسیار بالایی دارند که این امر با کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن و چاق مرتبط است. به این ترتیب همیشه یک روش انعطاف پذیر برای سوخت و ساز سلولی دارید و پس از کاهش وزن همیشه تناسب اندام دارید و دوباره چاق نمی شوید.

که این خود منجر به بیماری به نام کتواسیدوز می شود.

پس در این رژیم بدن سوخت موردنیاز را از چربی می گیرد نه از کربوهیدرات و همین اصل در رژیم کتو باعث کاهش وزن می شود. یک هشدار جدی: در رژیم کتوژنیک و همینطور کم کربوهیدرات، غذاهایی که قند مصنوعی دارند، مثل کیک، کلوچه، آبنبات و شکلات، بستنی و شیرینیها را به هیچ وجه مصرف نکنید. برای مطالعه دقیق تر با جزییات بیشتر به شما پیشنهاد میکنیم منبع را بررسی کنید و مطالب داخل ان را مطالعه کنید. به شما پیشنهاد میکنیم تا حتما یکبار نمونه جدول برنامه کتوژنیک را امتحان کنید. که این خود منجر به بیماری به نام کتواسیدوز می شود. آزمایشهایی بر روی زنان مبتلا به دیابت نوع دو که به مدت ۹۰ روز از رژیم کتوژنیک پیروی کردند انجام شد که نتایج حاکی از آن بود که بهطور قابلتوجهی سطح هموگلوبین ای وان سی (A1C)، که نشانگر مقدار قند خون بلندمدت است، کاهش داشته. البته شاید دوست داشته باشید کمی خامه یا مقدار بسیار کمی شیر به آن اضافه کنید. در مورد اینکه آیا طرفداران رژیک کتوژنیک وزن خود را دوباره به دست می آورند یا عواقب سلامتی دیگری را متحمل می شوند، شواهد قطعی و کافی هنوز وجود ندارد. Da ta h as been gen erat᠎ed ​wi th the  help ᠎of GSA Con᠎te᠎nt G​ener at or DEMO !

بهترین پنیر برای رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک در دو حالت سخت گیرانه و متعادل می تواند اجرا شود، در رژیم کتوژنیک اصلاح شده برای خانم ها ترکیبی از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی آلکالاین و رژیم کتوژنیک استفاده می شود که نتایج آن در کاهش وزن بسیار چشم گیر بوده است. نمودار هرم غذایی رژیم کتوژنیک به گونهای طراحی شده است که بدن شما را در حالت کتوز تغذیه قرار دهد و شما را در آن حالت نگه دارد. اما ورزشکارهای استقامتی که باید برای مدت طولانی انرژی خود را حفظ کنند، کربوهیدرات به عنوان یک سوخت اصلی و مهم برایشان تلقی می شود. از هرگونه غذای فرآوری شده که به عنوان کم چرب معرفی می شوند، خودداری کنید. بنابراین درست مانند هر رژیم دیگری، اگر به دنبال کاهش وزن هستید، باید از قانون نقصان کالری پیروی کنید و کمتر از کالری مصرفیتان، کالری دریافت کنید. در این رژیم بدن تبدیل به دستگاه چربی سوزی می شود که این برای کاهش وزن بسیار مفید است.در این رژیم انسولین(هورمون ذخیره کننده چربی) ،افت زیادی پیدا می کند و در این رژیم پس از مدتی بدون گرسنگی،چربی های بدن به راحتی کاهش می یابند. با این حال، نسبت دقیق به نیازهای خاص شما بستگی دارد.

کتوژنیک و ورزش

بسیاری از مواد غذایی با کربوهیدرات بالا سالم هستند و باید در رژیم غذایی قرار گیرند تا نیازهای مربوط به فیبر، ویتامین و مواد معدنی از راه طبیعی وارد بدن شوند. هنگامی که بدن شما شروع به سوزاندن چربی کرد، کتون ایجاد می کند یعنی در حالت کتوز تغذیه ای قرار دارد. کتون یک ترکیب مولکولی از اکسیژن و کربن است که در کبد تولید میشود. به خاطر داشته باشید که غذاها، حاوی درصد مشخصی از چربی مثل لبنیات پرچرب و چربی هایی مانند ماهی، ماهی سالمون، ماهی خال مخالی و چربی گوشت هستند که به دنبال مصرف روزانه در هنگام پیروی از رژیم غذایی کتو به کار گرفته می شوند. سطح کلسترول بهتر عدم وجود میوه های سرشار از فیبر و فراوانی گوشت های پر چرب اشباع شده ممکن است کلسترول خون را افزایش داده باشد. اگر مدت طولانی خود را در شرایط کتوز قرار دهید، خطر ایجاد اسید در خون افزایش می یابد. و باعث افزایش قندهای مزمن خون و منجر به مقاومت به انسولین می شود؟ اما پس از تخلیه ذخایر گلیکوژن، چون فرد کربوهیدراتی مصرف نمیکند، بدن به ناچار به سمت مصرف چربی سوق پیدا میکند.

کاهش وزن با کتوژنیک نی نی سایت

اما خبر خوب این است که این بوهای ناخوشایند همیشگی نیستند و پس از مدتی که بدن با روند کتوز سازگار شود، از بین می رود. آب فراوان بنوشید. به این دلیل که مصرف آب کافی میتواند از مشکلات گوارشی مانند یبوست در این رژیم به علت پایین بودن مصرف فیبر کمک کند. حالا فهمیدید علت سخت گیری ها چیه؟ استفاده از رژیم کتوژنیک در طولانی مدت می تواند به علت کمبود ریز مغذی هایی که به آنها اشاره کردم و همچنین فیبر می تواند به سلامت شما ضرر بزند. نکته اصلی ترک رژیم کم کربوهیدرات این است که به آرامی آن را انجام دهید. یک روش ساده برای یادآوری این روش و استفاده صحیح از آن این است که کربوهیدرات ها را محدود کنید و پروتئین به میزان لازم مصرف کرده و برای رفع گرسنگی از چربی استفاده کنید. آکنه : سطوح انسولین پایین و خوردن شکر کمتر یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند.با این حال ، در نظر داشته باشید که تحقیق در بسیاری از این زمینه ها تا نتیجه واقعی بسیار فاصله دارد. بله، اما با این حال باید در شروع رژیم کتوژنیک میزان کربوهیدرات دریافتیتان را کاملا کاهش دهید.

با این حال ، همین یافته های اولیه نیز نوید بخش و هیجان انگیز است. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در مراحل اولیه رژیم کتو مرتکب می شوند محدود کردن بیش از حد پروتئین می باشد. همچنین به گفته بسیاری از افراد بوی بدی در دهان ایجاد می شود. ولی امروز می خواهیم یک هرم غذایی به نام هرم غذایی رژیم کتوژنیک را معرفی کنیم. هرم غذایی رژیم کتوژنیک از غذاهای زیر در رژیم غذایی شما صرف نظر می کند. تقریباً70-80٪ از کالری روزانه شما باید از چربیهای سالم حاصل شود که بنابراین چربی ها به عنوان بزرگترین لایه در هرم کتو معرفی می شوند. دقت کنید که در این رژیم کربوهیدرات باید بسیار کم و پروتئین و بخصوص چربی به مقدار بسیار بالایی مصرف شود. این نوع غذاها علاوه بر این که ما را مدت بیشتری سیر نگه می دارند برای سلامتی هم مفید هستند چون در این نوع آشپزی شکم خود را از کربوهیدرات هایی که هیچ مواد مغذی هم ندارند پر نمی کنیم و در عوض موادی که برای سلامتی بدن لازم است را جایگزین می کنیم.

این میزان معادل 3 گرم فیبر بوده و برای سلامت قلب مفید است. خرما ها برای تامین بسیاری از مواد مغذی مفید هستن و مهم تر اینکه در این زمینه به شکل ارگانیک عمل میکنن. در بسیاری از موارد ورزشکاران متوجه می شوند که ساختار غذایی در این رژیم به عملکرد و توانایی آنها در ورزش آسیب می رساند. اولین توصیه من این است که دسر را فراموش کنید. چند روز در این سطح بمانید و ببینید چه احساسی دارید. در واقع، مصرف روغن نارگیل یکی از بهترین راهها برای افزایش سطح کتون است. از چربی های بد مانند روغن های ذرت، سویا و روغن هیدروژنه خودداری کنید. 1. کلاسیک: رژیم کتوژنیک کلاسیک نیاز به مشارکت یک متخصص تغذیه دارد که توصیههای غذایی را بر اساس ویژگیهای فردی مانند سن، وزن، فرهنگ فعالیت بدنی و ترجیحات غذایی ارائه میدهد. هنگامی که از متخصص تغذیه این رژیم را دریافت میکنید، از معایب و مزایایی که برای شما دارد، به خوبی آگاه هستید. این همراه با افزایش کتون و دارای مزایایی برای سلامتی است. کتون مولکولی است که در کبد در اثر مصرف چربی هنگامی که مصرف قند کاهش مییابد تولید میشود. احساس ضعف یا خستگی بدلیل کمبود کتوز یا عدم استفاده از چربی ها و کتون هاست.