غذاهای مجاز و غیر مجاز در رژیم کتوژنیک کدامند ؟

در این مقاله ۱۵ نوع ماده غذایی مختلف که میتوانید به آسانی در رژیم کتوژنیک مصرف کنید برای شما آورده شده 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت است. البته هزینه های دیگری مانند هزینه درمان بیماری های ناشی از چاقی نیز از دوش بیماران برداشته می شود؛ چون درمان این گونه مریضی های خطرناک هزینه های فراوانی را برای افراد به دنبال دارد ؛ بنابراین جراحی چاقی به کمک پزشک های توانمندی همچون دکتر سلیمی می تواند شما را به یک باره از پرداخت هزینه های اضافی نجات دهد و به پس انداز و صرفه جویی شما کمک شایان توجهی بکند. یکی از رژیمهای مهم برای کاهش وزن و سلامت که شما را از بسیاری از بیماریها و حتی اضافه وزن نجات میدهد، رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو است. کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک برنامه غذایی با چربی بالا؛ رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در جراحی های چاقی اقداماتی بر روی دستگاه گوارش صورت می گیرد و باعث می شود میزان کالری دریافتی بدن بسیار پایین بیاید. یک رژیم غذایی معمولی کتو به شدت کالری دریافتی را برای هر یک از سه درشت مغذی یا ماکروهای چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها تنظیم می کند.در اینجا درصدهای کالری توصیه شده معمولی برای هر ماکرو رژیم کتو آورده شده است:- 55 تا 60 درصد کالری دریافتی روزانه باید از چربی باشد.- 30 تا 35 درصد کالری دریافتی روزانه باید از پروتئین باشد.- 5 تا 10 درصد کالری دریافتی روزانه باید از کربوهیدرات ها تامین شود.

کاهش وزن رژیم کتوژنیک

روزه کتوژنیک حتما برای کاهش کالری دریافتی در برنامه غذایی روزانه خود بر اساس توصیه پزشک این کار را انجام دهید. راستی یادتان باشد که لازم نیست بیش از 21 روز کیتو دایت را ادامه دهید. با این کار می توان بدنتان را قبل از اینکه کل کربوهیدرات ها را کاملا حذف کنید، به بدنتان یاد دهید که می تواند چربی هایش را بسوزاند. این نکته را هم فراموش نکنید که این رژیم روی افرادی بهترین تاثیر را خواهد داشت که به آن پایبند باشند و در طولانی مدت از مصرف کربوهیدراتها در مقدار زیاد پرهیز کنند. بنابراین، هنگامی که شما یک رژیم غذایی ketogenic را دنبال می کنید، بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی را برای کسب انرژی بدن مصرف می کند، بنابراین در این فرآیند اکثر افراد حتی در هنگام مصرف کالری زیاد و چربی کافی از طریق رژیم غذایی خود، وزن و چربی بیش از حد بدن را به سرعت از دست خواهند داد. This a᠎rticle was generated by GSA​ Con᠎tent Gene rato r ᠎DE᠎MO .

رژیم کتوژنیک و دیابت

علاوه بر این آب زیادی کدام ممکن است دارند، املاح معدنی را انتخاب کنید و انتخاب کنید ویتامین های فراوانی را هم برای ما به ارمغان می آورند. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره). مراقب باشید که آجیلهایی که کربوهیدرات بالایی دارند را به صورت محدود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برگ ها زیاد نرم نشود. معمولا ۴۰-۳۵ درصد کالری در رژیم مدیترانه ای از چربی تامین می شود که شامل مقادیر زیاد چربی غیراشباع مونو از روغن زیتون می باشد. اگر شما اصول رژیم کتوژنیک را در کنار غذاهای رژیم کتوژنیک بدانید به راحتی میتوانید خودتان برنامه مناسبی برای خودتان اجرا کنید. روغن MCT نوعی چربی زود هضم است که میتواند برای کمک به رژیم کتو برای افزایش مصرف چربی و ماندن در شرایط کتوز استفاده شود. عنوان کتوژنیک به دلیل افزایش تولید اجسام کتونی در این رژیم است .کتونها حاصل متابولیسم چربی ها هستند که به طور عادی در ادرار دفع میشوند. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان ابزاری برای درمان بیماری های عصبی مانند صرع نشات گرفته است.

لیست خرید کتوژنیک

خوشبختانه بسیاری از افراد این مسیر را قبلا طی کرده اند و به ترفندهایی دست یافته اند که روند انتقال به حالت کتوز را برای شما بسیار آسان می کند. برخی از گیاهان و سبزیجات با اینکه روی زمین میرویند، اما کربوهیدرات بسیار بالایی دارند. هر سبزی که بالای سطح زمین رشد میکند، به طور کلی کربوهیدرات پایینی دارد و معمولا بهترین گزینه برای قرار دادن در بین غذاهای رژیم کتوژنیک است. با پیروی از یک برنامه غذایی کیتو دایت کربوهیدرات ها را به شدت محدود خواهید کرد، بنابراین شروع به خوردن بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات در روز کنید و همچنین مطمئن شوید که کدام غذاها عمدتا حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند تا بتوانید انتخاب های درستی داشته باشید. چربی منبع اصلی انرژی در رژیم کتوژنیک است.بنابراین مطمئن شوید که بدن خود را به اندازه کافی از آن تغذیه می کنید. اولئوروپئین اصلی ترین آنتی اکسیدان زیتون است که خواص ضد التهابی بالایی داشته و به محافظت از سلول ها در برابر آسیب کمک می کند. بنابراین مهم ترین روش درمان زنان مبتلا به PCOS تغییرات و اصلاح سبک زندگی، مانند رژیم غذایی و ورزش، می باشد و درمان های دارویی، اختلالات هورمونی و متابولیک مرتبط با این بیماری مانند مقاومت به انسولین، عدم تخمک گذاری، هیرسوتیسم و بی نظمی های قاعدگی را هدف قرار می تفاوت ها و شباهت های رژیم کتوژنیک و رژیم اتکینز دهند.

تابدیکس گفت: «کم کردن میزان کربوهیدرات معمولا زمینه را برای پرخوریِ آنها در جای ریزش مو در رژیم کتوژنیک علل و درمان دیگری فراهم میکند. برای شروع کاهش وزن در رژیم کتوژنیک، باید کربوهیدرات خالص خود را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود کنید. رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. به طور طبیعی هر چه میوه شیرین و بزرگتر باشد، قند بیشتری در آن وجود دارد. هر وعده غذایی باید دارای پروتئین، چربیهای سالم و سبزیجات باشد. در حقیقت یک ماده ایده آل برای سالاد و سس مایونز سالم است. آجیلها گزینههای خوبی برای میان وعده شما محسوب میشوند، چون طعم بسیار خوبی دارند. این رژیم باعث آرام شدن روده و معده می شود؛ به این ترتیب بیماران با اتفاقاتی مانند گاز معده، دردهای شکمی و گرفتگی عضلات شکم درگیری های کمتری خواهند داشت که برای اکثر افراد موضوع بسیار مهمی می باشد. اطمینان از مصرف پروتئین برای جلوگیری از کاتابولیسم عضلانی (تخریب بافت عضله) بسیار مهم است که از ایجاد سارکوپنی در میان مدت و بلند مدت جلوگیری می کند.

انواع نان کتوژنیک

از همه مهمتر اینکه نشان داده شده خطر ابتلا به دیابت در کسانی که چای و قهوه میل میکنند، بسیار کمتر است. همچنین در کنترل قند خون و دیابت تأثیر دارد. فقط 1 گرم کربوهیدرات دارد. میزان کربوهیدرات تخمه کدو 50 گرم است. در رژیم غذایی کتوژنیک، معمولاً میزان مصرف کربوهیدرات روزانه به 20 تا 50 گرم کاهش پیدا میکند. من در اینجا بیشتر غذاهایی که میتوانید در این رژیم غذایی مصرف کنید و به وزن مناسب برسید را برای شما آوردهام. همین دو دلیل کافی است تا انگیزه شما برای ادامهی یک برنامه غذایی کاهش پیدا کند. مبنای اصلی رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد. تحقیقات نشان میدهند کره عامل اصلی افزایش خطر بیماریهای قلبی یا دیابت نمیباشد. پنیر سرشار از چربی اشباع است ولی خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نمیدهد! به علت اینکه روغن زیتون در دمای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از حرارت کم برای پخت روغن زیتون استفاده یا آن را پس از پخت به غذا اضافه کنید.

چه غذایی برای رژیم کتوژنیک مناسب است؟

برخی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند – مانند آجیل (بادام ، گردو) ، دانه ها ، آووکادو ، توفو و روغن در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است زیتون. بدن شما بدون توجه به برنامه غذایی که برای کاهش وزن سریع انتخاب میکنید، هنوز به چربیهای سالم نیاز دارد. چه غذایی برای رژیم کتوژنیک مناسب است؟ علاوه بر این مصرف پروتئین به حفظ توده عضلانی هنگام کاهش وزن کمک میکند و مصرف آن نیز در هر رژیم غذایی مانند رژیم برای کاهش وزن سریع ضروری است. در رژیم کتوژنیک، برای بدنسازها و همچنین پروتیئینها، سهم بیشتری از کربوهیدراتها دارند. پس باید رژیم غذایی خود را به گونه ای تقسیم بندی کنید که خوردن برشی از هلو شما را از هدفتان که لاغری می باشد دور نکند. برخی اجتناب کرده اند اشخاص حقیقی تحت تأثیر بیشتر سرطان ها کبد طیف گسترده ای از عکس اجتناب کرده اند بیماری کبد را نیز دارند کدام ممکن است قابل دستیابی است به رژیم غذایی اضافی خواستن داشته باشد. میزان کم آب ذخیره شده در بدن به دلیل کمبود کربوهیدرات ها، ممکن است منجر به کم آبی و یبوست شود.

هندوانه از میوه های آبدار و خوش عطر است که آب فراوانی در خود جای داده است، به همین علت برای هیدراته کردن بدن یکی از عالی ترین گزینه ها می باشد و از میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک است. برخی از افراد هستند که به طور خاص برای افزایش عملکرد ذهنی از رژیم های کتوژنیک استفاده می کنند.معمولا در هنگام افزایش کتوز در بدن،فرد افزایش انرژی را تجربه می کند. خواب به دلایل زیادی مهم است و کمبود خواب یکی از بزرگترین عوامل خطر برای افزایش وزن است. اگه مصرف کننده روغن زیتون هستید، میتونین بخش زیادی از چربی مورد نیاز خود رو برای این روش تامین بکنین. یافتهها: در این مطالعه، 4 مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در یک مطالعه، افرادی که رژیم پروتئین بالاتری داشتند روزانه 441 کالری کمتر مصرف میکردند. هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر تمرین هوازی همراه با رژیم غذایی کتوژنیک بر سطوح سرمی استیوکلسین و لپتین در مردان میانسال مبتلا به سندروم متابولیک بود. برخی از رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است حاوی نکات منفی باشند و ممکن است شما را به روشی متفاوت سوق دهند. This art᠎ic᠎le w as generated by G SA Conte nt​ G enerator D​emov᠎er᠎sion!

مجاز های کتوژنیک

مطالعات نشان میدهد که فیبرهای محلول ممکن است باعث کاهش وزن شوند. شواهد نشان میدهد که مصرف پروتئین کافی ممکن است عوامل خطر ابتلا به کاردیومتابولیک، اشتها و وزن بدن را بهبود بخشد. در واقع بهدلیل محدودبودن منابع غذایی در این رژیم ممکن است در طولانیمدت رژیم کتوژنیک منجربه ضعف سلامت استخوان و ایجاد پوکی استخوان شود. راههای زیادی برای اضافه کردن چربی به رژیم غذایی وجود دارد. پروفایل بالای ویتامینهایی همچون ویتامین A، Cو B6 در آن باعث میشود انرژی بیشتری برای کار در باشگاه داشته باشید. در اینجا تعداد حدودی بعضی از آجیلهای لاغر کننده را آوردهام که وزن آنها 100 گرم میشود. بویژه آجیلهای نمکی و شور. آنها پر از مواد مغذی هستند و شما میتوانید مقادیر بسیار زیادی از آنها را میل کنید بدون اینکه کالری و کربوهیدرات زیادی جذب کنید. روش کار: کلیه ی پایگاه های اطلاع رسانی داخلی و همچنین پایگاه های google scolor, pubmed, Cochrane, science direct,scopus با استفاده از کلیدواژه هایAutism, Gluten free, Casein free بدون محدودیت زمانی بررسی شدند.