غذاهای مجاز برای رژیم غذایی کتوژنیک – لیست کامل مواد غذایی

در اینجا 16 غذای مناسب در کتوژنیک 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت آورده شده است. چیپس سیب زمینی به عنوان یک غذای کتوژنیک به حساب نمی آید. یک عدد ران منبعی سرشار از سلنیوم، روی و ویتامین B است. همچنین منبع مفیدی از ویتامین K میباشد. ماهی سالمون، ساردین، ماهی خال مخالی و سایر ماهی های چرب دارای مقدار زیادی چربی امگا 3 هستند که مشخص شده باعث کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن و چاقی می شود و از اصلی ترین لیست غذای مناسب در کتوژنیک محسوب می شوند. از مصرف این خوراکی ها به طور کامل پرهیز کنید: غذای غنی از کربوهیدرات، گوشتهای پرورشی کارخانه و محصولات فرآوری شده.1) تمام غلات، (گندم، گندم سیاه یا چاودار، جو، ذرت، جو، ارزن، بلغور، ذرت خوشهای یا سورگوم، برنج، گندم سیاه، دانههای جوانه زده، دانههای کوینوآ و سیب زمینی سفید. گرچه به نظر می رسد که چالش برانگیز باشد، اما بسیاری از غذاهای مغذی به راحتی می توانند در این روش غذا خوردن جای بگیرند. رژیم کتو همچنان برای برخی افراد بسیار محبوب بوده و اکثر افراد می توانند نتیجه دلخواه را از آن بگیرند. پلی فنول: ترکیبات گیاهی هستند که با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریان های خونی از سلامت قلب بیشتر محافظت می کند. Article has been g​en​er​ated with the ᠎he lp of G​SA Con tent᠎ G enerator​ Demoversion !

صدمات مغزی: برخی تحقیقات نشان میدهند رژیم غذایی میتواند نتایج آسیبهای مغزی را بهبود بخشد. نتایج نشان میدهند احتمالاً این رژیم به بهبود شناخت کوتاه و بلند مدت این بیماران کمک نماید. این ماد غذایی بواسطه ی دارا بودن CLA (اسید لینولئیک کونژوگه) به کاهش چربی و بهبود ترکیب بدن نیز کمک می کند. به همین دلیل نودل شیراتاکی برای کاهش وزن و کنترل دیابت بسیار مفید است. افرادی که رژیم کتوژنیک را شروع میکنند باید کنترل بسیار دقیقی در مصرف کربوهیدرات خالص داشته باشند. ماتینسون می گوید، سه مورد وجود دارد که تحقیقات برای حمایت از یک رژیم غذایی کتوژنیک، از جمله کمک به کنترل دیابت نوع 2، به عنوان بخشی از درمان صرع و یا برای کاهش وزن وجود دارد. رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان یک دوره نمونه از رژیم کتوژنیک است که در آن طبق اصول کتوژنیکی وعدههای غذایی اصلی، صبحانه، نهار و شام، با میزان مشخص، تعیین شدهاند.

کتوژنیک یعنی چه

 This data w as creat ed  with G᠎SA Content Gen᠎erator᠎ D em over si on᠎!

روش کار: 36 دانشجوی مرد غیرفعال دارای اضافه وزن و چاق که شاخص توده بدنی بالای 25 kg/m2 داشتند بطور داوطلبانه و نمونه در دسترس انتخاب شدند. در این مقاله از مجموعه مقالات لنداسپا، در رابطه با این که رژیم کتوژنیک چیست توضیح مختصری دادیم و یک نمونه از رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر به اطلاعاتی در مورد این رژیم در دوران شیردهی علاقهمندید، توصیه میکنم این مقاله را مطالعه کنید. مصرف پیوسته آجیل باعث کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی/عروقی، کاهش خطر ابتلا به برخی سرطانها، افسردگی و سایر بیماریهای مزمن میشود. مصرف مرتب آجیل باعث کاهش خطر بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن می شود. بنابراین هرچه افراد این نوشیدنی ها را بیشتر مصرف کنند، کمتر دچار خطر این بیماری می شوند. بر اساس یک مطالعه مصرف روزانه یک عدد آووکادو به بهبود عوامل خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایین کلسترول LDL (بد) کمک می کند.

رژیم کتوژنیک یک برنامه رژیم غذایی است که بدن را به وضعیت کتوز سوق میدهد. رژیم سیکلیکال یا دورهای راه آسانتری، برای اضافه کردن چربیها، به برنامه غذایی است. شما می توانید آجیل را در یک آسیاب خرد کنید و به آن سرکه و نمک اضافه کنید. جنا جیمسون بعد از به دنیا آمدن دخترش حسابی وزن اضافه کرده بود که البته با رژیم کتو توانست ۴۰ کیلو از وزنش راکم کند. ماست یونانی به تنهایی یک میان وعده خوشمزه و از دسته غذاهای مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشدکه می توانید آن را با آجیل خرد شده، دارچین یا سایر ادویه ها ترکیب کنید تا یک میان وعده غذایی عالی در رژیم کتوژنیک خود داشته باشید. یک قاشق غذا خوری روغن زیتون 13.5 گرم چربی داره و این موضوع برای این روش از اهمیت بالایی برخوردار هستش. این محصول لبنی کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی داشته و جزء غذاهای مجاز در رژیم کتو به شمار می رود. علاوه بر این، مصرف بیشتر پتاسیم ممکن است به شما کمک کند انتقال به رژیم کتوژنیک آسان تر باشد. علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است به بزرگسالان مبتلا به چاقی کمک کند وزن و چربی شکم خود را کاهش دهند.

بررسیهای دیگری از برنامه غذایی هفتگی رژیم کتوژنیک بر افراد مبتلا به آلزایمر و اختلال خفیف شناختی انجام شده است. تا چندین سال،

عقیده بر این بود که کره و خامه باعث بیماریهای قلبی یا وخیمتر شدن حال بیماران مبتلا میشوند و دلیل آن را چربیهای اشباع زیاد آنها میدانستند. درحالیکه ممکن است طی رژیم کتو، چربیهای اشباع شده بیشتری بخورید. نوشیدن نوشابه در رژیم کتوژنیک ممکن نیست اما آب گازدار شیرین نشده مشکلی ایجاد نمی کند. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف می کنید، افزایش دهید. در حقیقت، تمشک و توت سیاه به اندازه کربوهیدرات های قابل هضم حاوی فیبر هستند. روغن زیتون به عنوان یک منبع چربی خالص حاوی کربوهیدرات نیست. در حالی که شما ممکن است چربی های تند تر (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی، یا آووکادو) بخورید شما نیز بیشتر در آنچه در رژیم غذایی مجاز است محدود می شوید که می تواند شرایط روزمره را مانند خوردن شام با خانواده یا رفتن با دوستان ، بسیار دشوار کند از آنجایی که مردم اغلب آن را سخت می بینند آن به عنوان یک رژیم غذایی کوتاه مدت اسان است ولی برای یک سبک زندگی دراز مدت نیست.

نظرات درباره رژیم کتوژنیک

آنها همچنین یک منبع عالی از پروتئین با کیفیت بالا هستند که ممکن است به حفظ توده عضلانی در طول یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم کمک کند. سنگ کلیه یک عارضه جانبی احتمالی رژیم کتوژنیک است. اینکه در رژیم کتو باید خرما بخورید یا نه کاملاً به شما و اهدافتان بستگی دارد. برای اینکه رژیم کتو را بهتر درک کنید، یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید. اما با وجود اینکه تمشک و زغال اخته کربوهیدرات کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند، بهتر است آنها را در رژیم های سخت کتو قرار ندهید. علاوه بر این، مغزها و دانه ها سرشار از فیبر هستند، که می تواند به شما کمک کند احساس سیری کرده و در کل کالری کمتری جذب کنید. پنیر پارمزان: یکی از پنیرهای ایتالیایی که خشک، ترد و سفت است و بیشتر به عنوان چاشنی استفاده می شود. یکی از اشکالات رژیم مذکور، دشواری در حفظ و رعایت میباشد. سبزیجات غیر نشاسته ای کم کالری و کربوهیدرات هستند، اما دارای مقدار زیادی مواد مغذی از جمله ویتامین C و چندین ماده معدنی هستند.

کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک

پنیر Pepper jack: نوعی پنیر آمریکایی با طعم فلفل و گیاهان و سیر است که بافت خامه ای و رنگی کرمی دارد. تحقیقی نشان داد، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که پنیر میخورند، 12 درصد کمتر است. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است. شکلات تلخ به دلیل داشتن فلاوانول به کاهش فشار خون و سالم نگه داشتن شریان ها و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. 28 گرم شکلات تلخ (100 درصد کاکائو) 3 گرم کربوهیدرات خالص دارد. آجیل و دانهها به ازای هر 28 گرم، 0 تا 8 گرم کربوهیدرات خالص دارند. علاوه بر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که مصرف زیتون ممکن است به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان و کاهش فشار خون کمک کند، اگرچه هنوز هیچ آزمایش انسانی در دسترس نیست. منابع تامین سوخت مورد نیاز بدن کربوهیدرات و چربی است.رژیم کتوژنیک می گوید که اگر کربوهیدرات بدن کاهش پیدا کند، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز و فعالیت های بدنی خود از چربی استفاده می کند. مصرف مرتب ماهی سبب بهبود سلامت مغز و کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری ها می شود.

این ماده معدنی موجب عملکرد صحیح تیروئید میشود.

پنیر سرشار از چربی اشباع شده است، اما نشان داده نشده است که خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. سبزیجات مقوی، همه کاره هستند و ممکن است به کاهش خطر بیماری کمک کنند. برای سالیان تصور می شد که کره و خامه به علت محتوای چربی بالای خود نوعی مواد غذایی پرخطر برای بیماری های قلبی هستند. برای سال های زیادی اعتقاد بر این بود که کره و خامه به دلیل محتوای بالای چربی اشباع شده باعث ایجاد بیماری قلبی می شوند. یعنی شما چربی سالم (چربیهای اشباع نشده) میخورید تا چربی بسوزانید. روغن زیتون در دسته چربی های سالم قرار داره. این ماده غذایی را در لیست برنامه غذایی رژیم کتوژنیک خود قرار دهید. این ماده معدنی موجب عملکرد صحیح تیروئید میشود. این سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. این مواد غذایی همچنین سرشار از ویتامین B و چندین ماده معدنی مهم دیگر هستند. روغن کنجد دارای ویتامین B6، منگنز، کلسیم، ویتامین E، زینک، آهن و مس هستش.

عوارض رژیم کتوژنیک چیست محصولات لبنی (ماست ساده پرچرب، پنیر کاتیج، خامه، خامه ترش، پنیر) – از محصولات دارای برچسب “کم چرب” اجتناب کنید، زیرا بیشتر آنها با شکر و نشاسته بستهبندی شده اند و اثر ماندگاری دارند. علاوه بر این، خوردن منظم پنیر ممکن است به کاهش از دست دادن توده عضلانی و قدرت که با افزایش سن رخ می دهد، کمک کند. پدر و مادر عزیزم، به پاس تعبیر عظیم و انسانی شان از کلمه ایثار و از خودگذشتگی و به پاس عاطفه سرشار و گرمای امیدبخش وجودشان که در این سردترین روزگاران بهترین پشتیبان من است. آیا به دنبال بهترین برنامه غذایی هفتگی رژیم کتوژنیک هستید؟ به جای موز از انواع توت ها استفاده کنید. سس مایونز، خردل( نوعی کلم)، سس پستو، آبگوشت استخوان، ترشی، غذاهای تخمیر شده (از جمله کیمچی و کامبوچا) – کلم ترش(بدون هیچ گونه مواد افزودنی). البته بهتر هستش این سبزیجات هم در نوع کم کربوهیدرات مانند اسفناج و کلم بروکلی مصرف شن.