میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک – فروشگاه کتوباما

رژیم کتوژنیک همانطور که در بالا بیان کردیم جلوی خوردن قند را گرفته و دیابت را ایجاد 3 نمونه ‌از انواع رژیم کتوژنیک یا کیتو دایت نمیکند. نان ها و غلات که بیشترین سهم مصرف را در برنامه غذایی روزانه ما دارند، بیشترین کربوهیدارت را هم دارند. نشاسته و کربوهیدرات ها از میوه و سبزی جاتی که کربوهیدرات پایینی دارند، همچنان تامین می شود و مشکلی پیش نمی آید. غلات کامل، لبنیات یا میوه و بسیاری از سبزیجات حذف میشوند. در انواع رژیم هدف، کاهش ۵۰ درصدی کربوهیدراتها نان و غلات حذف میشوند و مصرف میوه و سبزیجات حاوی کربوهیدرات هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا میکنند. بسیاری مواد غذایی مفید مثل میوهها، سبزیجات، غلات کامل، شیر و ماست در کنار مواد مغذی مقادیر زیادی کربوهیدرات هم دارند که باعث میشود استفاده از آنها در بسیاری رژیمها محدود شود. در حقیقت، تمشک و توت سیاه کربوهیدرات قابل هضم بسیار بالایی دارند. منظور از نوشیدنیهای غیر مجاز در رژیم کتوژنیک، نوشیدنیهایی است که کربوهیدرات بالایی دارند. توانایی رژیم غذایی در عدم بروز دیابت و کنترل قند خون: در رژیم کتوژنیک نه تنها قند و دیابت بدتر نمی شود بلکه کاملا بر عکس، این بیماری ها کنترل و کم می شوند.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

بیماری: اگر کسی کم کاری تیروئید داشته باشد، روند کاهش وزن کمتر خواهد بود. کاهش وزن سریع ممکن است در ابتدا ناشی از از دست دادن آب باشد و ممکن است نشان دهنده کاهش وزن واقعی نباشد. در این قسمت سعی داریم تا به پاسخ سوال رژیم کتوژنیک چیست و انواع آن کدامند؟ نسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو یا لو کرب دایت؛ ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد. کسانی که در طولانی مدت از این رژیم استفاده میکنند آسیب زیادی را به بدن خود وارد میکنند و ممکن است بعد از این رژیم به بیماریهای جبران ناپذیری مبتلا شوند. نکته مهم دیگر این است که این رژیم کاربردی و مؤثر خواهد بود اما فقط در صورتی که به آن پایبند باشید و برای مدت طولانی آن را انجام دهید.

لیست غذایی کتوژنیک

مدت زمان رژیم کتوژنیک نباید طولانی مدت باشد. درست است که رژیم کتوژنیک به کاهش وزن کمک زیادی میکند ولی این رژیم به عنوان یک رژیم کوتاه مدت مطرح میشود و بیشتر از سه ماه نباید از این رژیم استفاده کرد. علاوه بر کاهش وزن و انرژی، رژیم کتو به حفظ پوست سالم و تعادل هورمونی کمک میکند. در رژیم کتوژنیک افراد باید در طول روز آب بیشتری را مصرف کنند تا باعث سوزاندن کالری اضافی در طول روز شده و شاهد کاهش وزن بیشتری در مدت زمان کوتاه تری خواهند بود، معمولاً افراد با استفاده از رژیم کتوژنیک میتوانند به صورت هفتگی یا ماهانه بین ۱ الی ۵ کیلو گرم را کم کرده و این کم کردن وزن بستگی به میزان سوخت و ساز بدن آنها و سایر عواملی که در کاهش وزن دخالت دارند تاثیر گذار است. کتوزیس فرآیندیست که در آن بدن از کتونها به عنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکند.

این رژیم همانطور که در متن گفتیم بیشتر برای کسانی استفاده میشود که صرع دارند و یا اینکه بیماریهای دیگری دارند که این رژیم در کنار داروهای آنها بهتر عمل میکند. برای اغلب مردم رعایت نمونه رژیم کتوژنیک با تغییرات عمدهای در شیوه تغذیه آنها همراه است. در اینجا نمونه هایی از غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک وجود دارد که ممکن است ایده هایی برای تهیه وعده های غذایی به شما بدهد. به کمک این آزمایش ها می توان میزان کتون های تولید شده در بدن را اندازه گیری کرد. کتون مولکولی است که در کبد در اثر مصرف چربی هنگامی که مصرف قند کاهش مییابد تولید میشود. BPA یک ترکیب آلی است که در تولید رزین کاربرد دارد و برای سلامتی مضر است .در صورت امکان، از قوطیهای کنسروی که فاقد BPA است استفاده کنید، مثلا از بطریهای شیشه ای استفاده کنید یا از محصولاتی از جمله روغن حیوانی، سس کچاپ، شیر نارگیل یا سس مایونز استفاده کنید.

سومی ش: رژیم کتوژنیک هدف دار یا TKD هست.

مضرات کتوژنیک در رژیم کتوژنیک چه اتفاقی برای بدن میافتد؟ اگر واقعاً برای اسموتی به یک پایه مایع نیاز دارید یا دوست دارید چیزی بنوشید، به دنبال شیر بادام باشید. فلفل منبع خوبی از ویتامین C نیز هست به طوری که یک فلفل دلمه ای میتواند نیاز روزانه ویتامین C فرد را به طور کامل تامین کند. سومی ش: رژیم کتوژنیک هدف دار یا TKD هست. اگر کودکی چاق هست و نیاز به رژیم غذایی دارد این رژیم برای او توصیه نمیشود. هلو یکی از خوش طعم ترین میوه ها می باشد و عطر خاصی دارد. ۴ دسته رژیم کتوژنیک داریم که با توجه به هدفی که هر فرد دارد میتواند یکی از آنها را انتخاب کند. نتایج مطالعات با استفاده از مدل اثرات ثابت متا آنالیز با هم ترکیب شدند و همچنین برای بررسی ناهمگنی در میان مقالات انتخاب شده از آماره Q و شاخص I2 استفاده شد و برای تحلیل داده ها از نرم افزار Stata Ver. اگرچه احتمالاً قبلاً حدس زده اید چیپس سیب زمینی از میان انتخاب های رژیم کتوژنیک کنار می رود ! درنتیجه احتمالاً نیاز به مصرف دارو برای کنترل دیابت کاهش خواهد یافت. برخی معتقدند این رژیم غذایی میتواند به مدیریت دیابت و پیشگیری از آلزایمر هم کمک کند.

داروهای ضد تشنج گاهی مضر هستند و برای برخی از افراد مبتلا به صرع غیر قابل تحمل میشوند. مطالعه دیگر نشان داد که برخی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به کمک رژیم کتوژنیک می توانند مصرف داروهای دیابت را قطع کنند. بدن آب زیادی دفع می کند و حتی گاهی در برخی از افراد میزان نیم کیلو تا 5 کیلوگرم کاهش وزن در یک هفته نیز، گزارش شده است. از آن جایی که در رژیم کتوژنیک، میزان کربوهیدارت دریافتی بسیار کاهش می یابد، برخی مواد غذایی باید حذف و یا جایگزین شوند. همانطور که درمان های زیبایی غیر تهاجمی در بین افراد مختلف پرطرفدار تر می شود تقاضای آن در میان مردان هم زیاد شده است. معمولا ۴۰-۳۵ درصد کالری در رژیم مدیترانه ای از چربی تامین می شود که شامل مقادیر زیاد چربی غیراشباع مونو از روغن زیتون می باشد. اگر احساس می­کنید که حتما نیاز به استراحت دارید، با قرار دادن دو عدد بالشت در زیر سر می­توانید یک زاویه­ ی ۴۵ درجه­های بین مری و معده ایجاد کرده و استراحت کنید. در ابتدا، ممکن است پس از اتخاذ رژیم کتو احساس تنبلی و کمی کم انرژی بودن کنید.

فواید رژیم کتوژنیک

در طول سه هفته یعنی در پایان روز ۲۱ چنان تغییری در بدتان احساس می کنید که دیگر حاضر نیستید سراغ غذاهای غیر سالم بروید. همچنین در کنترل قند خون و دیابت تأثیر دارد. سندرم متابولیک که ممکن است به عنوان شروع دیابت شناخته شود، با مقاومت به انسولین مشخص میشود. به طور کلی باید گفت رژیم کتوژنیک میتواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و باعث کاهش چربی شود و مزایای سلامتی قابل توجهی را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت ایجاد کند. به طور کلی شما باید در رژیم کتو میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی رو حذف کنین و به جای اون از قندهای طبیعی بهره مند شید. در این رژیم در دورههای محدود مثل ۵ روزه کربوهیدرات حداقلی دریافت شده و ۲ روز در هفته اجازه میدهد فرد کربوهیدرات بیشتری را دریافت کند. عارضه رایج دیگر این رژیم، آنفولانزای کتو است که در واقع به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو آغاز میشود. به عنوان مثال در طول یک هفته پنج روز رژیم کتوژنیک دارید و دو روز میتوانید به میزان بیشتری کربوهیدرات مصرف کنید. کتون یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده میکند.

این الگوی غذا خوردن چربی مازاد بدن را سوزانده و ضمن کاهش وزن به سلامت عمومی بدن کمک میکند. البته به خاظر داشته باشید که این وزن کم شده اغلب از آب ذخیره شده در بدن شماست، نه وزن چربیها. در واقع اگر از افرادی که این رژیم را گرفته اند، پرسیده شود و یا اینکه آن ها را مورد ارزیابی قرار دهیم، می بینیم کاهش وزن با رژیم کتوژنیک موثر بوده است. از خوراکی هستن که باید گاهی مورد مصرف قرار بگیرن. مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است. در صورت ابتلا به بیماری کلیوی، کبدی یا قلبی، رژیم غذایی ممکن است مضر باشد. متخصصانی که رژیم کتوژنیک را بد معرفی کرده بودند به این نکته توجه نکردند که مصرف چربی در این رژیم فقط به چربی های حیوانی محدود نمی شود بلکه چربی های غیر اشباع گیاهی می توانند میزان کلسترول را تا حد زیادی در این رژیم پایین بیاورد. علاوه بر این، آووکادو ممکن است به بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند.

در زیر تعدادی از فواید رژیم را بیان میکنیم.

البته درباره تأثیر این رژیم بر سطح کلسترول خون اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. البته خواص رژیم کتوژنیک بسیار بیشتر از آن است که در گوگل و سایت ها و جاهای دیگر نوشته می شود. خواص این رژیم را باید در هنگام گرفتن، مشاهده کرد. در زیر تعدادی از فواید رژیم را بیان میکنیم. این رژیم با توصیههای عمومی غذایی که مصرف چربی و کربوهیدرات را زیان بار میداند در تضاد است، با این وجود حدود یک قرن است که مورد استفاده قرار میگیرد و بسیاری به اثرگذاری آن ایمان دارند. در رژیم کتوژنیک کربوهیدراتها به کمتر از نصف میرسند و چربیها به عنوان سوخت اول بدن مورد استفاده قرار میگیرند. رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای کمچرب تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد. توانایی رژیم کتوژنیک در کاهش وزن کوتاه مدت: این روش به خاطر حذف کربوهیدرات ها می تواند در کوتاه مدت خیلی موثر باشد. در این رژیم مقدار بسیار کمی کربوهیدرات و مقدار زیادی چربی و مقدار متوسطی پروتئین میتوان مصرف کرد. ​This da ta has been do​ne with the  help of GSA᠎ C᠎on tent G᠎ener ator DEMO !